Flashback bygger pepparkakshus!
2012-01-06, 02:56
Bannlyst
Hejsan!

Har haft min MBP i några månader nu och är väldigt nöjd! För några veckor sedan så gjorde jag någon uppdatering och inget speciellt hände.

Dock insåg jag att när jag hade slängt ihop skärmen/startat datorn att jag inte var automatiskt uppkopplat mot det trådlösa nätverket där hemma.

Konstigt tyckte jag att det var och tittade runt i inställningarna, och det blev konstigare när jag stack till London.

För när jag väl hade anslutit till nätverket där så fungerade det direkt och även om jag slängde ihop locket/starta om datorn

Det fungerar alltså inte hemma (Som det gjorde från början) men det fungerade på ett annat nätverk.

Det är inget jätteproblem men lite omständigt om man te.x ska gå ner och slänger ihop datorn och går ner och sätter mig och sedan måste ansluta till nätverket även fast skärmen har varit nedstängt i 2sekunder.

Sedan har jag en annan fråga, är det dåligt för Macen att inte stänga av den under natten och bara slänga ihop skärmen. Snackade med en polare om det och enligt han så stängde han typ aldrig av sin macbook!
Citera
2012-01-06, 07:06
Medlem
jfruss avatar
Öppna nätverksinställningar, gå sedan in på avancerat och kryssa för "Kom ihåg nätverk som datorn har anslutit till"

Tror att du kan lägga till det nätverk du vill ska bli "ihågkommet" manuellt med, genom att lägga till det i "Primära nätverk".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in