2012-01-08, 13:07
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Goddag på er.
Jag har länge gnagts utav att jag inte kan komma på vad det är för serie jag läste för cirka 15 år sedan. Handlingen utspelar sig i framtiden eller något och det var fyra hjältar som sparkade stjärt ty dessa var mutanter och sådana gillades inte av samhället bla bla.

Huvudpersonerna var följande..................

En brud som kunde leva för evigt om hon sög i sig livskraften från andra. I början av serien så hade hon pröjsat någon fattig människa pengar eller något i utbyte mot att hon fick suga i sig en herrans massa år från honom.

En snubbe som inte kunde dö hur han än försökte. Har för mig att han hade någon förbannelse som någon häxa slängt på honom... Ovanstående brud hade dock lovat att suga ur honom livet om han hjälpte henne. Han hade tidigare betalat pengar för att några snubbar skulle hugga skallen av honom och sänka kroppen i ett träsk. Detta gick dock bet eftersom kroppen helt sonika gick upp ur träsket igen och satte skallen på plats igen.

En snubbe som var lite cyborg och kunde skjuta iväg sin robothand och lite annat trams.

Och så någon snubbe som kunde skjuta elektricitet lite som han ville.

Vad heter denna?
Citera
2012-01-31, 11:05
Medlem
Det låter vagt bekant.
Jag hade gissat på Strontium Dog. Jag har Magnum stående i seriehyllan, dock fastnar jag lätt och glömer av varför jag började läsa när jag väl öppnat en av dem...
Räkna med ett definitivt svar inom 3-4 månader
Citera
2012-01-31, 17:19
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penixrosen
Det låter vagt bekant.
Jag hade gissat på Strontium Dog. Jag har Magnum stående i seriehyllan, dock fastnar jag lätt och glömer av varför jag började läsa när jag väl öppnat en av dem...
Räkna med ett definitivt svar inom 3-4 månader

Nä dessvärre inte Strontium Dog. Tycker mig minnas att gänget i serien heter Misfits eller något men hur jag än söker så hittar jag inte på det jag letar efter.
Citera
2014-02-25, 11:19
Medlem
Apgammal tråd men iaf.. Outcasts heter den!
Citera
2014-02-25, 12:17
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Apgammal tråd men iaf.. Outcasts heter den!

Ja jag lyckades luska fram det själv för ett tag sedan men tackar för omtanken..
Dessvärre har jag inte fått tag på den någonstans.
Citera
2014-03-18, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda
Ja jag lyckades luska fram det själv för ett tag sedan men tackar för omtanken..
Dessvärre har jag inte fått tag på den någonstans.
Den gick i Magnum Special 3-4/93, om det kan hjälpa.
Citera
2014-04-07, 11:47
Medlem
ÅÅååh, den kommer jag ihåg. Det var en skallig tjej, hon sög ut åldern genom att röra vi personen. Den andra saken är att det fanns en snubbe som är i en hink.... en skalle som inte kan dö eller något. Måste fan hitta den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in