2012-01-07, 15:33
Medlem
Hejsan!

Jag parkerade min bil och sedan skulle betala P-avgift. Jag köpte biljetten och gick till bilen med dessa fagra damer som var med mig. Sedan sticker vi till "Sogni" ett förkröksställe i Stockholm. Jag köper massor med drinkar och skit till mig och damerna

Sedan sticker vi till Magenta och därefter White Room. När vi väl var i White Room så var det planerat att jag skulle ha ett bord och öppna lite champagner i och med att jag fyllde hela 20-år!!!

Jag tänkte se efter hur mycket kontanter jag hade och insåg att jag bara hade ca. 800kr kvar och tänkte "äsch resten tar man med kreditkortet". Jag tar fram mitt amex men sen ser jag att min Visa är borta? Jag panik letar men hittar ingenting....

Sedan slår det mig: AUTOMATEN!! Jag måste ha lämnat kortet i P-automaten... Jag loggar in på min mobil bank och ser att ca. 6000 kr har någon spenderat på krogen med MINA pengar... Jag ringde Nordea och spärrade mitt kort därefter..

Nu undrar jag om jag kan få tillbaka dessa pengar? Vet någon? Om ja, HUR?

Screen: http://i41.tinypic.com/1g6kb5.jpg
Citera
2012-01-07, 15:38
Medlem
Aberaths avatar
Om du inte hade smugit in så jävla mycket skryt i ditt inlägg hade jag kanske tyckt synd om dig.
Citera
2012-01-07, 15:39
Medlem
Kalle81s avatar
6000 kr det är så lite pengar. Bara glöm det. Men du får väl spärra kort och ordna upp det där och tänk dig för nästa gång.
Citera
2012-01-07, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aberath
Om du inte hade smugit in så jävla mycket skryt i ditt inlägg hade jag kanske tyckt synd om dig.
Jag ville bara vara utförlig i mitt berättande, vad skröt jag om? Att jag var en idiot som glömde mitt kort? impressive
Citera
2012-01-07, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
6000 kr det är så lite pengar. Bara glöm det. Men du får väl spärra kort och ordna upp det där och tänk dig för nästa gång.
Just dom 6000kr tänkte jag ha för att köpa böckerna som jag behöver till högskolan... Fick dom pengarna av farsan så att jag kan få hela mitt studiebidrag i fickan istället... Nu måste man fan be honom om pengar igen... kul.
Citera
2012-01-07, 15:43
Medlem
edge22s avatar
Vart kommer summan 6000 ifrån? Om det är det gulmarkerade är det väl knappast den summan...

Och igen, om det är det gulmarkerade, hur fan kan du då låta det pågå i 4 dagar?
Det är något som inte stämmer här tycker jag.

Men för att svara på din fråga måste det troligen bli "nej"
Du har slarvat nått så kopiöst och då varken kan eller skall en bank hjälpa dig.
Citera
2012-01-07, 15:46
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackpudeln
Just dom 6000kr tänkte jag ha för att köpa böckerna som jag behöver till högskolan... Fick dom pengarna av farsan så att jag kan få hela mitt studiebidrag i fickan istället... Nu måste man fan be honom om pengar igen... kul.

Gud vad synd om dig alltså. Fy fan vad jobbigt. Angående pengarna så vet jag inte riktigt om det går att göra nånting.
Citera
2012-01-07, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edge22
Vart kommer summan 6000 ifrån? Om det är det gulmarkerade är det väl knappast den summan...

Och igen, om det är det gulmarkerade, hur fan kan du då låta det pågå i 4 dagar?
Det är något som inte stämmer här tycker jag.

Men för att svara på din fråga måste det troligen bli "nej"
Du har slarvat nått så kopiöst och då varken kan eller skall en bank hjälpa dig.
Vadå fyra dagar? vilken bild kollar du på? Allt skedde den 7e?
Citera
2012-01-07, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Gud vad synd om dig alltså. Fy fan vad jobbigt. Angående pengarna så vet jag inte riktigt om det går att göra nånting.
Sarkasm at it's finest Jaja men man är ju fattig som student eller hur? Wow jag är en något rikare än en student... Pinsamt att be om farsan om pengar och samtidigt säga att man "tappat bort dem"
Citera
2012-01-07, 15:50
Medlem
Kalle81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackpudeln

Du har alltså förlorat 6000 kr, som egentligen inte var dina, som du fått för att köpa böcker för (varför i helvete ger de dig pengar till det för), men som du hade tänkt köpa drinkar för???

Och nu när de är borta tänker du gå tillbaka till pappa och be om samma pengar igen?

Fått bilen av pappa också kanske? Tycker det var helt rätt att du blev av med pengarna, men tydligen lärde du dig ingenting. Hoppas du blir av med pengar nån gång i framtiden, alltså dina egna pengar, sådana som du arbetat ihop, om du vet vad det är.
Citera
2012-01-07, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Du har alltså förlorat 6000 kr, som egentligen inte var dina, som du fått för att köpa böcker för (varför i helvete ger de dig pengar till det för), men som du hade tänkt köpa drinkar för???

Och nu när de är borta tänker du gå tillbaka till pappa och be om samma pengar igen?

Fått bilen av pappa också kanske? Tycker det var helt rätt att du blev av med pengarna, men tydligen lärde du dig ingenting. Hoppas du blir av med pengar nån gång i framtiden, alltså dina egna pengar, sådana som du arbetat ihop, om du vet vad det är.
Jag tänkte inte köpa drinkar för dom pengarna, läs om läs rätt. Jag tänkte ta det med mitt kreditkort men såg att VISAN inte var i plånkan!
Citera
2012-01-07, 15:55
Medlem
Kaustis avatar
Ingen vet om du får tillbaka dom, det beror på vad banken säger efter sin utredning. Frågan är dock hur dom kunde betala utan din pinkod. Be att få ut kvittona från stället där kortet användes så du kan se om han eventuellt skrev under istället för att slå pinkoden. Då kan du i alla fall bevisa att det inte är din handstil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in