Precis som rubriken säger så undrar jag när ni plockar ner ert julpynt? Själv brukar jag göra det runt Tjugondag Knut, men i mån av tid så någon dag tidigare.
Inte än i alla fall. Julgranen ryker väl till 20-dag Knut, men balkong/terrassbelysningen får sitta kvar en månad till, det blir så mörkt och tomt utan den.
tog ner alllt redan nyårsdagen förutom adventsljusstaken som fortfarande står kvar, (eftersom den ger så fint ljus i rummet). Tycker att julpyntet står mig upp i halsen redan efter julafton. Det räcker med en månad, inte en dag längre.
Ryker till nästa helg. "Tjugondag Knut är julfriden slut". När man slitit som fan för att få upp alla jävla ljuskällor till första advent är det inte mer än rätt att de får sitta kvar till sista deadline.
För att undvika allt trams så plockar jag aldrig ner julpyntet. På så sätt behöver jag aldrig ta fram det. Men jag tycker att efter julafton är tramset över, då kan ni plocka undan om ni känner för sådana förtretligheter.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!