• 1
  • 2
2005-01-18, 16:07
Medlem
Jumanjis avatar
Min vän påstår att DIF:s hockeylag någon gång i tiden har haft en lila tröja i samband med en Löfbergs Lila-sponsring. Jag har svårt att tro detta, är det någon som vet?
Citera
2005-01-18, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jumanji
Min vän påstår att DIF:s hockeylag någon gång i tiden har haft en lila tröja i samband med en Löfbergs Lila-sponsring. Jag har svårt att tro detta, är det någon som vet?

På 80-talet sålde Dif sina färger. Din vän har helt rätt.

Edit: Minns jag inte helt fel skedde detta i efterdyningarna av den store Benke Bulas härjningar i klubben. Ekonomisk brottslighet och skumraskaffärer samt körandet av Dif hockey i botten var väl det Benke sysselsatte sig med. Förbannat synd att han inte lyckades med det sistnämnda.
Citera
2005-01-20, 16:34
Medlem
Jumanjis avatar
Tack för TopDawg för svaret.

Är det någon som har ett foto på dessa tröjor? Varför såldes färgerna ut? Är det så illa att det var Löfbergs lila som sponsrade?
Citera
2005-01-20, 16:36
Bannlyst
Citat:
Tack för TopDawg för svaret.

Är det någon som har ett foto på dessa tröjor? Varför såldes färgerna ut? Är det så illa att det var Löfbergs lila som sponsrade?

Har för mig att det var Löfbergs ja. Att man bytte färg berodde (som jag minns det) på den dåliga ekonomiska situationen i klubben. Man var helt enkelt tvungen för att få in pengar!

Finns det ingen Djurgårdare här som kan fylla på med fakta i målet? Eller är ämnet för känsligt?
Citera
2005-01-20, 23:20
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Har för mig att det var Löfbergs ja. Att man bytte färg berodde (som jag minns det) på den dåliga ekonomiska situationen i klubben. Man var helt enkelt tvungen för att få in pengar!

Finns det ingen Djurgårdare här som kan fylla på med fakta i målet? Eller är ämnet för känsligt?
Citera
2005-01-20, 23:21
Bannlyst
Fjollor har lila tröjor
Citera
2005-01-20, 23:34
Medlem
Boogaloos avatar
DIF har spelat en säsong i Löfbergs Lila-sponsrade dräkter. Har för mig att dräkterna var gula med lila inslag, att jämföra med FBK:s andraställ idag. Som TopDawg är inne på så var det här under en period då Djurgårdens IF stod på ruinens brant.

Dräkterna är en pinsamt kapitel i vår klubbhistoria, men en jämförelse med Färjestad - som spelat i dess dräkter under många och och dessutom övergett sina klubbfärger för klubbsponsorn (!) - låter sig inte göras.
Citera
2005-01-21, 01:22
Medlem
Föressten, vart har den här Joker gubben i DIF:s klubbmärke tagit vägen, var ju ett lite fräckt påfund som borde fått vara kvar
Citera
2005-01-21, 17:05
Medlem
Jumanjis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brädan
Föressten, vart har den här Joker gubben i DIF:s klubbmärke tagit vägen, var ju ett lite fräckt påfund som borde fått vara kvar

hehe, ja vad hände med den? Jag minns den alltför suddigt, någon som har länk till bild?
Citera
2005-01-21, 18:09
Medlem
Citat:
hehe, ja vad hände med den? Jag minns den alltför suddigt, någon som har länk till bild?

Var inte DIF sponsrade av "spelet" Joker? Ungefär som att Svenska Spel sponsar lag idag!?

Bild på Jokerdressen när den sitter på Mr 18 säsonger i rad:

Jokerdressen
Citera
2010-04-03, 14:59
Medlem
Lill-Einars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boogaloo
DIF har spelat en säsong i Löfbergs Lila-sponsrade dräkter. Har för mig att dräkterna var gula med lila inslag, att jämföra med FBK:s andraställ idag. Som TopDawg är inne på så var det här under en period då Djurgårdens IF stod på ruinens brant.

Dräkterna är en pinsamt kapitel i vår klubbhistoria, men en jämförelse med Färjestad - som spelat i dess dräkter under många och och dessutom övergett sina klubbfärger för klubbsponsorn (!) - låter sig inte göras.

Det är väl bara att bita i det sura äpplet och säga att visst var det värre än så
http://www.difarkivet.se/bild.asp?ch...m=291&id=14763
Citera
2010-04-03, 16:03
Medlem
MonkeyPlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Einar
Det är väl bara att bita i det sura äpplet och säga att visst var det värre än så
http://www.difarkivet.se/bild.asp?ch...m=291&id=14763
Fin 5-årig bump, men tyvärr går det inte att se bilden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in