• 4
  • 5
2008-07-30, 20:37
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokkuli
Imovane ska nog finnas

Apotekarna i Spanien blir av med sin licens om dom säljer receptbelagda mediciner utan recept. Så det har blivit mycket svårare. Om man dessutom är ung och ser allmänt pundig ut så lär det vara ännu svårare. Och Valium har man inte kunnat köpa receptfritt i spanien på många år. Däremot Bentazepam som är något svagare än Sobril (Oxazepam.) Imovane eller Limovane som det heter där är inte omöjligt, men svårt att få ut receptfritt och detsamma gäller tramadol.
Citera
2008-07-30, 21:01
Medlem
fells avatar
Var på Gran Canaria i februari i år. Besökte "bara" två apotek, på det ena var det nej , på det andra köpte jag tramadol 240st

Någon som vet hur det ser ut i portugal? Enl ryktet så ska dom ha en något liberalare inställning än i spannien, men det kanske har ändrats?
Citera
2008-07-30, 21:05
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fell
Var på Gran Canaria i februari i år. Besökte "bara" två apotek, på det ena var det nej , på det andra köpte jag tramadol 240st

Någon som vet hur det ser ut i portugal? Enl ryktet så ska dom ha en något liberalare inställning än i spannien, men det kanske har ändrats?

Jag var i Portugal 2003 och försökte köpa Stilnoct eller Imovane men det blev nej på samtliga apotek.
Citera
2008-07-30, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Apotekarna i Spanien blir av med sin licens om dom säljer receptbelagda mediciner utan recept. Så det har blivit mycket svårare. Om man dessutom är ung och ser allmänt pundig ut så lär det vara ännu svårare. Och Valium har man inte kunnat köpa receptfritt i spanien på många år. Däremot Bentazepam som är något svagare än Sobril (Oxazepam.) Imovane eller Limovane som det heter där är inte omöjligt, men svårt att få ut receptfritt och detsamma gäller tramadol.
heheh så mods kan se vad man tog bort? tack för fullständigt svar iaf
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in