Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Skall vi diskutera modereringen i F&j bör vi göra det separat. Jag har iofs inget emot att diskutera frågan med dig, men jag tror att det finns någon tidigare tråd, så leta upp den istället. Jag kanske inte gett dig nog utförliga svar via pm, men vill du ta det i ett nytt försök går det också bra.
Det är inte dig jag PM:at med utan
pewpew - du gav mig bra svar den gången jag PM:ade. Båda av er(?) har ignorerat mängder med inlägg som jag rapporterat. Inlägg som skulle få vem som helst bannad i ex. ab&k. Jag är inte ute efter att diskutera modereringen i f&j, jag är intresserad av att göra något åt skillnaderna mellan forumen.
Hade jag varit skribent i ab&k hade jag uppskattat den hårda modereringen. Vissa av oss mer seriösa skribenter finns i andra forum också, som knappt modereras alls. Det är ett problem. Det är det jag vill lösa.
Citat:
Men generellt; det går inte att ha enhetlighet i regeltillämpningen i två så olika forum. I Aktuella brott är nyhetsförmedlingen i samband med nya brottfall central, medan det i en politisk diskussion man med nödvändighet cirkulerar mer kring huvudämnet.
Det betyder inte att man måste släppa igenom uppenbart trams i stil med "alla vet ju att kvinnor är dumma i huvet

" eller "jaha du skriver en generaliserande sak om kvinnor har du liten snopp eller

." Det finns hur mycket av den skiten som helst i f&j (och säkert flera andra forum) och det är inte ok.
Jag förstår att en politisk diskussion tillåter mer "off-topic." Men det finns två typer av inlägg som inte borde innefattas där; rent trams, samt om TS uttryckligen skrivit att "jag vill exkludera allt utom ... från diskussionen." Vill man diskutera det ändå så kan man starta en ny tråd.
Citat:
ABoK är väldigt styrt med fokus på själva brotten, vilket ingen som deltagit i delforumet en tid gärna kunnat missat. Alla bör veta vad nu som gäller där.
Visst, jag förstår att modereringen måste skötas olika i olika forum. Det har ingenting med hantenringen av direkt off-topic eller trams att göra.