2012-09-05, 22:07
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naravodomok
För att det är ett jävla helvete?

Varför vill inte somalier bo i Afrika, är en fråga du snarare bör ställa dig.
Har du en källa eller någon tillförlitlig statistik som visar att inte de flesta somalier vill bo i Afrika eller i Somalia rent av då de flesta de facto gör just det?
Jag tror inte på detta.
Varför skriver du en fråga som svar på varför inte mångkulturalister vill bo i Afrika, vet du att det är ett helvete i Afrika eller frågar du om det är ett helvete?
Tack på förhand för ett förtydligande.
Citera
2012-09-06, 10:26
Medlem
Nothing2says avatar
Ok. I detta giriga samhälle som du egentligen inte gillar, tycker du ändå att människans värde grundas på hur mycket pengar henom drar in till samhället. Inte något annat.

Mitt bakgrunds tänk:

Visst. Finns alltid folk som fuskar, men hur man än gör så är det just DE som alltid hittar sätt att gå runt. Inte de som verkligen behöver hjälp. En del flyktingar kommer ensam, för att i deras land är det som i Sverige. Tycker man inte som majoriteten, så är man dum i huvudet. Skillnaden är att jag inte hamnar i fängelse och blir av med mitt liv, för att jag inte tycker och tänker som du. Jag blir bara utfryst och dumförklarad.

MEN, allt det där spelar ingen roll. För de kostar svenska skattebetalare så ofantligt mycket pengar!! Det blir utgifter, tycker ni. Det tycker inte jag. I statistiken du läser står Fadema som minus minst 10 månadslöner i skattepengar. Men är det verkligen så?
(http://www.regeringen.se/content/1/c6/13/13/58/d3c38b4f.pdf)
För
Citat:
Vid utgången av april 2012 hade 9 651 personer en etableringsplan. Dessutom medverkade 609 personer i så kallade etableringssamtal för att att upprätta en sådan plan.
DET GÄLLER ENDAST NYANLÄNDA
http://www.arbetsformedlingen.se/Om-oss/Var-verksamhet/Resultat/Rapporter/Aterrapportering/6-15-2012-Etablering-av-vissa-nyanlanda-%E2%80%94-analys-av-genomforandet.html

Citat:
Deltagandet i arbetspraktik och prova-på-plats blir mer vanligt ju längre man har varit inskriven inom etableringsuppdraget. Andelen som har instegsjobb, nystartsjobb såväl som osubventionerat arbete ökar också över tid.

Fadema har fått arbetspraktik. Hon har en handledare. Hon arbetar som städare sida vid sida med denna handledare. I statistiken kostar hon skattebetalarna massor av pengar. säkert 10 månadslöner inklusive alla omkostnader. Minst. Själv får hon drygt 300:-/ om hon följer planen.

Citat:
EN NYANLÄND SOM deltar i ett etableringsprogram via Arbetsförmedlingen får en ersättning på 308 kronor per dag. Om Arbetsförmedlingen inte lyckas ge den nyanlända jobb inom två år hamnar kostnaden ändå på kommunen, som får betala ut socialbidrag.
http://www.frihet.se/printtext.php?sid=1&tid=1885 Detta var 2011)
Hamnar hon på socialbidrag efter två år, måste hon ändå följa en annan plan för att få behålla ersättningen.

Så, Fadema jobbar heltid. Får en halv månadslön som skattebetalarna betalar. Arbetsgivaren är ÖVERLYCKLIG. Jobbet måste göras, och arbetsgivaren behöver inte betala något.
Skattebetalrana blir vansinniga.. För alla de här på etableringsprogrammen, nästan 10'000 flyktingar, som alla kommer att få praktik och jobba heltid. Det är MINUS i statistiken.

Men är det så? De jobbar HELTID, för MINDRE ÄN EN HALV lön?!
Och seriöst. Hur många av dessa 10'000 flyktingar tror du helhjärtat hade sagt "Nej tack, jag vill verkligen inte ha en hel månadslön av dig. Det räcker med skattebetalarnas 300:-/dag. Varför ska jag ha det för?"
Jag själv är inte högavlönad. Jag får drygt 950:-/arbetsdag. Skulle dessa 10'000 invandrare seriöst tacka nej till 950:-/dag istället för 300:- om en arbetsgivare tog åt sig att betala lön istället för vi skattebetalare?

Arbetsgivaren tycker det är en guldgruva. Gratis arbetskraft. Och arbetsgivaren, företagen...
http://www.corren.se/ostergotland/artikel.aspx?articleid=5468179 (länken gäller fas tre.. men samma princip)

Statistiken säger fy fan!! 10'000 invandrare gör heltidsarbete som inte syns. Det kostar oss multum!! Invandrare är dyra!! MEN, de jobbar. Många av de. Och arbetsgivaren, företagen... De går med vinst. Siffror som inte syns i statistiken. Varför ska arbetsgivaren betala lön för gratis arbetskraft? (Räknar man dessutom in alla löner skattebetalarna betalar för fas3 som blir gratis arbetskraft så pratar vi ännu mer pengar som företagen i Sverige går vinst på... är det deras fel? Är det invandrarnas fel? är det skattebetalarnas fel? VEMS ANSVAR ÄR DET?)

Arbetstillstånd asylsökande:

I SVERIGE HAR ENDAST 40 procent av välutbildade invandrare ett kvalificerat jobb, jämfört med 90 procent bland infödda svenskar. ur länken http://www.frihet.se/printtext.php?sid=1&tid=1885

Det måste vara invandrarnas fel att de hellre lever på skattebetalarnas pengar på praktikplatser.. eller har underkvalificerade arbeten?
Citera
2012-09-06, 10:27
Medlem
Nothing2says avatar
Angående företagsamhet:
http://www.svensktnaringsliv.se/kommentaren/invandrare-ar-foretagsamma-manniskor_13445.html 2006

Citat:
I Sverige lever i dag ca 1,8 miljoner människor med rötter i andra delar av världen. Många av dem är egna företagare. Ungefär vart åttonde småföretag drivs idag av en person född utomlands.
2008 http://upphandling24.idg.se/2.1062/1.144173 Märkligt va? var åttonde småföretag ägs av en minoritetsgrupp.. gruppen är mindre än 1/9 av människorna i Sverige och står för 1/8 av småföretagen år 2008. och titta på nästa stycke
Citat:
I Skåne är andelen invandrarföretag ännu större, ett av fyra.

2011
Citat:
Företag som drivs av personer med invandrarbakgrund anställer fler än svenskdrivna företag och har dessutom högre omsättning. Men det är svårt för invandrare att få låna pengar av banken för att starta företag.
http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyheterna_malmo?title=foretagsamma_invandrare_har_ svart_att_fa_lan&videoid=1644107

Citat:
December månads analys grundar sig på SCB:s registerbaserade arbetsmarknadsstatistik (RAMS). Andelen sysselsatta med utländsk bakgrund har ökat högst väsentligt på den svenska arbetsmarknaden under den senaste 20-årsperioden. 1986 utgjorde de som var födda utomlands nio procent av totalt antal sysselsatta – 2008 hade andelen ökat till över tolv procent. Utlandsfödda män är något mer benägna att driva företag jämfört med dem som är födda inom landet även om skillnaden inte är speciellt stor. Drygt 12,5 procent av de sysselsatta invandrarna driver ett företag medan motsvarande tal är ca 12 procent för svenskfödda individer med två svenskfödda föräldrar. (inte jätte stor skillnad.. men är det för att de inte vill? eller för att de har det svårare att få lån etc?)

- En anledning till invandrares något högre benägenhet att driva egna företag skulle kunna vara att det är extra svårt för denna grupp att hitta en anställning hos befintliga företag. Företagandet utgör därför den enda realistiska vägen till sysselsättning för många, dvs. företagandet motiveras av avsaknad till annan möjlighet till försörjning, säger Per Thulin.
http://www.mynewsdesk.com/se/view/pressrelease/hoegutbildade-invandrare-aer-foeretagsamma-713131

Så, är det verkligen Invandrarens fel att att dennes sysselsättning och bidrag är minus i statistiken?
Citera
2012-09-06, 10:32
Medlem
Cimmerians avatar
Men om invandrare är överrepresenterade inom småföretagande - varför är du så snar att döma hela gruppen som positiv för Sverige, när du vägrar göra samma sak på grundval av överrepresentation inom våldsbrott och våldtäkt?

Betyder pengar mer för dig än människoliv?

Åh, vänta, jag måste nog omformulera det där: varför betyder SVENSKA liv mindre för dig än pengar? Varför värderar du pengar högre än svenska liv, svenskt lidande?

Är verkligen Mammon viktigare än att se till svenskarnas bästa, förhindra våld och död och våldtäkt att drabba oss så mycket vi bara kan?
Citera
2012-09-06, 10:58
Avslutad
Nothing2say - Småföretag ja. Kiosker och tobaksbutiker och även godisaffärer som kränger smuggelcigg under disken klarar vi oss i Sverige utan.

När företaget går i konkurs så skrivs det bara över på kusinen, brorsan, morbro eller liknande.

Dessa småföretag genererar inte ett skit till Sverige.
Citera
2012-09-06, 11:59
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Ehm... jaha. Det var ett långt svar, men inget svar på mina frågor. Den sista meningen om barnen är ju dessutom helt frikopplad från vad du skriver i resten av inlägget.

Jag tror det är få som säger emot dig att det är systemet det är fel på, och att det är systemet vi måste ändra på. Kontentan av det hela kommer ju dock att bli densamma, strypta utgiftsposter och mindre bidrag kommer oundvikligen att leda till minskad invandring från underutvecklade länder.

Jag måste försöka spalta upp det du säger om jag ska ha en chans att bemöta de delar som på något sätt känns relevanta. Dina ytterst märkliga åsikter om att minska offentlig sektor och skattetryck samtidigt som arbetsmarknadsåtgärder ska öka lämnar jag därhän.
Citat:
Ursprungligen postat av Nothing2say
Kaiser Chief

Jag har aldrig påstått att rutinerna eller sättet man sköter invandringen på fungerar som den ska. Jag har sagt att det är bättre att förska ordna till sitt eget lands brister än att lägga ifrån sig hela bördan på ett folkslag.
Men är det inte just det alla såna här diskussioner handlar om? Vilket sätt man bäst löser landets egna bristfälliga politik rörande integration, assimilation och invandring? Vilket folkslag är det du menar bär bördan av den misslyckade invandringspolitiken?

Om vi leker med tanken på att stänga gränserna helt, så är väl även detta ett sätt att försöka ordna till sitt eget lands brister, eller? För det är väl ingen allmänmänsklig rättighet att bo i Sverige?

Citat:
Det är inte de påstådda tonåringarna eller invandrarna som har orsakat bristen i fungerande rutiner. De har fortfarande inte bestämt hur skattepengarna ska fördelas och användas.
Nej, människor tenderar att nyttomaximera. Ser man en chans att få det bättre, så tar man den. Alltså är det systemet som ska förändras så att skattemedel inte slösas på något som bevisligen inte fungerar, det är vi överens om. Att det inte är ungdomarnas & invandrarnas fel, kan dock inte användas som argument mot att hitta förändringar som löser problemet.

Lyssna här nu, för det här är viktigt:

Har man en läcka i båten, inte är det vattnets fel. Det innebär dock inte att läckan kan lämnas åt sitt öde bara för att vattnet av naturen är flytande och tar sig in genom läckor i skrovet, utan naturligtvis måste skrovet tätas innan vattnet hotar sänka båten. Om man inte kan bestämma sig för vilket material man ska använda för att täta hålet, så får man se till att ordna en provisorisk tätning under tiden man diskuterar. Annars kommer båten att sjunka, trots att vattnet inte haft någon påverkan på diskussionen eller besluten om tätningsmaterial eller utförande av lagning.

Antingen tar någon kommandot, eller så sjunker skeppet.

Citat:
Fokuserar man på vinsten, och besparingar hittar man inte lösningar. Att stänga ute folkgrupper löser inte problemet. "Ok, vi ser att det brister i rutinerna här. Vi kanske behöver hitta en lösning" inte "Ok, vi ser att det brister i rutinerna här. Vi slänger iväg det!"
Menar du att det är en naturlag att vem som helst ska få flytta till Sverige och bosätta sig här? Anser du att vi bör öppna gränserna helt, och hur motiverar du det? Vilka folkgrupper är det du talar om, som stängs ute? På vilket sätt sker detta utestängande?

Man måste börja med att identifiera problemet innan man kan börja prata om lösningar, annars får man lösningar som inte löser några problem samt problem som förblir olösta.

Citat:
Det är fortfarande inte invandrarna som byggt upp vårt system, det har vi gjort. Det blir kortsiktiga, inte helt genomtänka lösningar, om man tar på sig en ögonbindel och tror att problemet försvinner då.
Jag förstår fortfarande inte vad det har med saken att göra, att invandrarna inte byggt upp vårt system? Innebär det att vi därmed inte har rätt att ändra på systemet till exempel genom att minska antalet invandrare? Jag håller dock med dig om ögonbindeln, det är ju så det gått till i över 20 år nu - ökande problem på alla fronter, skenande kostnader och en i det närmaste religiös tro på att den odefinierade "mångkulturen" slutligen helt magiskt ska lösa alla problem trots att allt pekar på att motsatsen.

Citat:
Barn är barn, låt de kosta pengar.
Hur mycket pengar, och fördelat på hur många barn? Är det skillnad på barn som är barn (0-12 år) eller ungdomar (13-17 år)? Är det rimligt att 2500 icke svenska individer får kosta över 4 miljarder svenska skattekronor på ett år? Skulle de pengarna kunna användas mer effektivt eller fördelas på fler?
Citera
2012-09-06, 12:09
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief

Har man en läcka i båten, inte är det vattnets fel. Det innebär dock inte att läckan kan lämnas åt sitt öde bara för att vattnet av naturen är flytande och tar sig in genom läckor i skrovet, utan naturligtvis måste skrovet tätas innan vattnet hotar sänka båten.

Om man inte kan bestämma sig för vilket material man ska använda för att täta hålet, så får man se till att ordna en provisorisk tätning under tiden man diskuterar. Annars kommer båten att sjunka, trots att vattnet inte haft någon påverkan på diskussionen eller besluten om tätningsmaterial eller utförande av lagning.

Antingen tar någon kommandot, eller så sjunker skeppet.

Eftersom jag är förtjust i liknelser måste jag bara belysa denna, som på min ära är ett praktexemplar. Snyggt.

Men problemet är, hur pedagogisk och fin denna liknelse än är, att mångkulturalister inte är medvetna om att båten kommer att sjunka. Eller så lever de i indoktrinerad förnekelse. De har inbillat sig att båten MÅR BRA av att ta in vatten. De personifierar Orwells 1984, där allting i deras hjärnor blir sin motsats. Krig är fred, slaveri är frihet... och mångkultur berikar.

Och kanske har de rätt, utifrån sitt eget fega och oansvariga perspektiv? De kommer att må lika bra i ett negerhelvete som i ett vitt välfungerande solidariskt land; de flyter med, förnedrar sig för att få överleva, blir polare med horderna. Vi ser alltid denna sortens människor historiskt. Det är ofattbart, men de är ganska många, tyvärr. De kan acceptera det vi patrioter och folk med moral aldrig KAN acceptera, eftersom de saknar moral, heder, ansvarskänsla utöver det egna bleka jaget.

Men din liknelse... mycket snyggt.
Citera
2012-09-06, 12:18
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Eftersom jag är förtjust i liknelser måste jag bara belysa denna, som på min ära är ett praktexemplar. Snyggt.

Men problemet är, hur pedagogisk och fin denna liknelse än är, att mångkulturalister inte är medvetna om att båten kommer att sjunka. Eller så lever de i indoktrinerad förnekelse. De har inbillat sig att båten MÅR BRA av att ta in vatten. De personifierar Orwells 1984, där allting i deras hjärnor blir sin motsats. Krig är fred, slaveri är frihet... och mångkultur berikar.

Och kanske har de rätt, utifrån sitt eget fega och oansvariga perspektiv? De kommer att må lika bra i ett negerhelvete som i ett vitt välfungerande solidariskt land; de flyter med, förnedrar sig för att få överleva, blir polare med horderna. Vi ser alltid denna sortens människor historiskt. Det är ofattbart, men de är ganska många, tyvärr. De kan acceptera det vi patrioter och folk med moral aldrig KAN acceptera, eftersom de saknar moral, heder, ansvarskänsla utöver det egna bleka jaget.

Men din liknelse... mycket snyggt.
Tack, och jag är ju medveten om att du har rätt. Därav tråden om fördelarna med mångkulturens Malmö som jag skrev i januari och som jag sett fått hyfsat stor spridning även utanför Flashback. Där har ju mångkulturalister världens läge att verkligen en gång för alla visa på Mångkulturens fördelar.

Märkligt nog så lyste de med sin frånvaro, men det är förstås inte för sent än!
Citera
2012-09-06, 12:55
Medlem
Nothing2says avatar
C

Jag har aldrig sagt att hela gruppen är till fördel. Jag har sagt att 90% av invandrarna är positiva. 10% faller in under brottsregistret. Där lägger du ditt fokus, du trodde inte ens mig när jag sa att invandrare är företagsamma. Jag tror dig när du säger att de är överrepresetnativa i brottstatistiken.

Jag har också sagt att det var dumt av mig att på förhand tro att Ahmed, parkbänksarne och Reinfeldt inte blir dömda och anmälda på samma sätt trots att de begår samma brott.
Mest för att jag använde arbetsliknande bedömning.
http://www.whiplashinfo.se/juridik/artiklar/klassdomstolen_ar_har.htm
http://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=1369675&fileO Id=1423979
http://www.unt.se/leva/kvinnliga-valdsbrottslingar-far-mildare-straff-1352058.aspx
Inte stensäkra källor, men du har oxå länkat till en del tidningar bla.

Du står i kön på systembolaget. Framför dig har du en man klädd i kostym, med konjak/whiskey och vin. Parkbänksarne står också där. Han har smutsiga trasiga kläder och har handlat 10 starköl.
Automatiskt dömer du parkbänksarne hårdare, eftersom han ser mer skummig ut. Mannen i kostym, han har finare kläder trots att han själv dricker några glas alkohol varje dag. Han har nämligen lyckats hålla sitt missbruk i finare skick.

Därför antar jag också att våldsbrott som invandrare begår, bedöms hårdare av samtliga än om det är Mattias, Peter och Jörgen som gör liknande. De kan sköta sina brott lite snyggare. De kanske köper sig en kvinna som andra kidnappat, en prostituerad drabbad av trafficing. De kanske super henne full eller drogar henne först. Människan som råkar ut för ett brott av Peter har större sannolikhet att låta det rinna iväg, än om Ahmed gör likadant. Peter anses vara en fin människa. Han skulle inte göra om det. Dessutom kan man inte hänga ut Peter på samma sätt, eftersom han ska jobba igen sen. Fungera i samhället.

Sen kan vi blanda in genetiken oxå, det är fortfarande inte bara invandrare som bär den defekta genen. Du kan läsa på om situationsbaserat beteende som visar sig gå över personlighet när det kommer till beteenden. Du kan också leta på ex MAOA, och se att det finns studier som klart och tydligt visar på att yttre faktorer är beroende av om genen sparkar igång destruktivt beteende.

Citat:
Det finns gener som har stor betydelse för risken att
bli våldsam och kriminell, eller för att drabbas av depressioner.
Men de här generna verkar inte ensamma, utan i samspel med
vissa bestämda miljöfaktorer

http://www.lakartidningen.se/store/articlepdf/7/7047/LKT0728s2052_2055.pdf
Någonting att börja läsa på. Ingenstans står det specifikt att den genen är afrikanernas egen defekt. Det finns vita som bär den oxå.

Citat:
Begreppet maltreatment innefattar här misshandel, olika former av övergrepp och försummelse. 2005 kunde Kent Nilsson och medarbetare replikera Caspis studie. De fann att pojkar med den korta MAO-A-genen som också levde under ogynnsamma psykosociala förhållanden löpte högre risk att bli kriminella. Utan de psykosociala riskfaktorerna gav den korta genvarianten ingen ökad kriminalitet
http://www.transmittorn.com/nr_1_07/art3.htm

http://www.spring.org.uk/2009/12/when-situations-not-personality-dictate-our-behaviour.php Den sidan visar en enkel studie om hur situationen påverkar beteende. Av etiska skäl kan man inte replikera studier i alla tänkbara situationer. Men man kan applicera studien till andra områden själv. Tänka tänka tänka.

Citat:
In-group, out-group distinction is necessarily based on belonging. To relate self to group the individual uses categorization, identity, comparison and psychological distinctiveness. It is the awareness of the existence of categories which generates the in-group response, not necessarily past hostility nor objective conflict.
http://psycnet.apa.org/psycinfo/1975-11594-001
Läs gärna mer om in o utgrupper och fördomar. Jag själv ser ingen anledning att placera in mig i en vi eller de grupp i invandrarfrågor. Jag ser inte skillnaden på människorna i de olika grupperna som du gör. Jag ser individer i båda grupperna. Människa som människa.

Och.. om du läser vidare lite, på grupper och fördomar etc etc.. så kommer det fram att människan är så simpel att man har ett behov av att hävda sig själv genom att tillhöra en bättre grupp. Det stärker självkänslan, man tillhör något. Därför kan jag dra en så bisarr slutsats som att gruppindelningar fortsätter oavsett om man stänger gränsen. Jag kan tom hävda att det finns flera sådana inom Sveriges gränser. Huliganism, Mc-gäng.. Olika klasser på skolorna.. Skolor mot skolor. Arbetslag.. Vi och De. Det blir inte ett enat och harmoniskt Sverige.
Jag vet att jag också delar in i grupper. Det är alltid bekvämare att träffa människor man redan känner, än att mingla med andra... Men jag brukar faktiskt försöka mingla med andra, eftersom jag inte gillar att tänka vi och de. Dessutom är det betydligt bekvämare att konformera till ett enhetligt tänk, eftersom det av någon anledning är farligt att sticka ut. Läs gärna om konformitet. Finns en mängd studier.

Så man kanske ska försöka ta sitt eget ansvar istället och försöka få bort grupptänk. Att se människor som individer, och att alltid lyssna på sig själv. För det gör vi inte heller, finns en mängd studier som visar att vi allt som oftast följer direkta order.. även om det innebär att vi skadar någon annan. Google på lydnad.

Du kanske inte heller har läst din historia ordentligt?
Citat:
Vid andra världskrigets slut överraskades många i västvärlden av hur till synes friska och socialt välanpassade människor kunde göra sig skyldiga till mord, tortyr och andra övergrepp mot civila under Förintelsen och liknande brott mot mänskligheten.
Det var inte dina kära svartmuskiga män.. det var de sk homogenisterna, nationalisterna. http://sv.wikipedia.org/wiki/Milgrams_lydnadsexperiment Och studier visar att människan är så dum att henom fortfarande kan trilla dit, idag, år 2012. Man tror oxå att det beror på att man lämnar ifrån sig ansvaret, det egna ansvaret över sina handlingar och sig själv.

Förintelsen var inte jätte länge sedan. Det var definitivt inte många svartmuskiga människor med.. och helt klart finns tanken "vi är bättre än de" kvar. I en finare kostym.

Det finns ingenting som rättfärdigar våld, eller utanförskap.

Afrikaner används fortfarande som slavar (http://www.hrw.org/legacy/backgrounder/africa/sudanupdate.htm)
Och köper du råvaror från Afrika som är rättvise märkt så att Du vet att Du bidrar till att inte köpa råvaror som barn producerar? Det är lite dyrare, men då får ungen gå i skola.
De flesta väljer faktiskt att köpa varor som barn producerar. Billigare. Då får man väl ta konsekvensen att betala lite extra pengar i sitt land, när man inte kan bidra till att höja lönerna där för att man måste ha så billiga råvaror som möjligt.

Jag har otroligt svårt att köpa teorier om att de skulle vara dummare. Då ser man inte till helheten, kolonisering, brist på utbildning, förväntningar. Även vita barn med inlärningssvårigheter har otroligt svårt att hinna ikapp eftersom de blir dumförklarade.
Citera
2012-09-06, 13:11
Medlem

"New research is now showing that genetic and biological factors play an equal, if not greater, role than social factors in crime causation."

Detta kan tolkas på många sätt. Det du måste få in i skallen är att människor föds inte som våldtäktsmän, ond eller god. Det är hur vi behandlas av våra föräldrar och människor omkring oss och miljön vi lever i.

En studie som gjordes i Montreal kring självmordsoffer där man kollade på obduktioner av offrens hjärnor, och det visade sig att om ett självmordsoffer (ofta unga vuxna) har blivit utsatt för övergrepp hade kränkningen faktiskt orsakat en genetisk förändring i hjärnan, detta var frånvarande på hjärnor från människor som inte blivit utsatta för övergrepp. Detta är en så kallad epigenetisk påverkan (epi betyder "ovanpå"), dvs en epigenetisk inflytande är vad som händer miljömässigt för att antingen aktivera eller deaktivera vissa gener. Så människor som blivit utsatta för övergrepp fick en genetisk förändring i hjärnan vilket i sin tur ledde till självmord.

Att fortplanta sig är programmerat i våra gener, men att ta till våld för att göra det är personen som "härmar" andra i sin omgivning eller sett för mkt pornografi, och tror att det är så det ligger till.

Nu ska jag dela med mig av en studie som dels bekräftar en av de saker du har skrivit och det jag har försökt säga till dig hela tiden:

I Nya Zeeland gjordes en studie på några 1000 individer från födsel fram tills de var ca.20 år. De här forskarna kunde identifiera en genetisk mutation, som hade en relation till ett anlag för våldsamt beteende. MEN, endast om individen också hade blivit utsatt för grov misshandel som barn.

En annan sak som är intressant är tekniken vi har idag som vi kan använda för att ta bort specifika gener från t.ex. möss (Då kommer musen och dess avkomma att sakna genen). Så det finns en speciell gen som kodar för ett protein som har något med inlärning och minnet att göra, och när man tar bort denna gen så har musen svårare att lära sig saker. Så fort denna upptäckt gjordes så började media att skriva massa artiklar till höger och vänster om "Åh, en genetisk grund för intelligens!" Vad som var mycket mindre uppskattad i denna barnbrytande studie var att om man tog dessa genetiskt nedsatta möss och lät dem leva i en mer stimulerande miljö än de andra labbmössen i bur, så överkom de helt och hållet sina genetiska brister.

En annan studie visade motsatsen:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/435816.stm

Jag tror att den där tvillingstudien du länkade till så svarade en av forskarna följande:
"That doesn't mean you are a victim of those genes. What any child has to do is deal with the biological load that they have and regulate their behaviour."

Det där med låg IQ och brottslighet så antar jag att du menar att människor (negrer?) inte klarar av skolan och därför söker sig till kriminella aktiviteter? Anledningen till att negrer har lägre IQ är för att de inte har utbildning och skolor i lika hög grad som i Väst världen. Utbildning stimulerar hjärnan och den utvecklas mer, men om du lever fattigt i afrika så tänker du på överlevnad först sedan kommer andra saker.
Citera
2012-09-06, 13:20
Medlem
Nothing2says avatar
Kaiser Chief

Lite av dina frågor besvarade jag i ett tidigare inlägg.
Ett problem är detta:
Citat:
Vid utgången av april 2012 hade 9 651 personer en etableringsplan. Dessutom medverkade 609 personer i så kallade etableringssamtal för att att upprätta en sådan plan.
Dessa människor får ungefär 300:-/dag, skattebetalarna som betalar lönen. Hur många av dessa 10'000 som går detta program i två år tror du hade tackat nej till en normal lön för samma arbete?
Företaget som får gratis arbetskraft klagar nog inte.

Går de vidare till Soc, så får de fortfarande lön av skattebetalarna, men de måste fortfarande följa en plan.. däribland gratis arbetskraft för företag i form av praktik.

Jag ser det inte som att de inte drar sitt strå till stacken, utan som att de blir utnyttjade. Det är svårt att få arbete i Sverige med fel efternamn. Mycket pga samma inställning som denna vise man har i ett svar:
Citat:
Nothing2say - Småföretag ja. Kiosker och tobaksbutiker och även godisaffärer som kränger smuggelcigg under disken klarar vi oss i Sverige utan.

När företaget går i konkurs så skrivs det bara över på kusinen, brorsan, morbro eller liknande.

Dessa småföretag genererar inte ett skit till Sverige.

Då är det bättre att de utför gratis arbetskraft via praktikplatser, och vi betalar knappt en halv lön åt de. Och då ser Svenskar de som en ekonomisk börda. För självklart skulle ingen invandrare ta emot ett arbete med fast månadslön när man kan utnyttja skattebetalarna.

Bördan i detta forum tycks ligga på "svartmuskiga" folkslaget. Deras fel.

I någon av länkarna går det oxå att läsa att samhällsorienteringsundervisningen inte fungerar som den ska. Där brister det.

En stor faktor som brister i den svenska strukturen är organisationer och företagandet. Där är vi alla överens. Tror jag. Idag är det svårt att få en fast anställning, oavsett etnisk bakgrund. Det är lättare att hyra in folk, eller använda sig av Fas3 eller invandrare.

En del flyktingar sätter sig i sjunkande båtar för att fly från sina hemländer. Vad är det för klimat i andra länder? Sen slängde jag upp lite fakta om statistiken som omvärlden har på Sverige oxå

Citat:
Sverige är Europas till ytan 5:e största land (http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%...e_till_storlek)
Inom EU, är det endast Finland som har lägre folktäthet/kv2. (http://ec.europa.eu/publications/boo...ce/44/sv-1.pdf)

Av länderna i Europa, är Sverige det land som tar emot 4:e mest antal flyktingar. (http://www.unhcr.org/4f7063116.html) följt efter Frankrike, Tyskland och Italien.
Sverige är världens nionde rikaste land (http://www.dagensps.se/artiklar/2012...1033/index.xml)
Enligt statistiken tycker alltså FN, EU och omvärlden att Sverige har alla förutsättningar och resurser som krävs för att ta emot flyktingar.

MEN
Citat:
Det finns 16,3 miljoner flyktingar i världen. Flest flyktingar tar Pakistan emot, både när man räknar i antal och i förhållande till landets ekonomi.
http://www.migrationsinfo.se/migrati...en/flyktingar/ Syrien, Iran och Pakistan tog 2010 emot 65% av alla flyktingar.
Men... hur många flyktingar kan stanna kvar i Syrien idag?
Citat:
2007 fanns 14 % av alla världens flyktingar i Europa.
Den siffran har ökat, men är det så konstigt? finns det plats kvar för pakistan/iran/tyskland/jordanien/Kenya/Tchad/Kina(som någon sa inte tar emot flyktingar)/Uganda osv.. som tar emot fler flyktingar per bnp/capita och sett till folkmängd i landet än Sverige.

Det är statistik som andra länder tar hänsyn till. De tänker inte på Din statistik om brottslighet eller kostnad. Mest för att man skrivit på en massa finna papper på FN och EU om att det är allas skyldighet att hjälpa människor på flykt.

VAD konstigt att människor inte söker asyl i Syrien längre.. de som har legat högt på listan...

Tyskland är det industriland som kommer först på listan och placerar sig på 26:e plats i antal flyktingar per dollar/capita. Sverige låg 2009 på plats 58. Vilken tur att västlänningar tar emot så många flyktingar, om man ser till hela världens statistik.

Oftast är det
Citat:
Medan UNHCR har huvudansvar för de flesta av världens flyktingar finns en egen FN-organisation som tar hand om de palestinska: UNRWA. 2008 räknade UNHCR med att UNRWA hade mandat att skydda 4,7 miljoner palestinska flyktingar.
som bestämmer över flyktingpolitiken. (http://www.unhcr.org/pages/4a1d406060.html)

Sveriges politiker har ett högt tryck på sig att ta emot flyktingar, de har inte hur mycket rättigheter som helst att bestämma var flyktingarna ska komma ifrån, vilka som behöver hjälp och vilka som ska komma till Sverige. Världen ser Sverige i siffror, mycket tom yta och massor av pengar.

Tänk dig Syrien, med värsta inbördeskriget. En del människor gör vad som helst för att komma bort därifrån. Det skulle du också göra. I många afrikanska länder råder stor svält och brister inom många områden. Ibland forslar FN bort folk därifrån oxå.. Även om man försöker lösa det på plats.
Kan vara lite som i Kuba för länge sedan; Uppskattningsvis 15 000-17 000 kubaner uppges ha mördats i samband med revolutionen[23], och vissa historiker placerar antalet mördade och försvunna under Castros tid vid makten till över 70 000, inräknat tusentals flottflyktingar (balseros) som dött under försök att fly till fastlandet.. (wiki kuba)
Det var människor som satte sig i trasiga båtar för att ro från Castros styre. Man valde helt enkelt att riskera sitt liv på havet hellre än att stanna kvar. Men, till sådana situationer ska man peta in folk till?

Sverige har drygt 9 miljoner människor. Vilken rösträtt i världens ögon har vi om flyktingpolitik? Om nu statistik och siffror är så viktiga. Vilken vettig svensk hade fortfarande varit vettig om man stod mitt på gatan i Sverige och såg allt det många av flyktingarna ser? I slutändan väljer kommunen själv hur många flyktingar man ska ta emot. Men trycket uppifrån är stort

Ingenstans i omvärldens statistik står det att det är synd om Sverige som tar emot alla flyktingar, Alla vill hit. Det är inte de rikaste länderna som tar emot flest flyktingar, pakistan, irak och innan Syriens krasch även de.

Hur får man företagen att stanna kvar i Sverige? Och hur får man företagen att se att gratis arbetskraft inte är gynnsamt i längden för statistiken, eller människan?
Vad händer om stora företag kommer tillbaka med sina produktioner? och om arbetsgivaren säger "Hey, hoppa av det där etableringsprogrammet med 300:-/dag så får du en månadslön av mig istället"?
Ser finare ut i statistiken då,..
Citera
2012-09-06, 13:28
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

1) Därför antar jag också att våldsbrott som invandrare begår, bedöms hårdare av samtliga än om det är Mattias, Peter och Jörgen som gör liknande. De kan sköta sina brott lite snyggare. De kanske köper sig en kvinna som andra kidnappat, en prostituerad drabbad av trafficing. De kanske super henne full eller drogar henne först. Människan som råkar ut för ett brott av Peter har större sannolikhet att låta det rinna iväg, än om Ahmed gör likadant. Peter anses vara en fin människa. Han skulle inte göra om det. Dessutom kan man inte hänga ut Peter på samma sätt, eftersom han ska jobba igen sen. Fungera i samhället.

2) Sen kan vi blanda in genetiken oxå, det är fortfarande inte bara invandrare som bär den defekta genen.

3) Du kan också leta på ex MAOA, och se att det finns studier som klart och tydligt visar på att yttre faktorer är beroende av om genen sparkar igång destruktivt beteende.

4) Ingenstans står det specifikt att den genen är afrikanernas egen defekt. Det finns vita som bär den oxå.

5) Och.. om du läser vidare lite, på grupper och fördomar etc etc.. så kommer det fram att människan är så simpel att man har ett behov av att hävda sig själv genom att tillhöra en bättre grupp.

6) Läs gärna om konformitet. Finns en mängd studier.

7) Så man kanske ska försöka ta sitt eget ansvar istället och försöka få bort grupptänk. Att se människor som individer, och att alltid lyssna på sig själv. För det gör vi inte heller, finns en mängd studier som visar att vi allt som oftast följer direkta order.. även om det innebär att vi skadar någon annan. Google på lydnad.

1) Herregud - du TROR verkligen på det där? Har du något underlag alls för detta?

2) Det har jag inte sagt. Jag har bara konstaterat faktum: negrer våldtar och gruppvåldtar oftare än någon annan existerande folkgrupp. De våldtar i epidemiska kvantiteter i sina hemländer - även länder i fred, som Sydafrika. De våldtar överallt i Väst där de slagit sig ner. Oavsett skälet till detta destruktiva beteende så är och förblir det vansinne att låta populationer med negrer växa i sitt land... där ens egna barn ska växa upp.

3) Det har jag själv visat med egna källor. Har aldrig sagt emot det heller.

4) Men ändå kvarstår faktum, eller hur? Negrer är generellt bättre sprinters, och de våldtar oftare än andra, och de har generellt lägre IQ, och de är alltid mest misslyckade vad gäller akademiska prestationer.

5) Det må gälla för dig, men jag skiter i vilket. Jag vet att svenskarna inte är det bästa folket på jorden, prestationsmässigt. Vad bryr jag mig? Jag respekterar en nigeriansk patriot lika mycket som en svensk eller tysk patriot - man ska se till sina egna först - allt annat är perverst. Om så svenskarna hade varit fattiga som vägglöss, vilekt vi stundvis har varit också, historiskt, så skulle jag ÄNDÅ inte vilja ha negrer och araber och andra svartskallefolk i landet, eftersom de är SKADLIGA för oss, vilket den årliga skörden av offer för deras brottslighet visar oss.

Förstår du inte vad jag säger? Det handlar inte om att vara bäst eller sämst - det handlar om att skydda sitt folk. Att se till att vi är så trygga som möjligt i en ofta grym värld.

6) Ironiskt nog är det nog du som bör fundera över detta. Jag tillhör för närvarande en bespottad minoritet vars åsikter är stigmatiserade och stämplade som tillhörande lågintelligenta och hatiska och misslyckade människor. Och detta trots att allt jag säger är att svenskarna bör se till sig själva först - vilket är normalt tänkande, varken mer eller mindre. Du däremot har köpt en världbild som delas av MAJORITETEN, som lärts ut till dig i skolan, som lärs ut till dig via media... att det är vår PLIKT att agera socialkontor år icke-vita, oavsett vad det kostar oss själva.

Du, som låter dig ledas som ett får och talar om att offra svenska liv för EXPORTENS skull... du ska tala tyst om konformism.

7) Vem av oss lyder order? Detta är ju ironiskt på gränsen till lyteskomik. Än en gång - jag vinner inga som helst helst fördelar med min syn och mina åsikter - tvärtom har de förr i tiden lett mig in i mycket farliga situationer, och även besvärande situationer, där främlingar anser sig vara berättigade att läxa upp mig för att jag har FEL åsikter, därför att jag inte lyder, som du och alla andra får gör.

Säg mig igen vem av oss som lyder order, som är konformisten här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in