• 1
  • 2
2005-01-20, 02:14
Moderator
MondoBizarros avatar
Glömde ju en sak sist.
TBD (The Dangerous Brothers) har ett litet prog som man kan backuppa sin original-firmware med.
Funkar endast i dos, vilket faktiskt är en bra grej, för om nu nåt riktigt illa skulle hända medan du flashar om (strömavbrott, småsyskon, djur...) så kan man faktiskt rädda en fel-flashning med den. (Om man nu gjorde backup, alltså...)

Finns antagligen länkat på Nec-sidan jag länkade till.
Citera
2005-01-20, 15:38
Bannlyst
Många som har lagt in firmwaren men ingen som vet hur man gör? Hur går det ihop.

//Mecca
Citera
2005-01-20, 19:48
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mecca
Många som har lagt in firmwaren men ingen som vet hur man gör? Hur går det ihop.

//Mecca

Vänta här nu.
Har du laddat ner exempelvis Herries firmware?
I alla fall den versionen jag har ligger packad i .rar som du alltså packar upp.
Efter det har du en körbar fil.
Dubbelklicka på den.
Svårare är det inte.

Obs! Detta gäller alltså om du BARA vill flasha, vill du köra backup på befintlig firmware, se mitt inlägg högre upp.
Citera
2005-01-20, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Vänta här nu.
Har du laddat ner exempelvis Herries firmware?
I alla fall den versionen jag har ligger packad i .rar som du alltså packar upp.
Efter det har du en körbar fil.
Dubbelklicka på den.
Svårare är det inte.

Obs! Detta gäller alltså om du BARA vill flasha, vill du köra backup på befintlig firmware, se mitt inlägg högre upp.

Asså .rar filen jag tankade hade 4 filer 2500v3-2.bin, 2510v3-2.bin, NECWinFlash.exe & release.txt.

Har kollat i NECWinFlash.exe, och där fanns det massvis med inställningar och bockar. Vilka ska man välja?

//Mecca
Citera
2005-01-20, 21:04
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Asså .rar filen jag tankade hade 4 filer 2500v3-2.bin, 2510v3-2.bin, NECWinFlash.exe & release.txt.

Har kollat i NECWinFlash.exe, och där fanns det massvis med inställningar och bockar. Vilka ska man välja?

//Mecca

Jaha! Ja, då var det ju lite skillnad.
Hmmm...ja, eftersom jag inte testat detta flash-progget så kan jag ju inte ge ett entydigt svar, men iom att det heter NecWINflash så gissar jag att det är tänkt att användas i windows...
Och sen, ja det är väl troligtvis bara att bläddra sig fram till .bin-filen, i detta fallet 2500v3-2.bin och välja kör eller flash eller vad de nu kan tänkas använda.
Citera
2005-01-30, 16:10
Bannlyst
Ursäkta att jag väcker en sådan gammal tråd, men jag behöver hjälp.
Nu har jag kört in Harries nyaste firmware, men hur vet jag att det funkar? Har kollar i Nero InfoTool och allt ser likadant ut som tidigare. Måste jag göra någon inställning etc?

//Mecca
Citera
2005-01-31, 21:35
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursäkta att jag väcker en sådan gammal tråd, men jag behöver hjälp.
Nu har jag kört in Harries nyaste firmware, men hur vet jag att det funkar? Har kollar i Nero InfoTool och allt ser likadant ut som tidigare. Måste jag göra någon inställning etc?

//Mecca

Testa att dra ner dvdinfo pro!
Där kan du lätt se om det tagit eller inte, i och med att din brännare nu ska klara DL.
Där kan du även ställa in bitsetting, för att kunna använda dvd-rom.
Citera
2005-02-01, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Testa att dra ner dvdinfo pro!
Där kan du lätt se om det tagit eller inte, i och med att din brännare nu ska klara DL.
Där kan du även ställa in bitsetting, för att kunna använda dvd-rom.

Eftersom det här är nytt för mig så tar jag det säkra före det osäkra. Vill du hjälpa mig lite? Vet inte riktigt vad jag ska göra. Lägger up en bild iaf hur det ser ut för mig http://www.mustangmods.com/data/12533/dvdinfo.jpg

Vart ändrar man inställningar för BitSettings t,ex? Dual Layer är ibockad iaf så det borde ha funkat.

//Mecca
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in