• 1
  • 2
2005-01-18, 16:45
Medlem
KaZibers avatar
Sitter här och funderar på vad det finns för något receptfritt i Spanien..
Kan nån komma med en lista eller något ?
Citera
2005-01-18, 17:51
Medlem
tramadol
Citera
2005-01-18, 18:32
Bannlyst
imovane (tror jag)
Citera
2005-01-18, 19:04
Medlem
KaZibers avatar
Antar att de vanliga benzo är receptbelagda eller går det få tag på valar och dyl där nere tro ?
Citera
2005-01-18, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaZiber
Antar att de vanliga benzo är receptbelagda eller går det få tag på valar och dyl där nere tro ?

Med största sannolikhet, nej.
Kodein var receptfritt förut men ska nu ha blivit klassat och du måste ha recept föresten.
Citera
2005-01-18, 19:27
Medlem
KaZibers avatar
Med andra ord finns det inte speciellt mycket i Spanien nuförtiden då... Tramadol enda..?
Citera
2005-01-18, 19:34
Bannlyst
..och som sagt: imovane. (tror jag)

Vissa gillar ju att flöddra på dom

Men eftersom Imovane är fria (tror jag) så kanske Stilnoct är det också?

Hursomhelst: Spanien är ju ett rätt civiliserat land, och dessutom medlemmar i EU. Har inte EU vissa gemensamma stadgar gällande läkemedel och sånt? Det enda stället folk verkar kunna köpa kul piller idag är typ asien och vissa obskyra östländer.
Men jag bara tror..,Nån som vet vad dom pratar om får gärna lägga ut orden!
Citera
2005-01-18, 20:45
Medlem
Ja, tramadol är som sagt receptfritt och heter Adolonta i Spanien. En på forumet som var på Gran Canaria för ett tag sen påstod att han fick ut kodein utan recept och det var inte alls längesen, så jag vet inte om de kanske är mindre nogräknade trots att det numera krävs recept.
Det finns en benzo som är receptfri i Spanien också, Tiadepam (bentazepam), ska visst vara en svag sådan men det kanske kan vara värt att handla hem lite ändå.

Ska nog själv dra på en sista minuten nån gång framåt mars och inhandla en del tramadol. Bäst att passa på innan allt blir narkotikaklassat och receptbelagt!

Stämmer det alltså att Imovane också är receptfritt? Det låter ju kanon i så fall.
Citera
2005-01-18, 20:49
Bannlyst
Imovane och Tradolan är det fritt fram att köpa.

De heter Limovane och Adolonta.

Fråga även efter Stilnoct som heter Stilnox därnere.
Citera
2005-01-18, 21:04
Medlem
andreas ns avatar
Nån som vet ett spanskt onlineapotek som inte har några skrupler över o skicka till sverige får gärna pm:a mig.

Edit: de får gärna ha en sida på engelska.
Citera
2005-01-18, 21:15
Medlem
nyblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marilyn
Ja, tramadol är som sagt receptfritt och heter Adolonta i Spanien. En på forumet som var på Gran Canaria för ett tag sen påstod att han fick ut kodein utan recept och det var inte alls längesen, så jag vet inte om de kanske är mindre nogräknade trots att det numera krävs recept.
Det finns en benzo som är receptfri i Spanien också, Tiadepam (bentazepam), ska visst vara en svag sådan men det kanske kan vara värt att handla hem lite ändå.

Ska nog själv dra på en sista minuten nån gång framåt mars och inhandla en del tramadol. Bäst att passa på innan allt blir narkotikaklassat och receptbelagt!

Stämmer det alltså att Imovane också är receptfritt? Det låter ju kanon i så fall.

bentazepam hetar tiadepona, men informativt bra inlägg!!!
Citera
2005-01-18, 21:17
Bannlyst
de ställen som funnits på nätet inom EU (spanien) tycks varit tämligen osäkra, folk tycks åkt dit i tullen relativt ofta. kanske känner tullen till denna typ av handel och har därför hård koll på paketen därifrån?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in