2024-03-08, 21:57
Medlem
missat att betala

Jag missade att betala 3 månader till akassan och dom avslutade mitt medlemskap. Jag ska betala in det som fattas nu, men det jag undrar är om jag nu måste vänta 12 månader igen?
Citera
2024-03-08, 22:07
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solljusnu
Jag missade att betala 3 månader till akassan och dom avslutade mitt medlemskap. Jag ska betala in det som fattas nu, men det jag undrar är om jag nu måste vänta 12 månader igen?

Ring dem och prata med dem så går det säkert att lösa. Det är det bästa sättet att hantera det på.
Citera
2024-03-08, 22:14
Medlem
che3s avatar
Citat:
Du får räkna med att om de är kinkiga så får du räkna med att börja om igen, och det är inget som du kan påverka
Citera
2024-03-08, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Ring dem och prata med dem så går det säkert att lösa. Det är det bästa sättet att hantera det på.

Yes ska ringa dom på måndag. känns så onödigt när jag varit medlem sedan 20222..
Citera
2024-03-08, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Du får räkna med att om de är kinkiga så får du räkna med att börja om igen, och det är inget som du kan påverka

Ja tyvärr är det nog så!
Citera
2024-03-08, 22:29
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ja tyvärr är det nog så!

De flesta är mänskliga om man bara pratar med dem.
Citera
2024-03-08, 22:33
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ja tyvärr är det nog så!
Jag vill inte göra dig ledsen men det är hårda tag på den punkten
Citera
2024-03-09, 00:05
Medlem
Det är bedrägeri och dom kommer troligtvis komma på dig om du inte får betalt i svarta pengar. Men som skrivits i tråden kan du ju pendla mellan A-kassa och jobb, bara skriv i det dagar du jobbat respektive inte jobbat. Dom ser genom skatteverket sen om du fuskar skulle jag tro och det är nog inte värt att riskera.
Citera
2024-03-09, 01:01
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Hur kan det komma sig att du inte kör autogiro?
Citera
2024-03-09, 02:11
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Du får begära återinträde igen men det ser mörkt ut.
A-kassan brukar vara väldigt kinkig med utebliven betalning - utesluten från a-kassan. Mest troligt kommer du behöva jobba ihop dom 12 månader igen då du inte har sammanhängande period. Ring dom asap på måndag!
Citera
2024-03-09, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenaline976
Du får begära återinträde igen men det ser mörkt ut.
A-kassan brukar vara väldigt kinkig med utebliven betalning - utesluten från a-kassan. Mest troligt kommer du behöva jobba ihop dom 12 månader igen då du inte har sammanhängande period. Ring dom asap på måndag!

För att ha rätt till arbetslösersättningen som beräknats utifrån din tidigare inkomst måste du ha ett sammanhängande medlemskap i en a-kassa under 12 månader. Det är därför viktigt att du så snart som möjligt ansöker om nytt medlemskap i en a-kassa eftersom du annars riskerar att få ett uppehåll i din medlemstid hur ska jag tolka det?
Citera
2024-03-09, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Hur kan det komma sig att du inte kör autogiro?

Ja du, har alltid betalat in via kivra innan. Men då jag sen december varken jobbat eller ansökt om ersättning fall a-kassan under radarn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in