2012-01-07, 16:24
Medlem
Hej

Kan ngon frklara till mig hur det gr till fr att gra backup? Jag ska ominstallera XP efter 6 r, och behver ta backup p precis allt! (293gb) men har bara en extern HDD p 250gb, gr det? (har lnat 1TB hdd av en polare nu)

Om jag nu ska terstlla sedan allt med EaseUS efter ha formaterat gr allting tillbaka till sin plats? (dvs dokument filer filmer spel m.m?)

r EaseUS sker? Bara kra backup eller finns det ngot annat man ska tnka p?!

Vad menas med klon? Jag vill ha backup p precis allt! Det ska vara som att jag inte ens har formaterat, vilken instllning ska man ha?

Hur lng tid tar det att gra backup p 290gb?

notera att jag mste formatera pga krasch i windows registret.

Vad ska jag gra, klona eller ta backup?

mvh
Citera
2012-01-07, 18:58
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optimus.prime
Hej

Kan ngon frklara till mig hur det gr till fr att gra backup? Jag ska ominstallera XP efter 6 r, och behver ta backup p precis allt! (293gb) men har bara en extern HDD p 250gb, gr det? (har lnat 1TB hdd av en polare nu)

Om jag nu ska terstlla sedan allt med EaseUS efter ha formaterat gr allting tillbaka till sin plats? (dvs dokument filer filmer spel m.m?)

r EaseUS sker? Bara kra backup eller finns det ngot annat man ska tnka p?!

Vad menas med klon? Jag vill ha backup p precis allt! Det ska vara som att jag inte ens har formaterat, vilken instllning ska man ha?

Hur lng tid tar det att gra backup p 290gb?

notera att jag mste formatera pga krasch i windows registret.

Vad ska jag gra, klona eller ta backup?

mvh
Vill du till och med backupa programmen och registret? Isfall skulle en klon vara rtt alternativ fr dig.
Citera
2012-01-07, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Vill du till och med backupa programmen och registret? Isfall skulle en klon vara rtt alternativ fr dig.

Tror inte det, eftersom registret r frstrt. r glad att jag ens kan komma in till Windows och ta backup. Om registret r frstr s r klon inte att fredra eller hur?
Citera
2012-01-07, 20:14
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optimus.prime
Tror inte det, eftersom registret r frstrt. r glad att jag ens kan komma in till Windows och ta backup. Om registret r frstr s r klon inte att fredra eller hur?
Annars kan du backupa frn en live-CD av Ubuntu, till exempel?
Citera
2012-01-07, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Annars kan du backupa frn en live-CD av Ubuntu, till exempel?

Det var tack vare Puppy Linux som jag kunde komma in till XP, s nu r jag inne, jag har gjort en Data Backup (file, disk/partition) i EaseUS Todo Backup. Jag vill endast ha mina filer, mappar, spel m.m. Jag har backat upp allt till min externa HDD s nu kan jag formatera om XP och lgga in mina filer igen?

Jag har ven krt "check image" fr att se s att inget gick fel "no errors were found"

Frresten vad betyder "incrementally"? och r det ndvndigt att gra en? Isf hur?

Frresten nr jag gr backup p mina filer och ska terstlla de sedan s mste jag nd manuellt sjlv installera mina program, drivrutiner m.m? Fr jag antar att dessa kopieras bara nr man "klonar disken, har jag rtt?

Just nu har jag: File backup 185GB

Disk and Partition 6GB

Vet inte vad Disk and Partition backup r dock men gjorde en nd (6GB)(?)

Men nr jag kollar p min HDD s str det Total storlek: 298GB Ledigt utrymme:58GB

Ponerar att resten r till HDD:en och endast mina filer, spel, filmer m.m ligger p 185GB?
Senast redigerad av optimus.prime 2012-01-07 kl. 21:13.
Citera
2012-01-07, 22:17
Medlem
Inget med snabbt svar please?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här