2017-08-10, 18:57
Medlem
Tammers avatar
Har väl inte direkt med a-kassa att göra, men vet nån om man har uppsägningstid när man jobbat 6 månader? Eller ett år? Är inte med i facket och inget kollektivavtal.
Citera
2017-08-12, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Har väl inte direkt med a-kassa att göra, men vet nån om man har uppsägningstid när man jobbat 6 månader? Eller ett år? Är inte med i facket och inget kollektivavtal.

Det kan variera ganska ordentligt. Kolla på ditt anställningsavtal så ska det framgå där.

Jag har t ex 1 mån när man har jobbat 0-18 månader, 2 månader 19-36 mån osv.
Citera
2017-08-12, 19:13
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
1 månad är nog vanligast vid tillsvidareanställning.
Citera
2017-08-15, 22:21
Bannlyst
Hallå om man får sparken pga drogmissbruk på jobbet kan man få akassa då?
Citera
2017-09-01, 15:33
Medlem
Har just nu ett föäräldrarvikariat som längt till 2017-10-31. Vad händer om jag tackar nej till en förlägning?
Citera
2017-09-02, 14:33
Medlem
Akassa

När akassan gör stickprov är det när dem kontaktar arbetsgivaren?

Hur ofta gör dem sådana stick prover och har någon ens varit med om de?
Citera
2017-09-02, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
När akassan gör stickprov är det när dem kontaktar arbetsgivaren?

Hur ofta gör dem sådana stick prover och har någon ens varit med om de?

När skulle en akassa kontakta en arbetsgivare? Den som nyttjar en akassas tjänster förväntas sakna arbetsgivare, därmed ej aktuellt.

För övrig: Skilj på "de" och "dem" samt undvik särskrivningar, texten blir städse mer lättläst då!
Citera
2017-09-02, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
När skulle en akassa kontakta en arbetsgivare? Den som nyttjar en akassas tjänster förväntas sakna arbetsgivare, därmed ej aktuellt.

För övrig: Skilj på "de" och "dem" samt undvik särskrivningar, texten blir städse mer lättläst då!

Skall rätta till det
Jag håller med dig om att man saknar en arbetsgivare under arbetslösheten, men vilka stick prover gör de i så fall? Dem ända jag kan tänka mig är samkörning med är FK och skatteverket.
Senast redigerad av deepwww89 2017-09-02 kl. 14:44. Anledning: felstavning
Citera
2017-09-02, 14:53
Medlem
Citat:
Skall rätta till det
Jag håller med dig om att man saknar en arbetsgivare under arbetslösheten, men vilka stick prover gör de i så fall? Dem ända jag kan tänka mig är samkörning med är FK och skatteverket.

Kan vara möjligt, mest troligt kontroll i efterhand om inkomst finns från flera håll, alternativt att någon är inskriven på högskola och samtidigt anmäler sig som arbetslös.

Försök med "stickprover" nästa gång, dessutom "Det enda jag kan..."!
Citera
2017-09-02, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Kan vara möjligt, mest troligt kontroll i efterhand om inkomst finns från flera håll, alternativt att någon är inskriven på högskola och samtidigt anmäler sig som arbetslös.

Försök med "stickprover" nästa gång, dessutom "Det enda jag kan..."!

Blir så mycket stavfel från mobilen. Men hur har dessa stick prover gjorts innan?

Borde vara intressant att förstå deras samkörningar.
Citera
2017-09-02, 15:08
Medlem
Citat:
Blir så mycket stavfel från mobilen. Men hur har dessa stick prover gjorts innan?

Men du måste utveckla. Han du ett jobb och samtidigt tar ut a-kassa?
Citera
2017-09-02, 15:09
Medlem
Citat:

Vad är ditt syfte eller intresse med att undersöka detta? Misstänker att de knappast redovisar helt hur kontroller går till heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in