2012-01-07, 14:31
Medlem
Hej!

Jag har alltid tyckt att krulligt, eller typ lockigt hår är väldigt snyggt. Tyvärr föddes jag med världens plattaste och rakaste hår.. Finns det några hår-balsam eller något över huvud taget som gör så att håret blir lockigare/krulligare? Husmanstips? Eller är det bara att gå ner och säga det till frisören som klipper mig?

http://allehanda.se/image_processor/...g?maxWidth=468

Något i det stuket, ungefär. Tack på förhand, JW19
Citera
2012-01-07, 14:58
Bannlyst
Min syster hade rakt hår tills hon började med balsammetoden som finns att läsa om på www.lockig.se. Numera har hon faktiskt lockigt hår.
Citera
2012-01-07, 15:03
Medlem
Det bästa är nog att prata med din frisör. Hon/han ser vad du har för hår och vad som kan göras. En permanent kanske? Frisörer är utbildade till att hitta lösningar och resultatet blir oftast bättre än om man försöker fixa någon budgetvariant på egen hand. Ta med bild så underlättar du för dem.
Citera
2012-01-08, 13:42
Medlem
dollarsunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JW19
Hej!

Jag har alltid tyckt att krulligt, eller typ lockigt hår är väldigt snyggt. Tyvärr föddes jag med världens plattaste och rakaste hår.. Finns det några hår-balsam eller något över huvud taget som gör så att håret blir lockigare/krulligare? Husmanstips? Eller är det bara att gå ner och säga det till frisören som klipper mig?

http://allehanda.se/image_processor/...g?maxWidth=468

Något i det stuket, ungefär. Tack på förhand, JW19

köp en locktång då
Citera
2012-01-09, 02:13
Medlem
Ldbks avatar
Permanenta det? Har en tjejkompis som gjorde det , såg både snyggt och naturligt ut.
Citera
2012-01-09, 18:18
Medlem
dollarsunds avatar
Exakt

det kanske är lite ''tjejigt'' men who care

själv har man super rakt hår men jag kan mycket om sånt endå xD
Citera
2012-01-09, 22:04
Medlem
Som första svaret, för ett långvarigt resultat gäller lockig.se. Då vet man också att hår + hårbotten mår bra.
Citera
2012-01-10, 18:55
Medlem
kokainkolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rawwr
Som första svaret, för ett långvarigt resultat gäller lockig.se. Då vet man också att hår + hårbotten mår bra.

Att säga att man kan FÅ lockigt hår av balsammetoden är ju egentligen skitsnack, de som har fått det är ju personer vars hår redan har haft "lockigheten" i sig men som p.g.a. dålig vård, uttorkning o.s.v. inte har visat sig. Vissa personer har rakt hår och kommer ha det även med balsammetoden.

Till TS:

Du kan ju alltid testa balsammetoden, vem vet du kanske är en av dem som egentligen har lite lockar i håret som kan komma fram av bra hårvård. Om inte så är det permanent eller locktång/rullar som gäller.
Citera
2012-01-14, 15:57
Medlem
Hur får man rakt hår pga vanvård? Jag skaffar nämligen lite rakare hår!
Citera
2012-01-16, 02:47
Medlem
StylistChrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enzo9
Hur får man rakt hår pga vanvård? Jag skaffar nämligen lite rakare hår!

Varför vill man ha rakare hår genom vanvård?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in