2012-03-06, 14:51
Medlem
jonnynr5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggarproffsen
Gyno kan komma tillbaka även om du opererar, skulle du ha den oturen får du operera med jämna mellanrum. Och det är allt annat än billigt den där operationen.

I övrigt skulle jag aldrig klara av att leva med skitstora gyno och bara låta dom växa, skulle må sjukt dåligt av mitt utseende, men det är bara jag. Vet dock inte hur stora gyno kan bli eller om det finns någon gräns där dom slutar växa. Tycker bara det lät dumt.

Visst som jag skrev om det blir överjävligt så tar man bort dom tänkte mest på att skona kroppen dom flesta som kör med AAS packar ju i sig nog med grejer inte är det ju kul med gyno men om njurar och lever får i sig så mycket skit att dom är nära kolaps så hade jag hellre lagt mig under kniven

Såg att i B.S.F fall att det fanns lite annat godis men han fick ju sämre värden av letrot jag är ingen expert på letro det kanske inte var det som tärde på han men medeciner mot cancer är ju inget att leka med enligt mig...

Var ju mest en spekulering från min sida
Citera
2012-03-15, 17:23
Medlem
Tjena är ganska övertygad att jag fått gyno .
Dock börjar jag bli lite osäker ju mer jag läser om folk som fått det och hur man ska känna detta.

Har fått en liten klump ej rund (mindre än en ärta) nån milimeter från bröstvårtan (det brunare området) läste här att man skulle ta tummen ovanför och pekfingert under sen känna på det sättet.
Dock gör jag så , så känner jag inget eller extremt lite.
Själva klumpen är lite mindre än en ärta och ej rund utan mer som en fett klump som har förlorat all den lösa fettet runt om så att säga. Jäkligt svårt att förklara.
Jag deffar just nu och har gått ner relativt mycket i fett procent dom senaste veckorna ca en förlust på 3-4% bf enligt min kaliper.

Så började fundera om det kan vara så att när man förlorar kropps fett så får det som är kvar konstiga former speciellt om man förlorar det snabbt? och detta är orsaken till mina funderingar kring gyno.

Jag kan inte se nått alls när man tittar i spegeln som antyder på gyno och har känt mer eller mindre varje dag för att kolla ibland 2-3ggr per dag.

Nu när jag känner igen så känns det mer som bröstvårtan och det bruna runt om har en grop under och vid sidorna så är det en liten fettvägg dock är jag lite öm där jag tror mig känna klumpen men har ju känt extra mycket dom senaste dagarna sen jag märkte detta så det kan ju ha sina förklaringar.

Oavsett jag frontade med 5mg letro från alpha pharma igår och tog 2,5mg i dag.

Läste här inne i denna tråden att man bör köra nolva paralellt med letro vilket jag inte gjort än så länge men kanske en ide?

Tänkte köpa hem proviron och köra detta för att sänka östro nivåerna.

Skulle gärna vilja ha era åsikter om vad ni tror och vad jag kan ändra för att om det är gyno bekämpa detta bättre.

Kuren är på v3 som jag ligger på.
Och består av 300mg (1.2ml) galenika 70mg Tren A eurogen 100mg Mast E eurogen EOD.
Oavsett har jag bestämt mig att sänka testot till E4D för ju mer jag tänkt på det har testot varit för högt.
Ligger även på 500ui HCG EOD vilket jag kommer avbryta tills kuren är slut för säkerhets skull.

Om det är gyno borde jag förmodligen sänka till enbart testo 250mg E5D dock avaktar jag lite med det tills jag får mer svar.

Min tanke med kuren var att mast skulle hålla mina östro nivåer i schackt dock är mast överskattat till detta ?

Skulle gärna ha lite funderingar kring detta

Tacksam för svar.
Citera
2012-10-24, 11:28
Medlem
Hur har det gått för B.S.F? Nyfiken på om historien fått ett slut.
Citera
2012-10-24, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ballenalle
Hur har det gått för B.S.F? Nyfiken på om historien fått ett slut.

Tjenare

Jadu, jag gjorde som BengtZz sa och la efter ett tag ner med letro/nolva. Knölen försvann allt eftersom för att tillslut försvinna.

Nu har den kommit tillbaka i samma storlek som i början (hoppat på igen). Bryr mig inte speciellt mycket så kommer vänta med letro/nolva tills jag känner att det är tid.

Mvh
Citera
2012-11-15, 19:07
Medlem
jag har kurat nu i hyffsat lång tid, 3-4 månader kanske först ,sust 250 mg e3d, och efter enethate 500 mg e5d och dboll 50 mg ed. Dumt att hålla på så länge men tänkte precis hoppa av så fick jag gynokänningar i vänster bröst. Hoppade av testo och dboll direkt och tog 4 20mg nolva på en gång.. sen 40 mg ed. Har gått 3 dagar och nu börjar det komma vätska om jag trycker verkar alltså bli värre? Vad ska jag göra?? Väldigt tacksam för svar.. väldigt nojjig av mig..
Senast redigerad av lightweightbby 2012-11-15 kl. 19:28.
Citera
2012-11-16, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lightweightbby
jag har kurat nu i hyffsat lång tid, 3-4 månader kanske först ,sust 250 mg e3d, och efter enethate 500 mg e5d och dboll 50 mg ed. Dumt att hålla på så länge men tänkte precis hoppa av så fick jag gynokänningar i vänster bröst. Hoppade av testo och dboll direkt och tog 4 20mg nolva på en gång.. sen 40 mg ed. Har gått 3 dagar och nu börjar det komma vätska om jag trycker verkar alltså bli värre? Vad ska jag göra?? Väldigt tacksam för svar.. väldigt nojjig av mig..

först och främst sluta tryck på pattarna det blir bara värre då.
varför har du inte köpt letro? 40mg nolva tills det lagt sig (om det gör det?) sedan 20mg pct igenom, du har förmodligen fått höga prolaktin nivåer samtidigt som gynot, finns trådar om det med tips osv.
tre dagar är kanske lite tidigt att utvärdera det hela, har ioför sig aldrig använt nolva så vad vet jag.

har du inte beställt letro så gör det, annars om du har otur kan du säga god dag till dina nya strut bröst.
Citera
2012-11-17, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaneviking
först och främst sluta tryck på pattarna det blir bara värre då.
varför har du inte köpt letro? 40mg nolva tills det lagt sig (om det gör det?) sedan 20mg pct igenom, du har förmodligen fått höga prolaktin nivåer samtidigt som gynot, finns trådar om det med tips osv.
tre dagar är kanske lite tidigt att utvärdera det hela, har ioför sig aldrig använt nolva så vad vet jag.

har du inte beställt letro så gör det, annars om du har otur kan du säga god dag till dina nya strut bröst.

Okej, trodde jag var trygg med tamoxifen men vill kolla, står på fler ställen att det kan förvärra med nolva men ska man tro på det? För egentligen kände jag inget jättetydligt när jag märkte bröstet, hoppade genast av och intog nolva direkt. Efter det har det egentligen blivigt värre tycker jag känner lite hela tiden och har gått 4 dagar. Gör ont när jag trycker och är bara på vänster bröst, Det är svullet och tycker vänster hänger lite mer än höger. Ska jag fortsätta ta nolva 40 mg ed? Försöker fixa letro hela tiden av kontakter men tjänar inte på att beställa för ska till thailand nu på fredag och går fortare att köpa där men känns som evigheter tills dess. Vet dock att bröst inte utvecklas på en natt men hur borde jag fortsätta nu? Tack för hjälpen!
Citera
2012-11-18, 01:52
Medlem
Citat:
Okej, trodde jag var trygg med tamoxifen men vill kolla, står på fler ställen att det kan förvärra med nolva men ska man tro på det? För egentligen kände jag inget jättetydligt när jag märkte bröstet, hoppade genast av och intog nolva direkt. Efter det har det egentligen blivigt värre tycker jag känner lite hela tiden och har gått 4 dagar. Gör ont när jag trycker och är bara på vänster bröst, Det är svullet och tycker vänster hänger lite mer än höger. Ska jag fortsätta ta nolva 40 mg ed? Försöker fixa letro hela tiden av kontakter men tjänar inte på att beställa för ska till thailand nu på fredag och går fortare att köpa där men känns som evigheter tills dess. Vet dock att bröst inte utvecklas på en natt men hur borde jag fortsätta nu? Tack för hjälpen!

Hmm tamoxifen vet jag inte ens vad det är för något? Har du stora knölar bakom vårtan? Ifall dina bröst håller på att utvecklas så borde det ju vara bäst att fortsätta med nolvan när du inte har något annat, nu är ju inte jag den mest lämpade att ta råd av så sök ifall du kan hitta ngt via google. Mm när man behöver dem är det nästan omöjligt att få tag i möget.. mycket mer än så kan jag inte hjälpa med. Hoppas det löser sig iaf. Fick också gyno för ett tag sen, har nästan fått bort mina knölar helt med letro.

Mvh
Citera
2012-11-18, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaneviking
Hmm tamoxifen vet jag inte ens vad det är för något? Har du stora knölar bakom vårtan? Ifall dina bröst håller på att utvecklas så borde det ju vara bäst att fortsätta med nolvan när du inte har något annat, nu är ju inte jag den mest lämpade att ta råd av så sök ifall du kan hitta ngt via google. Mm när man behöver dem är det nästan omöjligt att få tag i möget.. mycket mer än så kan jag inte hjälpa med. Hoppas det löser sig iaf. Fick också gyno för ett tag sen, har nästan fått bort mina knölar helt med letro.

Mvh

tamoxifen är nolva . Nja lite kulor men är mest svullen så det är lixom att vänster är mer "lös" än höger. Är det inte lite konstigt att det bara är vänster med? Känner en som kört hårt och han sa att han haft jättekulor flera gånger men att det är svullet och går med 110 % ner för det är svullna körtlar om jag bara lugnar mig och kliver av, sa att det är bra om jag kör letro så ska köpa det när jag åker utomlands. Har du något bra upplägg på det? Mer hur du körde, kan ju söka mig till det annars =). Verkligen sökt överallt här för att få tag i nu om någon har men hittar inget... Väldigt tacksam för svar iaf, shysst av dig. Får se men är inget jätteproblem nu var bara rädd att det skulle bli värre med dagarna men har om något blivigt bättre nu

Mvh
Citera
2012-11-18, 11:44
Medlem
Citat:
tamoxifen är nolva . Nja lite kulor men är mest svullen så det är lixom att vänster är mer "lös" än höger. Är det inte lite konstigt att det bara är vänster med? Känner en som kört hårt och han sa att han haft jättekulor flera gånger men att det är svullet och går med 110 % ner för det är svullna körtlar om jag bara lugnar mig och kliver av, sa att det är bra om jag kör letro så ska köpa det när jag åker utomlands. Har du något bra upplägg på det? Mer hur du körde, kan ju söka mig till det annars =). Verkligen sökt överallt här för att få tag i nu om någon har men hittar inget... Väldigt tacksam för svar iaf, shysst av dig. Får se men är inget jätteproblem nu var bara rädd att det skulle bli värre med dagarna men har om något blivigt bättre nu

Mvh

jaha okej. na det tror jag inte, jag fick med knutor på ena sidan bara. ja du kan läsa på denna Amerikanska sidan, där finns bra upplägg
http://forums.steroid.com/showthread....#.UKi3hzDfDfI

jag fick inga direkta känningar utan knutor direkt, så ligger på 0.63 eod. tänkte köra pct på letro me 0.25mg eod om jag kan dela dom så små ingen fara! okej det låter ju bra, det brukar nog kännas värre än det är så ta det lungt bara

Mvh
Citera
2013-11-03, 04:10
Medlem
Tja!
Har tidigare kört en oxar-only kur på 30 dagar som första kur, 50mg/ed. Skippade pctn helt då jag läst att de inte är nödvändigt utav en sån kort kur.
Nu ligger jag på en OT kur 50mg/ed och i andra veckan känns det som att jag börjar få känningar.

Frågan är då, är det känningar? Det är låg chans att få det av OT, speciellt efter bara 2 veckor .. Kan det bero på att jag skippade pctn förra kuren ?

Har läst om känningar och så men är fortfarande inte 100 på att det är något. Just nu känner jag inget men tar hellre det säkra före de osäkra men uppskattar lite svar först !
Citera
2013-11-03, 08:56
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krayziee01
Tja!
Har tidigare kört en oxar-only kur på 30 dagar som första kur, 50mg/ed. Skippade pctn helt då jag läst att de inte är nödvändigt utav en sån kort kur.
Nu ligger jag på en OT kur 50mg/ed och i andra veckan känns det som att jag börjar få känningar.

Frågan är då, är det känningar? Det är låg chans att få det av OT, speciellt efter bara 2 veckor .. Kan det bero på att jag skippade pctn förra kuren ?

Har läst om känningar och så men är fortfarande inte 100 på att det är något. Just nu känner jag inget men tar hellre det säkra före de osäkra men uppskattar lite svar först !

Rätt gammal tråd, men men .. sånt händer.

Jag är ovanligt att få gyno på OT, men det går. Har en vän som fick det en gång på 40mg OT ed så har sett att det hänt. Det beror inte på att du skippade PCT från förra kuren, utan av "vanliga" anledningar, relaterat till OTn. Det är bara att göra en behandling enligt vad guiderna säger här på forumet, antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in