2009-01-07, 19:23
Medlem
Åldersgränsen är 18 år..

Då måste du dock ha jobbat i minst 1 år för att få ut någon ersättning vid eventuell arbetslöshet. Heltid måste det vara också, om jag inte minns fel.
Citera
2009-01-10, 12:11
Medlem
nazipoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arch_Angel
jag vet att dom gör stickprover gällande timmarna du fyller i på stämpel kortet. min chef har dock bara under dom 10 åren jag jobbar där fått EN förfrågan ang EN av dom MÅNGA som jobbat där så risken är nog väldigt liten men straffet om du torskar e nog mindre kul.
vad är det för timmar man syftar på då? och hur går det till?

- har aldrig varit i den sitsen men skulle gärna vilja veta hur det funkar!
Citera
2009-01-10, 12:15
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nazipolis

du får antingen stämpelkort som d kallas hemskickat ellr ifall du anmält internet innehav möjlighet att fylla i dina stämpelkort online.

på kortet så ser man två veckor å där skall du skriva hur mycket du jobbat per dag ellr kryssa i rutan "Ej abetat"

kan scanna & lägga upp en kort ifall du vill ???
Citera
2009-01-10, 12:16
Bannlyst
Citat:

Jag fick lämna in alla timmar under 2006. Jag blev nästan avstängd och jag fick betala tillbaka 4500.
Citera
2009-01-10, 12:28
Medlem
Arch_Angels avatar
http://i297.photobucket.com/albums/mm218/Arch_Angel_000/Namnls.jpg

så ser ett stämpelkort ut
Citera
2009-01-10, 13:49
Medlem
nazipoliss avatar
Citat:
du får antingen stämpelkort som d kallas hemskickat ellr ifall du anmält internet innehav möjlighet att fylla i dina stämpelkort online.

på kortet så ser man två veckor å där skall du skriva hur mycket du jobbat per dag ellr kryssa i rutan "Ej abetat"

kan scanna & lägga upp en kort ifall du vill ???
vad är meningen med stämpelkort?
är man arbetslös så är man, mer arbetslös går ju inte att vara. antingen så har man ett jobb eller så har man inte ett jobb. jag är inte insatt i detta överhuvud taget, men det låter krångligt helt i onödan?

lämnas denna lappen in på varannan vecka sen då till arbetförmedlings-handläggaren då eller?
är det fler saker man skall göra för att få ut dessa ynka kronorna utöver lappen och jobbsöken?
Citera
2009-01-10, 13:49
Medlem
nazipoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av visdomen
Jag fick lämna in alla timmar under 2006. Jag blev nästan avstängd och jag fick betala tillbaka 4500.
varför då?
fuskat?
Citera
2009-01-10, 14:02
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
vad är meningen med stämpelkort?
är man arbetslös så är man, mer arbetslös går ju inte att vara. antingen så har man ett jobb eller så har man inte ett jobb. jag är inte insatt i detta överhuvud taget, men det låter krångligt helt i onödan?

lämnas denna lappen in på varannan vecka sen då till arbetförmedlings-handläggaren då eller?
är det fler saker man skall göra för att få ut dessa ynka kronorna utöver lappen och jobbsöken?

Väldigt många är ju deltidsanställda + är du sjuk så måste du anmäla det & då betalar försäkringskassan. ingen kan ju säga att jag ALLTID kommer att vara frisk

Varför? jo för att när du är sjuk så är du inte till arbetsmarknadens förfogande. tex efter en bilolycka ellr vinterkräksjukan.

Sen hur många som anmäler att dom är förkylda & tjäna mindra är en annan femma för dom flesta får sämre av försäkringskassan men du måste enl lag göra det annars blir du straffad
Citera
2009-01-10, 14:22
Medlem
nazipoliss avatar
Citat:
Väldigt många är ju deltidsanställda + är du sjuk så måste du anmäla det & då betalar försäkringskassan. ingen kan ju säga att jag ALLTID kommer att vara frisk

Varför? jo för att när du är sjuk så är du inte till arbetsmarknadens förfogande. tex efter en bilolycka ellr vinterkräksjukan.

Sen hur många som anmäler att dom är förkylda & tjäna mindra är en annan femma för dom flesta får sämre av försäkringskassan men du måste enl lag göra det annars blir du straffad
sant, men som sagt, jag är inte så insatt i detta och hoppas att jag personligen inte hamnar i en sådan sits...

men bara för att du är sjuk under tillfället då du söker jobb så är du ju fortfarande i sådan form oftast så att man klarar av att söka. det tar ju ändå ett tag ifrån det att man sökt till det att man blir kallas på intervju!
Citera
2009-01-10, 14:25
Bannlyst
Citat:
varför då?
fuskat?

Ja men jag vet inte om någon skvallrade. Jag fick en lapp att jag skulle granskas. Varje dag och timmar ville dom ha
Citera
2009-01-10, 14:39
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
sant, men som sagt, jag är inte så insatt i detta och hoppas att jag personligen inte hamnar i en sådan sits...

men bara för att du är sjuk under tillfället då du söker jobb så är du ju fortfarande i sådan form oftast så att man klarar av att söka. det tar ju ändå ett tag ifrån det att man sökt till det att man blir kallas på intervju!

jo visst, men skillnad på sjuk å sjuk. har man 38graders feber ellr 40 & håller på att frysa ihjäl så ...

man kan ju jobba när man e sjuk å då sjukanmäler man sej inte
man kan säga att då man e så dålig så man inte kan komma på interjuv DÅ skall man sjukanmäla sej för då är du ju itne till arbetsmarknades förfogande.
Citera
2009-01-10, 16:47
Bannlyst
Citat:

Framförallt förlorar man på karensdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in