2012-01-06, 02:56
Bannlyst
Hejsan!

Har haft min MBP i ngra mnader nu och r vldigt njd! Fr ngra veckor sedan s gjorde jag ngon uppdatering och inget speciellt hnde.

Dock insg jag att nr jag hade slngt ihop skrmen/startat datorn att jag inte var automatiskt uppkopplat mot det trdlsa ntverket dr hemma.

Konstigt tyckte jag att det var och tittade runt i instllningarna, och det blev konstigare nr jag stack till London.

Fr nr jag vl hade anslutit till ntverket dr s fungerade det direkt och ven om jag slngde ihop locket/starta om datorn

Det fungerar allts inte hemma (Som det gjorde frn brjan) men det fungerade p ett annat ntverk.

Det r inget jtteproblem men lite omstndigt om man te.x ska g ner och slnger ihop datorn och gr ner och stter mig och sedan mste ansluta till ntverket ven fast skrmen har varit nedstngt i 2sekunder.

Sedan har jag en annan frga, r det dligt fr Macen att inte stnga av den under natten och bara slnga ihop skrmen. Snackade med en polare om det och enligt han s stngde han typ aldrig av sin macbook!
Citera
2012-01-06, 07:06
Medlem
jfruss avatar
ppna ntverksinstllningar, g sedan in p avancerat och kryssa fr "Kom ihg ntverk som datorn har anslutit till"

Tror att du kan lgga till det ntverk du vill ska bli "ihgkommet" manuellt med, genom att lgga till det i "Primra ntverk".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in