Citat:
Ursprungligen postat av Thespian
Bisexuell är inte att vara tillsammans med någon, det är ju att vara kär.
Jag har endast haft pojkvänner, aldrig kysst en tjej på kärleksfullt sett. dock varit på g med en brud. men annars har jag bara varit olyckligt kär i tjejer
En person som aldrig varit tillsammans/haft sex med någon är ju knappast asexuell. Allt handlar ju om sina egna känslor.
Ursäkta men jag blir förvirrad av din första mening- är man inte tillsammans med någon man är kär i menar du?
Självklart handlar det om känslor, men om man inte uttrycker sina känslor intimt på något sätt hur kan man då påstå att man gillar samkönade?
Intimitet behöver inte vara sex, det kan vara att hålla handen eller kyssa någon somsagt.
Men att säga "jag är kär i xxx" och aldrig ens har skakat hand med personen ens om man "blir tillsammans" eller "är kära i varandra" tycker jag är konstigt.
Förklara gärna vad du menade med din första mening, för som jag uppfattade den så var den ologiskt..
Citat:
Ursprungligen postat av viscera
jag tycker att man kan respektera vad människor identifierar sig själva som.
och en bisexuell kan ju vara närmare hetero eller närmare homo och fortfarande vara bisexuell. behöver ju inte vara 50/50
låt folk bestämma själva verkar ju enklast imo
personligen ogillar jag att behöva identifiera mig övehuvudtaget

Jag har alltid respekterat andras identitet, det är inte det som det handlar om.
Hade jag kallat mig själv homosexuell men aldrig haft en pojkvän så vore det ju ganska konstigt, eller?
Detsamma borde väl gälla bisexualitet?
Citat:
Ursprungligen postat av arton56
Frågan är då vad man har för läggning som oskuld, är man asexuell då?
För står ditt resonemang men köper det inte riktigt ändå!
- Om man kollar gayporr och blir upphetsad då?
Jag vet många som kallar sig bisexuella och är oskulder, likadant straighta och homosexuella- attraktion är som sagt inte det som tråden syftar på här för det är ganska uppenbart att attraktion känner alla som är hetero, bi eller homo.
Det är den intima delen som jag är ute efter nu!
Detta om gayporr så är porr inte direkt relevant då flera undersökningar har visat att heterosexuella kan bli kåta av att se på det, och det är fortfarande inte en handling mellan dig själv och en annan människa