2012-01-07, 18:29
Medlem
NoTruces avatar
Okej, Flashback, nu ligger det till så här:

Det har under en längre tid förekommit viss skadegörelse i trapphuset där jag bor. Det handlar krossade fönsterrutor i portdörrar, nedsparkade askkoppar, klotter på väggar och inuti hissen. Utöver detta tror folk att området utanför källarförrådet är någon jävla avstjälpningsplats, eftersom det mer eller mindre jämt är skräpigt där. Det är inget ovanligt att stöta på såväl halvtrasiga cyklar som kundvagnar och fåtöljer där.

Nu igår hade någon jävel sprayat hela jävla hissen grön, och jag pratar INTE om någon grafitti, som i och för sig hade varit en förbättring, utan ren och skär skadegörelse.

Det finns en frivillig klottergrupp som samarbetar med Folkets hus i närheten, men de kan ju inte vara här jämt och sanera. Att påtala det för hyresvärden torde hjälpa föga, eftersom de redan vet om det, men inte har resurser att göra mer än de gör i nuläget. Att ringa polisen är inte aktuellt om man inte tar någon på bar gärning, och då hinner personen/personerna ändå bara avvika innan polisen kommit dit.

Jag tror ändå att jag kan tolerera vissa saker. Men på senaste har allt detta stått mig upp i halsen. Jag vill gärna tro att ens hem och de gemensamma områdena omkring ändå ska vara någon sorts trygghet, men nej då. Jag är jävligt förbannad och tänker i banorna att det nästan vore värt med lite puckel, bara något händer. Jag är ingen bodybuilder, ingen fysisk stark människa, men kanske kan jag ta någon taggare på bar gärning och sparka sönder fittans hälsenor innan han hinner märka vad som händer.

Den mesta skadegörelsen lär ju äga rum på natten, då de flesta sover. Vår port låses automatiskt efter klockan nio, och sedan måste man ha nyckel för att komma in. Såvida inte kukhuvena dyrkar upp låset betyder detta alltså att boende slarvar med sina nycklar, alternativt att de som sysslar med skadegörelse själva bor här, vilket jag vägrar att tro. Det är samma sak med förrådsutrymme, där det inte är ovanligt att pundare bryter sig in och lever rövare, samt bajsar på golvet. För att komma in dit behöver man elektronisk låsbricka, vilket ickeboende definitivt inte har. Alltså är det någon jävla gamnacke som inte bryr sig nämnvärt om vem han släpper in och var.

Alternativen är alltså följande:
  • Sätta mig i trapphuset och spana (förslagsvis nattetid). Vänta på att ta dem på bar gärning och hota med stryk/polis/teleskopbatong.
  • Ringa bovärden (leder ingenstans).
  • Skriva ett argsint brev (vilket ju detta kan sägas vara).
  • Ignorera det och bli ännu mer cynisk.

Förslag, Flashback?
Citera
2012-01-07, 18:32
Medlem
sparv3ns avatar
Nu har jag inte läst allt, men portkod på dörren kanske skulle kunna var en lösning iallafall inomhus?

Annars är det nog teleskopbatongen som gäller.
Citera
2012-01-07, 18:34
Medlem
gulaLejonets avatar
telskopbatong +1

hoppas det blir bättre!
Citera
2012-01-08, 02:28
Medlem
25-To-Lifes avatar
Jag visste att ni alla skulle ta "teleskopsbatong"'s alternativet.

Jag röstar på den med!

Snälla tips:
Håll dig vaken & don't be afraid to use it.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in