• 1
  • 2
2005-01-18, 01:03
Bannlyst
Vet inte riktigt vart denna tråd ska ligga, så jag lägger den här. Om det är fel så ber jag om ursäkt till moderat/admin.

Jag har en NEC 2500A dvd brännare som jag är väldigt nöjd över. Sedan hittade jag denna på nätet LÄNK

Är det någon annan som har testat detta, inte bara på just NEC utan någon annan dvd brännare. Hur funkar det? Bränner brännaren sämre?
Har även läst att det finns firmware som gör att man kan brännare i mer hastighet. Hur funkar detta?

//Mecca
Citera
2005-01-18, 01:07
Medlem
Akta dig för skumma firmwares! Tror inte garantin gäller om du har skojat in en..
Citera
2005-01-18, 01:17
Bannlyst
Hej
Jag har en Nec ND-2510A jag har lagt in en hackad firmwere så jag har den regionfri nu men garatin åkte men den funkar likabra som innan. Men hur är de men de brännaren de vet jag ej men som sakt de sker på egen risk om du pajar brännaren med en firmwre så har du ingen garanti
Citera
2005-01-18, 02:14
Moderator
MondoBizarros avatar
För att känna dig lite säkrare: gå till den här adressen http://club.cdfreaks.com/forumdisplay.php?s=&forumid=86 och ladda ner Herries firmware, som jag och många med mig använt länge.

De viktiga bitarna, för mig iaf, var riplock, dvs att läs-låsningen försvinner och gör att du kan läsa betydligt snabbare och bitsetting, vilket innebär att när du bränner t ex en film, så kan den läsas av ALLA dvd-spelare!
Den bränns då i ett format som kallas dvd-rom och är som sagt ungefär lika kompatibelt som en pressad, köpt skiva. (Fungerar endast med DVDR+)

Jag använder Herries 1.07b5 själv, men eftersom den har fungerat hur perfekt som helst har jag inte hållit koll på senare versioner.
Citera
2005-01-18, 09:20
Medlem
Ingen som har någon aning om var jag hittar liknande "hack" till en Writemaster TS-H552B tror jag det är. Ska kolla nogrannare imorgon när jag har specen framför mig.
Citera
2005-01-18, 18:12
Bannlyst
Här hämtade jag min hackad firmware till min dvd-brännare.
h**p://www.firmware.fr.st/
h**p://www.herrie.org/

De funkar bra har inte haft några problem sen är de skönt att slippa regions låset på den.
Citera
2005-01-19, 19:01
Medlem
hagiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceXcube84
Här hämtade jag min hackad firmware till min dvd-brännare.
h**p://www.firmware.fr.st/
h**p://www.herrie.org/

De funkar bra har inte haft några problem sen är de skönt att slippa regions låset på den.

De funka najs !
Citera
2005-01-19, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hagis
De funka najs !

Varsågod. Men sen upp så du inte pajar din dvd-brännare med dom för de kan hända. Du har ingen garanti på den nu bara så du vet.
Citera
2005-01-19, 19:43
Medlem
hur vet man vilket firmware man ska använda, jag har en samsung TS-H552. Men när jag kikar på sidorna ovan finns det ännu mer modellspecificerat. Måste jag slita ut brännaren och kolla upp det där eller, för det borde väl stå på den?
Citera
2005-01-19, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drott
hur vet man vilket firmware man ska använda, jag har en samsung TS-H552. Men när jag kikar på sidorna ovan finns det ännu mer modellspecificerat. Måste jag slita ut brännaren och kolla upp det där eller, för det borde väl stå på den?

Om du har Nero som brännar program så kan du använda ett program som heter: Nero InfoTool där kan du få fram vilken version av firmware du har i den.
Citera
2005-01-19, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceXcube84
Om du har Nero som brännar program så kan du använda ett program som heter: Nero InfoTool där kan du få fram vilken version av firmware du har i den.

Man får tacka så mycket, ska prova att uppdatera firmwaren nu, men det borde väl inte vara några problem. Är det det så köper vi en ny brännare =)

EDIT: uppdaterade och det verkar ha funkat fint, men när jag kollar i Nero InfoTool så står det ju exakt samma sak som tidigare. Innebär det att det inte fungerade eller ska det stå samma sak iaf???
Citera
2005-01-19, 20:55
Bannlyst
Fan, finns det ingen .txt fil där det står exakt hur man gör för att köra in firmware? Vill inte pajja brännaren.

//Mecca
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in