Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-19, 23:12
  #229
Medlem
Blumensteins avatar
"Fler svenska flyttlass går från än till Malmö"

https://www.sydsvenskan.se/2018-03-1...-an-till-malmo
Citera
2018-03-20, 04:27
  #230
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blumenstein
"Fler svenska flyttlass går från än till Malmö"

https://www.sydsvenskan.se/2018-03-1...-an-till-malmo
Är väl riktiga skattebetalare med jobb som flyttar ut från Malmö och bidragstagare som flyttar in...
Citera
2018-04-10, 13:00
  #231
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Jag har många gamla kompisar som bor eller har bott i Malmö. Samtliga har, såvitt jag vet, följt följande mönster:

Malmö är attraktivt så länge man är förhållandevis ung och singel. När man "stadgat sig" med man/fru/sambo och första barnet är på väg söker man sig till någon av kranskommunerna. Ingen vill låta sina barn växa upp och gå i förskola/skola i en stad som förvandlats till ett enda stort invandrarghetto, där det är dödsskjutningar och sprängattentat på öppen gata i stort sett dagligen.

Naturligtvis kan man som vuxen pendla till Malmö för att arbeta/studera, och man kan någon gång besöka staden för att ta del av nöjes-/kulturutbudet. Men bo där med barn? Nej, har man råd flyttar man.

För övrigt kan jag instämma i vad andra skrivit i tråden, nämligen att det inte längre räcker att lämna Malmö, eftersom hela Sverige snart kommer att se likadant ut. Praktiskt taget alla större och medelstora svenska städer har redan präglats av islamisering och invandrarbrottslighet, och än värre lär det bli. Möjligen finns det enstaka småorter på landsbygden i mellersta/norra Norrland, där man kan slippa "mångkulturen", men där finns å andra sidan inga jobb.

Danmark och Finland framstår i allt högre grad som tänkbara alternativ om man vill leva i ett någorlunda tryggt, stabilt europeiskt välfärdsland.

Jag var förra året och bilade i Norrland. Till och med till små isolerade hålor som man behövde åka en timme genom skog och mark för att komma till är drabbade. Muslimer överallt och butiker med arabiska skyltar. Det var med stor sorg jag såg detta, för då insåg man att nu är det faktiskt kört.

Vad beträffar Malmö flyttade jag för tre år sedan därifrån. Minns att jag satt på bussen till och från jobbet dagligen och ibland inte kunde se en enda vit person där, bland 50-tal resenärer. När jag sedan blev bestulen på tre cyklar under loppet av en månad och en bomb exploderade 100 meter från min lägenhet valde jag att sticka. Då är jag ändå en kulturintresserad person, men Malmö håller inte längre. Staden är ockuperad.
Citera
2019-02-27, 10:50
  #232
Medlem
En man i 40-årsåldern står åtalad vid Malmö tingsrätt. Det för att ha tafsat på sammanlagt tre tjejer på Stortorget i Malmö den 17 augusti förra året.

Enligt åtalet ska mannen ha smekt en av kvinnorna över låret, höften och hennes bak. Den andra tjejen smekte han över höften och låret och ska dessutom ha tagit ett hårt grepp om målsägandens underliv.
Citera
2019-07-09, 07:12
  #233
Medlem
Anlagd brand i bil på Fridhemstorget i Malmö i natt vid 02.17. När brandstyrkan från centrumstationen kom fram brann det kraftigt i bilens framparti.
Citera
2019-07-09, 07:31
  #234
Medlem
DaChiefs avatar
Ja folk måste flytta inom 80 år då vattennivån kommer dränka staden. Om man nu tror på den prognosen.

Rätt bra religiös/historisk skeende/metafor också.
En skitstad bestående av idioter som blir dränkt i vatten.
Citera
2019-10-20, 17:35
  #235
Medlem
Visste du att Malmö 2018 tog emot 1100 nyanlända elever? Det motsvarar två hela grundskolor. I år beräknas Malmö ta emot ytterligare 1000 nyanlända elever.
Citera
2019-10-20, 18:48
  #236
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Visste du att Malmö 2018 tog emot 1100 nyanlända elever? Det motsvarar två hela grundskolor. I år beräknas Malmö ta emot ytterligare 1000 nyanlända elever.

Wow, inte illa. Hoppas de filtreras in i fina svenska skolor i villaområdet vid Västhamnen så att alla medelklassfegisar flyr simmandes genom Öresund...
Citera
2019-10-20, 18:53
  #237
Medlem
JosephMcCarthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Visste du att Malmö 2018 tog emot 1100 nyanlända elever? Det motsvarar två hela grundskolor. I år beräknas Malmö ta emot ytterligare 1000 nyanlända elever.

Fy fan! Inte undra på att Malmö är en stor bajsfläck på Sverigekartan. Sjukt att Sverige ens ta emot asylsökande.
Citera
2019-10-20, 20:22
  #238
Medlem
TraXzmans avatar
Malmö är väl inte svenskt längre ?... det är som John Cleese sa att london är inte en brittisk stad längre
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback