2012-01-05, 21:51
Medlem
Jag skulle verkligen vilja göra en dokumentärfilm om hur det är att leva under psykisk och fyskisk tortyr. Jag har en sambo som är knarkare och jävligt våldsam m.m
Jag vill sätta upp dolda kameror överallt hemma, övervaka hans bilresor samtidigt som han tar droger (under själva färden då).

Skulle vilja visa filmen sen över vad samhället faktiskt anställer för människor. Fråga hur det kommer sig att t ex socialarbetare, lärare, poliser, förskolelärare, sjukskötersker kan få ha så villt skilda liv utan att människor bryr sig.

Ska det vara möjligt att slå sina flickvänner, knarka och sälja på fritiden samtidigt som man ska ta hand om andra???

För att kunna köpa in utrustningen behöver jag pengar. Finns det bidrag att söka till sådana projektarbeten och någon som vet om man skulle kunna få sända sånna här dokumentärer på t ex dokument innefrån. Har flera personer inom ovanstående brancher som sysslar med dessa sakerna som jag med nöje skulle visa upp.

Tips på bidrag?
Citera
2012-01-05, 22:00
Medlem
Har tyvärr inget tips på bidrag, men ett annat tips är att polisanmäla honom och kräva skadestånd för misshandeln, dock får du nog fundera ut en annan dokumentärfilm att spela in med pengarna du får, men pengar kan det bli.
Citera
2012-01-05, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JakeTheCake
Har tyvärr inget tips på bidrag, men ett annat tips är att polisanmäla honom och kräva skadestånd för misshandeln, dock får du nog fundera ut en annan dokumentärfilm att spela in med pengarna du får, men pengar kan det bli.

Jag behöver ju bevis ju?? Man kan inte anmäla saker utan bevis. Och grejen är den att jag själv varit sjuk och han kommer vända allt emot mig och i hans position kommer ingen tro på mig och jag är jävligt less på det.
Citera
2012-01-05, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bittertokfitta
Jag behöver ju bevis ju?? Man kan inte anmäla saker utan bevis. Och grejen är den att jag själv varit sjuk och han kommer vända allt emot mig och i hans position kommer ingen tro på mig och jag är jävligt less på det.

Varför sticker du inte helt enkelt då?
Citera
2012-01-05, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brollio
Varför sticker du inte helt enkelt då?

Har ingenstans att dra till kanske???
Citera
2012-01-05, 22:52
Medlem
Citat:
Har ingenstans att dra till kanske???

Men det kommer du att ha om du filmar och anmäler?
Citera
2012-01-05, 23:26
Medlem
Alltid trevligt med ett klockrent troll på kvällskvisten.

Ett axplock av bittertokfittans senast startade trådar. Verkar som hon praoar på sitt drömjobb.

Citat:
2011-12-30
Hur ska man ragga enklast på en man som är ca 20 år äldre än mig? Själv är jag snart 20.
Förstår om han tycker jag är lite liten och så. Så vad ska man prata om och fråga m.m?? För att verka äldre.
Kan det vara ett problem men en så pass mycket äldre man?
Tacksam för svar.

2011-10-08
Snälla flashback användare! Hjälp mig.
Jag är så otroligt attraherad av min sambos lillasysters dagiskompis pappa. Krånligt det där. Men har i över ett års tid nu tvingats hämta hans skit unge till lillasyster på dagis för att hans föräldrar är så förbannat lata och jag ansetts inte ha så mkt att göra så då kan jag göra det istället.

2011-12-12
Jag vet inte vad jag ska göra. Var hemma hos en kompis kompis. Barnet såg ut att fara riktigt illa. DEen 2 veckor gamla bebisen var i sin pappas famn samtidigt som han satt och rökte på. Mamman var inte hemma och är väl medvetet om sin killes missbruk.

2011-11-07
Jag har kommit fram till att jag vill prata med de som sitter bakom galler men vet inte hur jag ska gå tillväga för att ta kontakt med de. Någon som har tips? Kan man ringa anstalterna? Kolla upp någons dom och skriva till personen och hoppas de kommer fram? Ger det breven till fångarna, kan jag ringa dit även om de inte vet att de kommer att bli uppringda? Allt jag kan få reda på är till nytta.

2011-11-04
Kan bara inte rå för det! Men hatar hatar hatar min kompis syrra som e så förbannat lat och jobbig.
Självklart vill jag inte säga till min kompis att hennes syrra verkar något efterbliven som är snart 30 år och bor med mamma och pappa och aldrig hjälper till hemma. Hon jobbar inte utan har under de senaste åren bara gnällt och skyllt på olika krämpor som byter plats på kroppen för varje vecka.

2011-10-08
Här om dagen hittade jag bilder på min sambos kamera när han filmar sig själv när han onanerar.
Jag förstår ingenting. Han råkade sen komma in när jag kollade igenom kameran och han flippade totalt och jag trodde nästan han skulle döda mig.

Men favoriten blir ändå:
Citat:
Vet inte hur jag ska börja formulera mig nu egentligen. Håller på att bestämma mig för jag vill utbilda mig till och har nog kommit fram till att mitt drömyrke nog inte riktigt finns på ett vanligt högskoleprogram eller liknande. Mina största intressen är politik och att reta upp människor i min omgivning med radikala åsikter. Men jag inser jag fort att sådana egenskaper inte är speciellt bra att ha i mitt CV och jag vill skaffa ett jobb och då vet jag heller inte vilken bransch jag skulle vilja hålla på med heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in