Citat:
Ursprungligen postat av Pawo
Först och främst så kan en "lågintelligent" (mätt med västerländska IQ test som baserar sig på den skolgång man tar till sig) bli smartare genom att helt enkelt utbilda sig.
Har du källor på detta? Helst som berör stora populationer inom ett tidspan över relativt lång tid och inte namedroppa enstaka exempel på individnivå. Har usas och canadas negrer blivit lika intelligent som europeättade människor? Eller aboriginer i Australien? Eller Frankrikes MENA? Eller vill du kanske att vi ska anta att det är så medans vi fyller landet med irreversibelt många mörkerfolk medans vi springer rakt ut för kanten och hoppas på det bästa?
Svenskar må ha en rätt stark tradition utav bildning men den är ny och en väldigt stor del utbildar sig inte ens i några större mått. Utbildning är knappast hela svaret.
Citat:
Allt hänger på hur samhället får personen ifråga att bli mer engagerad i sin egen integration.
Tar man valet att flytta hit från sitt eget varma land så borde det vara bevis på engagemang att fortsätta engagera sig. Jag flyttar inte till Indonesien och sen förväntar mig att jag ska sitta på arslet och staten ska sköta resten. Du är blind som en apa om du inte ser att folket som invandrar hit bara är här för att sprida sitt levnadssätt, utnyttja svenskars naivitet och länsa skafferiet.
Citat:
Skapar samhället inte förutsättningar för en bra integration (t.ex att man redan i flyktingförläggningen har en standartiserad syn på vad som krävs av flytningar) så kommer "negerns" vilja att integrera sig inte att öka. Han måste känna en inre vilja att bli integrerad. Annars kommer han (precis som alla andra människor skulle ha) sitta och lyfta bidrag.
Varför ska krigsflyktingar integrera sig? Det är just det som definierar krigsflyktingar. Dom är inte här för att stanna och ska åka hem snarast de kan.
Citat:
Hassan kommer kanske inte att överge sin religion, då han är uppväxt med den, men Hassans barn kanske gör detta. Det är det vi ser när muslimska kvinnor i dagens skolor kastar av sig slöjan. Visst skapar detta problem då vissa familjer är extrema, men är man tillräckligt tydlig att detta inte tolereras i Sverige så löser man problemen.
Kvinnor är inte bärare och upprätthållare utav kulturer. Män är det. Kvinnor gör det man säger åt dem att göra. Kvinnor är mer villiga att förråda sitt ursprung. Här i väst utsätts de för massiv horpropaganda att kvinnor ska vara frisläppta, kvinnor ska göra karriär, kvinnor ska inte ha barn osv. Klart de tar efter.
Hassans barn(dvs hans söner) kommer inte släppa sitt ursprung utan kommer förkovra sig ännu mer i det. Det är en naturlig försvarsmekanism. Blattarnas avkommor i väst känner inte igen sig i våra samhällen, känslor som kan liknas med att de upplever det som förtryck och hat gentemot majoritetssamhället uppstår och de blir extremister. I västeuropa är detta högst vanligt. Dessa påbörjade sin massinvandring redan på 50-60-talet och än idag spottar dom på majoritetsbefolkningen och identifierar sig hellre som pakistaner, marockaner, araber osv osv.
Citat:
Välfärdsstatens organisering tillkom inte på en dag, och den tillkom deffinitivt inte att en vit arisk herre med 300 i IQ skissade en design. Den kom till genom att en vanlig knegare ville ha det bättre och började bry sig om sina medmänniskor på jobbet.
Välfärdsmodellen kom definitivt ifrån vita ariska högintelligenta herrar som skissade designer. Vad som gjorde skissen möjlig var dock tack vare vita homogena ariska medelintelligenta herrar vilket våra länder bestod utav på den tiden. Inte mångkulturellt patrask. Tror du simpla fabriksarbetare kan bygga stormakter? Nej, men dom gör det möjligt att vara en.
Citat:
Detta ledde till facken, som ledde till arbetarrörelsen som helt enkelt tvingade kapitalisterna att ge makten till folket. En splittring mellan folket är det värsta som kan ske för Sveriges överlevnad, för då far vi rakt ner in i skiten igen.
Så varför försöker ni splittra folket isf då? Ni vägrar se att det håller på att gå åt helvete, att lönerna sänks, arbetskraften blir splittrad och kapitalisterna låter urbefolkningen slåss med lågavlönade invandrare om jobben.
Citat:
Till sist kommer vi alla normala medelsvenssons få jobba för 5 kr i timmen och kapitalistjudarna som ni nationella gillar att kalla dem kommer att skratta gott åt oss.
Jag vill ha en stark arbetsklass, jag vill ha hög klassmobilitet, jag vill inte att världen skall styras utav pengar och rovgiriga kapitalister, jude eller inte. Och jag anser att vägen att gå är genom etnisk folkgemenskap vilket baseras på människans natur där det inte är tillåtet att sko sig på andra, inte genom rasnihilistisk kulturrelativistisk människofientlig marxistgoja som bara funkar i nått politikertal eller i nån twitterbok skriven utav hen-bögar.