Citat:
Ursprungligen postat av leprasjukling
Sjukersättning gäller bara personer 30-64 år.
Om TS är under 30 är det aktivitetsersättning som är långtidsjukskrivningen som gäller som förutsätter
att du "troligen inte kommer att kunna arbeta heltid på minst ett år på grund av en sjukdom, skada eller funktionsnedsättning."
Det är detta som folk som inte begriper bättre kallar förtidspension.
(En del av dem, som regeringen, begriper bättre men väljer att misstänkliggöra sjuka genom att kalla dem förtidspensionärer)
http://www.forsakringskassan.se/priv...IOUVGOTJHRTMy/
så, vad ska jag göra då?
jag klarar inte av att arbeta, jag VILL arbeta och må bra, men det går inte just nu. inte fören jag är helt ok. jag har försökt jobba sen 07 men det är samma sak, varje gång. jag behöver inte förtidspensionera mig, målet är ju att jag SKA må bra.. framöver. Jag kanske behöver tre månader eller liknande för att få tillräckligt med hjälp osv för att klara av det bättre. Men fine, jag kan köra att jag inte kan jobba heltid på ett år. Skulle det gå då? Det är möjligt att det blir så, men jag SATSAR ju såklart på att må bättre innan det. Men går det inte annars så fine.
Det finns alltså ingenting för de som inte har heltidstjänst och inte kan jobba? Såvida man inte räknar med att aldrig göra det igen ungefär?