Flashback bygger pepparkakshus!
2012-01-06, 19:32
Medlem
Som rubriken lyder, satte datorn i energisparläge och sen när jag ska starta den igen så går datorn igång men på skärmen står det bara "DVI energisparläge" vet inte hur jag ska göra, har testat att starta om allting och så men får alltid upp samma sak.

Vad är felet??
Citera
2012-01-06, 20:07
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorlaxx
Som rubriken lyder, satte datorn i energisparläge och sen när jag ska starta den igen så går datorn igång men på skärmen står det bara "DVI energisparläge" vet inte hur jag ska göra, har testat att starta om allting och så men får alltid upp samma sak.

Vad är felet??
Har du tagit ur batteriet och satt i det igen?
Citera
2012-01-06, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Har du tagit ur batteriet och satt i det igen?
Batteri? Finns väl inga batterier? Det är en stationär dator, glömde skriva det.
Citera
2012-01-06, 20:54
Moderator
^Eazs avatar
kolla så DVI sladden sitter ordentligt i burken, är inte skärmsladden mellan dator och skärm ordentligt isatt så går skärmen i vila.

Har du inget viktigt som kör på datorn, så starta om datorn också.
Citera
2012-01-06, 21:13
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Batteri? Finns väl inga batterier? Det är en stationär dator, glömde skriva det.
Aha, men gör som ^Eaz säger
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
kolla så DVI sladden sitter ordentligt i burken, är inte skärmsladden mellan dator och skärm ordentligt isatt så går skärmen i vila.

Har du inget viktigt som kör på datorn, så starta om datorn också.
(Du var före mig *Grr* )
Citera
2012-01-06, 22:41
Medlem
Citat:
Det finns det vist. Det är så man nollställer bios om man inte orka läsa i manualen.

Ta ut det runda platta batteriet som ser ut som ett mynt. Strömkabeln ska vara utdragen så det blir ordentligt gjort. Ibland måste andra saker som också bort men det varierar mellan olika fel. Tex grafikkortet om man inte fick nån bild.

Funkar det går du in i bios, ställ in det du vill och sparar. Annars stannar den och tjatar varje gång datorn startar eller ge konstiga fel i Windows om man inte ställt in tex datum, tid.

Du ska ha bild även om du tar bort alla hårddiskar, DVD osv.
Senast redigerad av panpo98 2012-01-06 kl. 22:47.
Citera
2012-01-06, 23:53
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Det finns det vist. Det är så man nollställer bios om man inte orka läsa i manualen.

Ta ut det runda platta batteriet som ser ut som ett mynt. Strömkabeln ska vara utdragen så det blir ordentligt gjort. Ibland måste andra saker som också bort men det varierar mellan olika fel. Tex grafikkortet om man inte fick nån bild.

Funkar det går du in i bios, ställ in det du vill och sparar. Annars stannar den och tjatar varje gång datorn startar eller ge konstiga fel i Windows om man inte ställt in tex datum, tid.

Du ska ha bild även om du tar bort alla hårddiskar, DVD osv.
Ja, till BOIS. Men nu trodde jag att detta var en laptop och menade batteriet som försörjer en laptop med ström (ej BIOS-batteriet).
Citera
2012-01-07, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Ja, till BOIS. Men nu trodde jag att detta var en laptop och menade batteriet som försörjer en laptop med ström (ej BIOS-batteriet).
Men det var ju ett så bra råd du gav honom som funkar till en stationär också Ta åt dig äran Flera med stationära löste det här felet så

Vist, det kan var något annat men man borde ändå testa det
Senast redigerad av panpo98 2012-01-07 kl. 00:13.
Citera
2012-01-07, 00:22
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Men det var ju ett så bra råd du gav honom som funkar till en stationär också Ta åt dig äran Flera med stationära löste det här felet så

Vist, det kan var något annat men man borde ändå testa det
Så, TS, nollställ BOIS genom att ta ut BIOS-batteriet och återkom.

Tack panpo98 för att du vidareutvecklade mitt idé lite.

Senast redigerad av TorrentLover 2012-01-07 kl. 00:33.
Citera
2012-01-07, 22:39
Medlem
Möjligtvis kan dina minnen ha slutat fungera. Pröva att plocka bort alla och sätt in en i taget (om du har flera ram-moduler). Utan ett fungerande minne så får du bara en svart skärm, om minnet skulle vara problemet alltså.

Eller så kan grafikkortet vara problemet.
Senast redigerad av abe87 2012-01-07 kl. 22:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in