• 1
  • 2
2012-01-07, 22:56
Bannlyst
Jag slutade röka, Jag slutade dricka alkohol. Slutade äta skräpmat och 2 kg kött om dagen

Började äta väldigt mycket frukt och grönsaker. Pga av att jag ville se om jag måde bättre och får bättre hälsa. ( Har ingenting med vikt att göra, Då jag redan är vältränad).

Jag märker absolut ingen skillnad på något sätt. Är allting bara skitsnack? Vitlök är bra för blodtryck, Äpple är bra för magen. det är bra för det, det är bra för det. Händer ju inget?
Citera
2012-01-07, 23:00
Medlem
SiSeniors avatar
Man behöver inte alltid "känna" något. Placeboeffekten räcker för många.
Citera
2012-01-07, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Man behöver inte alltid "känna" något. Placeboeffekten räcker för många.

Haha du är ju alla trådar. Vad är poängen att äta det då? Om man bara får placebo?

1. Det är inte speciellt billigt
2. Det är absolut inte gott. Jo frukt är

Och nej kanske inte "känna" något. Men det borde ju visa en possitiv effekt på hälsokontroller b.la?
Citera
2012-01-07, 23:09
Medlem
Spinnakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L_italian
Haha du är ju alla trådar. Vad är poängen att äta det då? Om man bara får placebo?

Och nej kanske inte "känna" något. Men det borde ju visa en possitiv effekt på hälsokontroller b.la?

Varför är frukt så bra? Få i dig en bra balans av makronutrienter och käka en vitamintablett.
Citera
2012-01-07, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnaker
Varför är frukt så bra? Få i dig en bra balans av makronutrienter och käka en vitamintablett.

Varför frukt är bra? Det är väl känns varför det är nyttigt. Och tabletter är inte bättre än riktig föda
Citera
2012-01-07, 23:18
Medlem
vad är det du är ute efter? att få mer energi? bli gladare?
eftersom du har slutat att röka så borde du ju få bättre kondition och renare lungor.
alltid nåt!
Citera
2012-01-07, 23:21
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:

Inombords mår kroppen bra även om de inte märks utan på.

Just precis. Hälsokontrollerna blir rena fröjden.
Citera
2012-01-07, 23:24
Medlem
woodwells avatar
Är betydligt mindre trött sedan jag slutade med kött Man blir dock hungrig snabbare, får äta lite mer helt enkelt.
Citera
2012-01-07, 23:33
Bannlyst
Jag tänkte mer på bättre blodtryck, Då det är ÅT HELVETE. Bättre värden i kroppen. Finare färg, piggare, Må bättre psykiskt.
Citera
2012-01-07, 23:34
Medlem
Citat:
Jag slutade röka, Jag slutade dricka alkohol. Slutade äta skräpmat och 2 kg kött om dagen

Började äta väldigt mycket frukt och grönsaker. Pga av att jag ville se om jag måde bättre och får bättre hälsa. ( Har ingenting med vikt att göra, Då jag redan är vältränad).

Jag märker absolut ingen skillnad på något sätt. Är allting bara skitsnack? Vitlök är bra för blodtryck, Äpple är bra för magen. det är bra för det, det är bra för det. Händer ju inget?

Skillnaden blir att man i stort sett aldrig blir förkyld eller sjuk. Att äta nyttigt är inte att äta frukot eller grönsaker, utan att ge allt kroppen behöver VARJE dag.

Hur fort hade du tänkt att du skulle märka resultat? Om du äter rätt och inte märker resultat så innebär det att du åt rätt tidigare eller att tex sömn, genetiska fel eller psykiska faktorer påverkar.

Jag har märkt jättestor skillnad sen jag började äta rätt och träna regelbundet.
Senast redigerad av MRZnr1 2012-01-07 kl. 23:37.
Citera
2012-01-07, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Skillnaden blir att man i stort sett aldrig blir förkyld eller sjuk. Att äta nyttigt är inte att äta frukot eller grönsaker, utan att ge allt kroppen behöver VARJE dag.

Hur fort hade du tänkt att du skulle märka resultat? Om du äter rätt och inte märker resultat så innebär det att du åt rätt tidigare eller att tex sömn, genetiska fel eller psykiska faktorer påverkar.

Jag har märkt jättestor skillnad sen jag började äta rätt och träna regelbundet.

Jaså vad har du märkt för skillnad?
Citera
2012-01-07, 23:46
Medlem
sireminis avatar
Citat:
Jaså vad har du märkt för skillnad?
Första meningen.
Citera
  • 1
  • 2