• 1
  • 2
2012-01-06, 00:40
Medlem
Zelogaths avatar
Försökte mig på en bra rubrik men det fick bli denna!

Kort och gott:
Kan man kalla sig bisexuell innan man faktiskt har haft något sexuellt umgänge med båda könen?

Visst förstår jag att man kan attraheras av båda könen etc etc, men det känns ändå ganska skumt.
Jag irriterade mig alltid på både mitt ex och min systerson för båda anser sig vara bi men har inte ens hållit en samkönad i handen- därför förstår jag inte varför man går runt hela sitt liv och kallar sig själv bisexuell om man bara har relationer med motsatta könet.

Hur pass bisexuell skulle jag vara på en skala om jag har levt i trettio år och varit sexuellt aktiv i sexton år med enbart tjejer?
Vad tycker övriga?

Sexualitet handlar ju ändå om något intimt och inte bara attraktion på avstånd.
Jag själv kan tycka att vissa killar är oerhört snygga och drar mig inte för att säga "om jag vore bög..", men själv skulle jag aldrig trycka den i daimkrysset på någon eller vice versa.

Jag är hetero btw.

Synpunkter tack!
Citera
2012-01-06, 00:43
Medlem
ojskis avatar
Det är poppis och så slipper de alla förväntningar som följer med att vara homo (dvs killar ska skutta runt som fjollor och tjejer kort hår med löst sittande jeans och andra manliga kläder).

Men visst är det märkligt.
Citera
2012-01-06, 00:47
Medlem
Ttoclaws avatar
"Jag själv kan tycka att vissa killar är oerhört snygga och drar mig inte för att säga "om jag vore bög..", men själv skulle jag aldrig trycka den i daimkrysset på någon eller vice versa."

Skillnaden är väl om man skulle säga "Jag vet inte om jag är bög, men jag vill trycka in den i någon mans daimkryss"! Då vet man att man är bög. Annars tänker man inte ens tanken.

Det är en stor skillnad på att tycka en kille ser bra ut och en annan att vilja trycka honom.
Citera
2012-01-06, 00:51
Medlem
SpaceBounds avatar
Jag trodde att jag var bisexuell men insåg att jag var 100% straight när en tjej tvingade mig att kyssa henne
Citera
2012-01-06, 00:57
Medlem
Thespians avatar
Bisexuell är inte att vara tillsammans med någon, det är ju att vara kär.

Jag har endast haft pojkvänner, aldrig kysst en tjej på kärleksfullt sett. dock varit på g med en brud. men annars har jag bara varit olyckligt kär i tjejer

En person som aldrig varit tillsammans/haft sex med någon är ju knappast asexuell. Allt handlar ju om sina egna känslor.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBound
Jag trodde att jag var bisexuell men insåg att jag var 100% straight när en tjej tvingade mig att kyssa henne
Och om (och när) en kille tvingar dig att knulla honom så kommer du att inse att du är 100% bög...
Citera
Medlem
jag tycker att man kan respektera vad människor identifierar sig själva som.

och en bisexuell kan ju vara närmare hetero eller närmare homo och fortfarande vara bisexuell. behöver ju inte vara 50/50

låt folk bestämma själva verkar ju enklast imo

personligen ogillar jag att behöva identifiera mig övehuvudtaget
Citera
2012-01-06, 01:00
Medlem
arton56s avatar
Frågan är då vad man har för läggning som oskuld, är man asexuell då?

För står ditt resonemang men köper det inte riktigt ändå!
- Om man kollar gayporr och blir upphetsad då?
Citera
2012-01-06, 01:10
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thespian
Bisexuell är inte att vara tillsammans med någon, det är ju att vara kär.

Jag har endast haft pojkvänner, aldrig kysst en tjej på kärleksfullt sett. dock varit på g med en brud. men annars har jag bara varit olyckligt kär i tjejer

En person som aldrig varit tillsammans/haft sex med någon är ju knappast asexuell. Allt handlar ju om sina egna känslor.
Ursäkta men jag blir förvirrad av din första mening- är man inte tillsammans med någon man är kär i menar du?

Självklart handlar det om känslor, men om man inte uttrycker sina känslor intimt på något sätt hur kan man då påstå att man gillar samkönade?
Intimitet behöver inte vara sex, det kan vara att hålla handen eller kyssa någon somsagt.
Men att säga "jag är kär i xxx" och aldrig ens har skakat hand med personen ens om man "blir tillsammans" eller "är kära i varandra" tycker jag är konstigt.

Förklara gärna vad du menade med din första mening, för som jag uppfattade den så var den ologiskt..
Citat:
Ursprungligen postat av viscera
jag tycker att man kan respektera vad människor identifierar sig själva som.

och en bisexuell kan ju vara närmare hetero eller närmare homo och fortfarande vara bisexuell. behöver ju inte vara 50/50

låt folk bestämma själva verkar ju enklast imo

personligen ogillar jag att behöva identifiera mig övehuvudtaget
Jag har alltid respekterat andras identitet, det är inte det som det handlar om.
Hade jag kallat mig själv homosexuell men aldrig haft en pojkvän så vore det ju ganska konstigt, eller?
Detsamma borde väl gälla bisexualitet?

Citat:
Ursprungligen postat av arton56
Frågan är då vad man har för läggning som oskuld, är man asexuell då?

För står ditt resonemang men köper det inte riktigt ändå!
- Om man kollar gayporr och blir upphetsad då?
Jag vet många som kallar sig bisexuella och är oskulder, likadant straighta och homosexuella- attraktion är som sagt inte det som tråden syftar på här för det är ganska uppenbart att attraktion känner alla som är hetero, bi eller homo.

Det är den intima delen som jag är ute efter nu!

Detta om gayporr så är porr inte direkt relevant då flera undersökningar har visat att heterosexuella kan bli kåta av att se på det, och det är fortfarande inte en handling mellan dig själv och en annan människa
Citera
2012-01-06, 01:10
Medlem
SpaceBounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVonSmaschforka
Och om (och när) en kille tvingar dig att knulla honom så kommer du att inse att du är 100% bög...

Hmm...kanske uttryckte mig lite fel, man kan nt dirket säga tt jag blev tvingad då jag gick med på det.
Ber om ursäkt
Citera
2012-01-06, 01:14
Bannlyst
Hur kan man säkert veta hurvida man är 100% straight eller bisexuell om man aldrig vågar prova att knulla med nån av det egna könet?.. Det är väl inte förrän man testat lite gaysex som man vet om man gillar det eller ej?
Citera
2012-01-06, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Försökte mig på en bra rubrik men det fick bli denna!

Kort och gott:
Kan man kalla sig bisexuell innan man faktiskt har haft något sexuellt umgänge med båda könen?

Visst förstår jag att man kan attraheras av båda könen etc etc, men det känns ändå ganska skumt.
Jag irriterade mig alltid på både mitt ex och min systerson för båda anser sig vara bi men har inte ens hållit en samkönad i handen- därför förstår jag inte varför man går runt hela sitt liv och kallar sig själv bisexuell om man bara har relationer med motsatta könet.

Hur pass bisexuell skulle jag vara på en skala om jag har levt i trettio år och varit sexuellt aktiv i sexton år med enbart tjejer?
Vad tycker övriga?

Sexualitet handlar ju ändå om något intimt och inte bara attraktion på avstånd.
Jag själv kan tycka att vissa killar är oerhört snygga och drar mig inte för att säga "om jag vore bög..", men själv skulle jag aldrig trycka den i daimkrysset på någon eller vice versa.

Jag är hetero btw.

Synpunkter tack!

Alltså förstår vad du menar ungefär, men på ett sätt gillar jag inte att man måste "Dela in alla i någonting och sätta namn på allting".
Känslor och sexualliteter är så olika från person till person och svåra att förstå sig på ibland, och då blir det svårt att "sätta namn" på det hela...
Men helt ärligt så finns det många, speciellt ungdommar, som säger sig vara bi bara för att få uppmärksamhet mm.

Jag hade ingen aning om vad jag "var" och ville inte definera mig med något av lebb,bi,hetero. Men efter att jag fått haft sex och blivit kär i båda könen insåg jag att jag var verkligen bi och det var verkligen lätt att definera mig med. Och för mig är det verkligen 50/50 med killar och tjejer,det går liksom i perioder. Men önskar att jag hade lättare att hitta tjejer också...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in