2012-01-05, 12:17
Medlem
Tjena fb, jag är en kille på 20 år som vill flytta från malmö inom en snar framtid. Jag vill ta med min familj och flytta norrut. Malmö är en förlorad stad och jag vet att många håller med mig. Jag är inte ens svensk i grunden men mina föräldrar har uppfostrat mig på ett svenskt sätt vilket gör att jag inte hör hemma i multikulti Malmö längre.

Det finns inte en chans att mina framtida barn ska växa upp sida vid sida med en massa icke-svensktalande muslimer. Redan under min grundskoletid fanns det få svenskar på min skola vilket gjorde att nästan alla på skolan bröt på svenska, t.o.m svenskarna bröt.

Jag röstade på SD förra valet och jag är övertygad om att SD är det enda hoppet för Sverige. Något hopp om Malmö har jag inte kvar. Även om SD hade vunnit nästa val och försökt rätta till Malmö hade det inte funkat. Redan idag har vi för många araber, albaner och zigenare i vår förstörda stad. Jag drar dock inte alla över en kant, men majoriteten, åtminstone i Malmö.

Jag känner redan till många icke-muslimska invandrare som flyttat norrut i Sverige eller utomlands pga segregeringen i Malmö. Finns t.o.m turkar från Rosengård som flyttat hem till Turkiet pga den misslyckade invandringen.

Invandrarna som kom hit på 60-70 talet assimilerades snabbt till det svenska samhället, men invandrarna som kommit efter 80 talet har inte assimilerats, iaf inte i Malmö, och jag vet att det inte kommer att förändras.

Jag förstår också alla svenskar som vill flytta och jag tror att det är det enda lösningen för att visa våra politiker hur allvarlig situationen i Malmö är.

De senaste veckorna har vi läst om morden i Malmö på sydsvenskan, aftonbladet osv.. Men ingenstans står det om den misslyckade invandringspolitiken i Malmö, vilket är grunden till denna ondska som idag styr Malmö. Man fokuserar på en massa andra saker, t.ex. att Malmö är uppdelat i klyftor och är splittrat. Det stämmer till viss del men tänk också på hur dagens Malmö ser ut. De enda områdena som fortfarande är bra är Limhamn och Bunkeflo, alla andra områden är redan körda, alltså övertagna av muslimer. Alla områden är dock inte som rosengård och seved, men som utvecklingen ser ut är malmö snart helt övertaget av muslimer. T.ex. Lindeborg brukade vara ett fint område men just nu flyttar det in araber där nästan dagligen och det är bara en tidsfråga innan vi ser bilbränder i det området.

Det är svenskarna som går rädda på gatan, det är svenskarna som blir rånade och våldtagna av invandrare i sitt egna land.

Vem vill egentligen bo i Malmö idag (araber, zigenare och albaner är ett undantag)?

Vill du som Malmöbo att dina barn ska växa upp i dagens Malmö?

Planerar ni att flytta?
Senast redigerad av HundraProcent 2012-01-05 kl. 12:22.
Citera
2012-01-05, 12:22
Medlem
ExpertKommentatoRs avatar
Ja, alltså. Jag planerar att flytta ifrån Sverige. Det blir liksom inte bättre bara för att du t.ex. flyttar till någon liten skethåla eller till GBG. Lite bättre kanske. Sthlm är fan bättre, men duger inte.

På allvar har jag länge funderat på att dra ifrån Sverige och det blir nog så. Vill inte att mina barn växer upp i det här landet, och jag är helsvensk.

Du är inte Svensk i grunden, vad är du i grunden då?
Citera
2012-01-05, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExpertKommentatoR
Ja, alltså. Jag planerar att flytta ifrån Sverige. Det blir liksom inte bättre bara för att du t.ex. flyttar till någon liten skethåla eller till GBG. Lite bättre kanske. Sthlm är fan bättre, men duger inte.

På allvar har jag länge funderat på att dra ifrån Sverige och det blir nog så. Vill inte att mina barn växer upp i det här landet, och jag är helsvensk.

Du är inte Svensk i grunden, vad är du i grunden då?

Jag har fortfarande den uppfattningen att Sverige är det bästa landet i världen, och det kommer inte ändras bara för att Malmö är en misslyckad stad.

Jag har också haft funderingar på att flytta från Sverige, mina syskon är redan på väg att emigrera.

Mina föräldrar är greker som kom hit på 70-talet men jag känner mig relativt svensk.
Citera
2012-01-05, 12:28
Bannlyst
Flyttar nog ifrån Malmö den dagen jag flyttar från Sverige! Klar med studierna om typ.. 2 år, säljer lägenheten och byter miljö helt, trivs lika bra i Malmö som jag hade trivts i vilken svensk storstad som helst. Eller, jag trivs bättre i Malmö än i Gbg (har bott där i 2 månader) för Malmö är så underbart nära Köpenhamn
Citera
2012-01-05, 12:31
Medlem
Bor i en av dom sämre delarna av Malmö i nuläget, skiten påverkar mig inte just nu såvärst i det dagliga livet. Men flyttar härifrån såfort det blir tal om o skaffa barn, tänker inte låta mina barn växa upp här. Har funderat en hel del på o flytta ur landet men frugan är väldigt emot det.. så får se hur det blir. Bort från malmö när det är dags för barn är iaf ett måste.
Citera
2012-01-05, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Flyttar nog ifrån Malmö den dagen jag flyttar från Sverige! Klar med studierna om typ.. 2 år, säljer lägenheten och byter miljö helt, trivs lika bra i Malmö som jag hade trivts i vilken svensk storstad som helst. Eller, jag trivs bättre i Malmö än i Gbg (har bott där i 2 månader) för Malmö är så underbart nära Köpenhamn

Så du trivs helt enkelt inte i Sverige överhuvudtaget?
Citera
2012-01-05, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HundraProcent
Så du trivs helt enkelt inte i Sverige överhuvudtaget?

Jag trivs hur bra som helst i Sverige, men jag vill inte spendera de kommande 8 åren i Sverige, utan någonstans lite mer spännande

När det blir tal om familj flyttar jag självklart tillbaka till Malmö, bara i ett finare område dock. Bor just nu i en etta i ett område belägen mellan tre ghetton, här hade jag aldrig någonsin bildat familj

edit: ska nog tilläggas att jag trivs bra i Malmö då varken jag eller någon jag känner har råkat ut för något, skulle t.ex. hela min familj mördas imorgon hade jag såklart ändrat uppfattning
Senast redigerad av URBANARTS89 2012-01-05 kl. 12:36.
Citera
2012-01-05, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rzll
Bor i en av dom sämre delarna av Malmö i nuläget, skiten påverkar mig inte just nu såvärst i det dagliga livet. Men flyttar härifrån såfort det blir tal om o skaffa barn, tänker inte låta mina barn växa upp här. Har funderat en hel del på o flytta ur landet men frugan är väldigt emot det.. så får se hur det blir. Bort från malmö när det är dags för barn är iaf ett måste.

Det är ungefär så jag tänker också. När jag reflekterar över min tonår kommer jag ihåg många år då jag mest umgicks med invandrare och var på helt fel väg i livet. Som tur var tog jag mig ur det sällskapet i precis rätt tid. Men jag vill överhuvudtaget inte att mina barn ska komma nära sådana umgänges kretsar under deras uppväxt.

Det jag blir mest förvånad över är att svenska tjejer från framförallt limhamn, bunkeflo och oxie har en tendens att bli tillsammans med araber från rosengård och liknande stadsdelar. Vad har gått så snett egentligen?

Ett scenario jag föreställer mig att jag får en dotter, hon växer upp i Malmö, blir tillsammans med en arab som börjar slå henne. Jag reagerar och helt plötsligt har man 900 araber efter sig. Ungefär så ser vardagen ut i malmö för många svenskar.
Citera
2012-01-05, 12:42
Bannlyst
Citat:
Jag röstade på SD förra valet och jag är övertygad om att SD är det enda hoppet för Sverige. Något hopp om Malmö har jag inte kvar. Även om SD hade vunnit nästa val och försökt rätta till Malmö hade det inte funkat. Redan idag har vi för många araber, albaner och zigenare i vår förstörda stad. Jag drar dock inte alla över en kant, men majoriteten, åtminstone i Malmö.
Helt korrekt analys. Det enda som hjälper och som kommer att vara nödvändigt för att skapa varaktig förändring är repatriering. En stor majoritet av de utomeuropeiska invandrare som vi redan tagit emot måste skickas hem igen. Alla andra strategier eller taktiker är dömda på förhand att misslyckas.

Det misstag som du gör är att tro att det räcker med att lägga en papperslapp i en låda var fjärde år så fixar någon annan problemen åt dig. Så är det inte och så kommer det aldrig att vara.
De som måste kämpa och arbeta för svenskarnas framtid och överlevnad är svenskarna själva.
Vi kanske inte ens kommer att vinna, det är omöjligt att svara på i dagsläget, men vi måste åtminstone försöka - med alla medel tillgängliga.

När mina barn och barnbarn i framtiden frågar mig varför vi ingenting gjorde, varför vi inte stoppade vansinnet så vill jag åtminstone inte behöva säga att vi var för fega för att försöka, att vi offrade oss själva, våra framtida generationer och hela vår ras på mångkulturens heliga altare på grund av konflikträdsla och feghet. Något skamligare kan jag nog faktiskt inte tänka mig.

En liten passande trudilutt
Citera
2012-01-05, 12:50
Bannlyst
Citat:
Det är ungefär så jag tänker också. När jag reflekterar över min tonår kommer jag ihåg många år då jag mest umgicks med invandrare och var på helt fel väg i livet. Som tur var tog jag mig ur det sällskapet i precis rätt tid. Men jag vill överhuvudtaget inte att mina barn ska komma nära sådana umgänges kretsar under deras uppväxt.

Det jag blir mest förvånad över är att svenska tjejer från framförallt limhamn, bunkeflo och oxie har en tendens att bli tillsammans med araber från rosengård och liknande stadsdelar. Vad har gått så snett egentligen?

Ett scenario jag föreställer mig att jag får en dotter, hon växer upp i Malmö, blir tillsammans med en arab som börjar slå henne. Jag reagerar och helt plötsligt har man 900 araber efter sig. Ungefär så ser vardagen ut i malmö för många svenskar.

Mjo. Var lite likadant för mig, kände aldrig dock att jag behövde komma ut ur sällskapet helt, varför ska man det? Man har en grupp vänner man röker på med och en annan grupp vänner man pluggar på Stadsbiblioteket med. Gissa vilken grupp som är svensk och vilken innehåller blattar

Tycker också det är sjukt när överklassvenskor blir tillsammans med Rosengårdsblattar. Har inget kort svar på de och pallar inte skriva en wall of text om varför svenska kvinnor dras till blattemän...

Sen på tal om en eventuell dotter. Jag har en yngre syster, vi har förvisso inte bott ihop sen jag flyttade för 2 år sen (är 22 nu, hon är 18) men under tiden jag bodde med familjen så hade vi aldrig den nojjan du pratar om faktiskt. Min pappa är förvisso inte svensk men jag har lite, lite svårt att tänka mig att svenska pappor sitter hemma och faktiskt oroas över att deras dotter just ska träffa en arab, gifta sig, börja slå henne, och när pappan reagerar så dyker araben upp med hela släkten. Det händer, visst, men jag känner många, många fler svenskor som gifter/förlovar sig med araber, konverterar till Islam och helt enkelt trivs.

En kille jag gick i grundskolan med har precis gift sig med en svensk tjej faktiskt, kände henne också under grundskoleperioden och det var riktigt konstigt att se henne med en slöja på bröllopsbilderna på Facebook haha :P
Citera
2012-01-05, 12:54
Medlem
knullklassons avatar
Det kommer ordna sig. I morgon ska det på Gustav Aldolfs Torg hållas en stor manifestation mot våldet. När den är avklarad kommer allt att vara frid och fröjd i Malmö
Citera
2012-01-05, 13:00
Medlem
ExpertKommentatoRs avatar
Citat:
Jag har fortfarande den uppfattningen att Sverige är det bästa landet i världen, och det kommer inte ändras bara för att Malmö är en misslyckad stad.

Jag har också haft funderingar på att flytta från Sverige, mina syskon är redan på väg att emigrera.

Mina föräldrar är greker som kom hit på 70-talet men jag känner mig relativt svensk.

Ja, greker, italienare osv... de är väldigt svenska, i alla fall de som kom hit på 70-talet. Européer i överlag är helt okej. Tycker inte det är viktigast att man beter sig "svenskt" däremot att man söker sig till gemenskapen och inte "hatar samhället och svenne-fittorna".

Jaja, jag tycker inte Sverige är bäst i världen. Då föredrar jag hellre "sämre" land, där man i alla fall är ärlig med att allt inte står rätt till. Norge, Danmark är båda bättre land än Sverige. Men det finns givetvis fler. Man skall inte klappa sig för magen och tro att allt är bäst där man själv bor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in