Citat:
Ursprungligen postat av
Solljusnu
För att ha rätt till arbetslösersättningen som beräknats utifrån din tidigare inkomst måste du ha ett sammanhängande medlemskap i en a-kassa under 12 månader. Det är därför viktigt att du så snart som möjligt ansöker om nytt medlemskap i en a-kassa eftersom du annars riskerar att få ett uppehåll i din medlemstid hur ska jag tolka det?
Är det något du fått skickat till dig eller är det taget från någon text på någon informationssida? (Tänker mest på sammanhanget det skrivits i)
För läser jag texten, med din trådstartsinfo och antar att du fått detta skriver till dig, så tolkar jag det som att du är utesluten ur a-kassan (pga uteblivna inbetalningar) och att du behöver betala in dina missade betalningar och sedan snarast ansöker om inträde i en ny a-kassa då ditt medlemskap är uppsagd.
Mao - dom kastade ut dig, och för att vara ”schyssta” så kan dom vid betalning se till att du inte får något avbrott i din medlemstid, men att du behöver ansöka om en ny a-kassa igen för att du inte längre är medlem.
Men, det beror ju somsagt på kontexten av texten.
Som andra sagt, ring dom direkt på måndag för att kolla. Dom kanske kan skriva in dig på nytt direkt så löser det sig sen