2012-01-07, 01:05
Medlem
Flues avatar
Jag har stora problem med att andas, jag vet att det är min hjärna som gör att allt detta spökar för mig. Det känns hela tiden som att jag pressar ut magen när jag andas in som om att det är trögt! När jag bara slappnar av så andas jag inte alls känns det som iallafall en stund till det blir bättre. Och varje gång jag försöker slappna av så kan det komma en obehaglig känsla i kroppen som gör att jag måste spänna mig fort som fan igen för att det ska gå över.

Det där med att när jag slappnar av, att mina andetag blir mindre tror jag är för att jag är proppfull med luft eftersom att jag chippar efter andan rätt som det är. Och det är kanske därför det blir så små andetag när jag slappnar av? Bara för att jag andas för mkt i vanliga fall!

En annan sak va när jag satt och käkade cheese-balls. Jag kunde knappt svälja för de va så obehagligt när jag andades samtidigt att de kändes att de fastnade i halsen.. Jag tog 4-5 djupa andetag och sen kändes det bra med sväljandet igen även om de kom tillbaks hela tiden. VAFAN SKA JAG GÖRA? pallar inte gå runt och ha andnöd för helvete.

TIPS?
Citera
2012-01-07, 01:08
Bannlyst
Eftersom du skriver "Fuck ania" så borde du ta självmord blattefan.

Det är precis vad du borde göra så du slipper din andnöd.
Citera
2012-01-07, 01:17
Medlem
Flues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youtuber
Eftersom du skriver "Fuck ania" så borde du ta självmord blattefan.

Det är precis vad du borde göra så du slipper din andnöd.

Sluta skriv elaka saker i min tråd.
Senast redigerad av Flue 2012-01-07 kl. 01:30.
Citera
2012-01-07, 01:27
Medlem
Hyundaiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flue
yeye kom inte o smutsa ner min tråd din horunge :P

Tror du att ditt inlägg kommer tas seriöst om du skriver på det där sättet?
Ingen kommer vilja hjälpa dig nu, rätt åt dig.
Citera
2012-01-07, 01:30
Medlem
Flues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyundaien
Tror du att ditt inlägg kommer tas seriöst om du skriver på det där sättet?
Ingen kommer vilja hjälpa dig nu, rätt åt dig.

Har tagit bort det och ändrat det. Men fattar inte varför en nazist jävel ska komma in och skriva massa skit!
Citera
2012-01-07, 01:46
Medlem
Hyundaiens avatar
Citat:
Har tagit bort det och ändrat det. Men fattar inte varför en nazist jävel ska komma in och skriva massa skit!
God knows
Citera
2012-01-07, 01:55
Medlem
Speedkillahs avatar
Hjälp killen istället för OT!!!!!

JAAA precis FUCK AINA OCH ALLA FITT RASISTER... HELVETE!!
Citera
2012-01-07, 02:17
Medlem
Citat:
Jag har stora problem med att andas, jag vet att det är min hjärna som gör att allt detta spökar för mig. Det känns hela tiden som att jag pressar ut magen när jag andas in som om att det är trögt! När jag bara slappnar av så andas jag inte alls känns det som iallafall en stund till det blir bättre. Och varje gång jag försöker slappna av så kan det komma en obehaglig känsla i kroppen som gör att jag måste spänna mig fort som fan igen för att det ska gå över.

Det där med att när jag slappnar av, att mina andetag blir mindre tror jag är för att jag är proppfull med luft eftersom att jag chippar efter andan rätt som det är. Och det är kanske därför det blir så små andetag när jag slappnar av? Bara för att jag andas för mkt i vanliga fall!

En annan sak va när jag satt och käkade cheese-balls. Jag kunde knappt svälja för de va så obehagligt när jag andades samtidigt att de kändes att de fastnade i halsen.. Jag tog 4-5 djupa andetag och sen kändes det bra med sväljandet igen även om de kom tillbaks hela tiden. VAFAN SKA JAG GÖRA? pallar inte gå runt och ha andnöd för helvete.

TIPS?
Du tänker för mycket.
När du slutar fundera på hur din andning är så kommer det genast att gå mycket bättre. Hela "pressa ut magen för att det är trögt" är ett typiskt tecken på att du försöker viljestyra din andning, och det verkar ju inte fungera så jättebra.

Problemet är med stor sannolikhet att du andas ytligt, ungefär som när man hyperventilerar. Du drar då in väldigt mycket syrerik luft för att kunna syresätta muskler, vilket är jättebra om du är ute och springer, men mindre bra om du sitter hemma och äter cheese-balls.
Grejen med det här tillståndet är att ju mer du försöker ta jättestora andetag, ju jobbigare kommer det att kännas.
Du kan återställa koldioxidbalansen genom att hålla andan. Om du inte känner för att sitta och hålla andan, så kan du ändra ditt andningsmönster lite mer systematiskt:

Citat:
1. Andas in långsamt, i tre sekunder.
2. Håll kvar luften under tre sekunder.
3. Andas ut lugnt under tre sekunder. (Pressa inte på, hinner inte all luften ut så gör det inget.)
4. Vila från andning under tre sekunder.
1-4. Upprepa. Andningsmönstret ser fyrkantigt ut om du ritar upp det, därav metodens namn.

Om det inte vill bli bättre så kan du prova att lägga dig på magen på golvet, det är väldigt svårt att andas fel då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in