2012-08-27, 15:48
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nothing2say
Vart försvann Kanada i diskussionen?

Man ska inte stirra sig blind på det man läser, speciellt inte siffror eftersom den mänskliga faktorn inte finns med.
Men gillar den tanken =)

http://www.newsmill.se/artikel/2012/05/30/med-kanadas-invandringspolitik-lyckas-integrationen

Eftersom det verkar fungera. Kanske Sverige kunde införa 50/50 med arbetskraftsinvandring samt flyktinginvandring.

Det är en myt.

https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:kbYyj9eCfVUJ:www.acs-aec.ca/pdf/polls/12113135635622.pdf+blacks+canada+unemployment&hl=s v&gl=se&pid=bl&srcid=ADGEESjkyTmjPOMxakJfLdQXqTpOY jR3sx53lm0G0We8ciSs_XDSgF0UrY9QoPCmcfJZH_ELNJPEQK9 qX6NnPtG6jK1-lt ex5S_mFSI7940MORQhEPyJFhuLiSEgqNWtH0T99IKDbmZP&sig =AHIEtbRZCHWLAbxsN0m8zHQ9xQuRHtkr3g

Negrer och araber är lika överrepresenterade i Kanada vad gäller bidragstagande, utanförskap och brott som överallt annars i Väst.
Citera
2012-08-27, 17:14
Medlem
Nothing2says avatar
Cimmerian
Ska försöka förklara vad jag menar.
Precis som du antar att jag "visar verkligen mångkulturalisternas anti-vetenskapliga och anti-intellektuella sida här i all sin prydno. Att titta på fakta är väsentligt för ALLT vi gör, vi människor.inteleuktuell nolla"

Så frågar jag mig också hur många professorer du t.ex. diskuterat med. Eller om du själv nosat på något annat än den matematiska vetenskapen som endast visar på siffror. När man gör en vetenskaplig studie väljer man ut ett område, sen väljer man ut ett strå ur höstacken från det området som man undersöker väldigt ordentligt. oftast med en redan förutbestämd hypotes. Och förutbestämd urvalsgrupp. När man sen utför studien spelar det ingen roll hur medveten man är om att man själv mycket enkelt med små små saker kan vinkla den. Och även fastän man försöker att låta bli, så går det inte. Speciellt inte om man mäter människor och allt vi gör och är. Till och med inom den matematiska delen kan man bara påstå att detta händer så länge förutsättningarna är den samma.

Jag hoppas att alla som läst lite vetenskap vet om att siffror beskriver ett fenomen, men inte förklarar det. Stirrar man sig blind på siffror tappar man bort mänskliga faktorer, försöker en vetenskapsman förklara siffror kommer mänskliga faktorer in med egna tolkningar. "Det är mest rimligt att det är så här för att det här, men det gäller bara..." Med stöd av andra som gjort likadant.

Det är skrämmande om pålästa människor stirrar sig blind på siffror, när de man som försöker lära ut siffror och förklara världen själv poängterar vikten av sin egen bias och att man måste vara kritisk mot allt.

Fakta utan mänsklig faktor är kall och består bara av siffror. Tom om människan; Då är du inget annat än syre, väte, kol, järn och en del andra ämnen mätta i siffror. Om man går så långt som till grunden av människan. Ska du förklara var du fått din kunskap ifrån så är den inte kalla siffror utan innehåller din egen förklaring.

Det finns en hel uppsjö av vetenskapliga artiklar, inom olika ämnen. En vetenskapsman väljer vilka artiklar man ska ha med i sin egen studie. Det skulle inte fungera om man bara presenterade siffror i sin studie. Det är en enorm skillnad på en vetenskaplig artikel och en artikel i aftonbladet. Det vetenskapsmannen är intresserad av är VARFÖR siffrorna är så här, och om det är studier om destruktivt beteende HUR man kan motverka det. 'Något som tycks falla bort i diskussioner om invandringens varande och inte. VARFÖR emigrerar de hit, VARFÖR har vi ett välfärdssystem. HUR kan vi få ut folk på arbetsmarknaden, HUR löser vi det där... Medan andra sitter o gapar "UT MED SKITEN, DE KOMMER HIT O TAR MINA PENGAR!! TITTA PÅ SIFFRORNA! SKIT I MÄNSKLIGA FAKTORN!! JAG BRYR MIG INTE ATT UNGEN SÅG SIN MAMMA BLI VÅLDTAGEN O IHJÄLSLAGEN O ATT ALLA BARNETS ANHÖRIGA ÄR DÖDA!! SKITEN KOSTAR PENGAR BORT!!"

Det finns de som försöker hitta roten till problemet också, Varför har siffrorna blivit så här? Varför drabbas människor av handlingsförlamning? Varför uppstår bystander effekten? Hur kom det sig att Hitler kom till sin makt? skulle det kunna hända igen? Hoppsan, det visar sig att människor är så dumma att det kan hända igen.. vad gör vi då`? vi pratar mer om det.. o mer o mer..

Just en vanlig Bias är att man väljer vilken vetenskap man ska tro på. Min mänskliga faktor är att jag är just en människa, jag kan omöjligt ha all kunskap och alla siffror i min skalle. Det vet jag om. Därför tycker jag att andra som påstår att de vet mer får förklara åt mig, om det är viktigt för diskussionen. Då får man en mer jämställd grund att stå på. Det gör inte mig någonting om du anser att du vet mer och har den rätta vetenskapliga grunden att stå på, och att det jag läser är skit. Eller att jag tänker helt fel. Ur mitt perspektiv är jag mer villig att ta till mig mer kunskap och sträcka mig utanför ramen än vad du är. Eftersom jag inte fördömer kunskapen. Bara försöker räkna in den mänskliga faktorn och förklaringar bakom. Orsaken till VARFÖR har det blivit så här.

Det är inte farligt att titta på fakta, det är farligt att stirra sig blind på den. Att hålla fast vid bara en vinkel. Det är farligt att stötta sig mot fakta och följa den blint och slaviskt. Det är just det fenomenet som varit orsaken till de största mänskliga katastroferna, konformitetstänkt/ lydnad. Att lyssna eller tro stenhårt på något, speciellt när det kommer till grupptänk för det är vanligt att man inte ser personerna i den andra gruppen då. O något som man försökt prägla in i mänskligheten sen världskrigen. Ändå finns den kvar. och studier säger "When social identity is threatend, individuals may react in two key ways to bolster it. One common response is to show ingroup favoritism (...) A second common reaction is to engage in outgroup derogation - in other words "trash" outgroups that are percieved as threatening. Outgroup derogation is more likely when people identify especially strongly with the threatend ingroup. (Levin et al 2003; Schmitt o Maes 2002) psychology 7 upplagan s.671.

Faktan är inte obekväm för mig, där misstar du dig. Och jag undrar om det istället är tvärtom. Varför har du så svårt att titta på flera vinklar? Varför är det så skrämmande att sätta sig in i andras situationer? Finns det bara orsak bakom ditt agerande medan andra är dumma i huvudet? Är ditt beteende situationsbaserat men andra är dumma i huvudet?
Vad händer om du försöker ta in en förklaring till andras beteenden?

Varför har jag överseende med övertramp från andra grupper? och från min? och varför kan jag inte frysa ut andra människor? Kanske för att det alltid finns en förklaring bakom. Jag är naiv om jag påstår att du är helt körd i huvudet om du skäller ut kassapersonalen, eftersom jag inte vet VARFÖR du är så arg. Vad som drev dig till ditt utbrott. Det enda jag vet är att du förmodligen tyckte att det var rättfärdigat och befogat. Men hade det varit en siffra i statistiken hade du blivit en prick som höjde siffran med ett värde för hotfullt beteende mot kassörskan.

Studier på monstret som bor inom människan är inte trevlig. Även om alla experiment inte får göras om av etiska skäl så visar det på varför det är farligt att stirra sig blind.

Milgrams Studie http://www.youtube.com/watch?v=W147ybOdgpE

och Stanfords prison http://www.youtube.com/watch?v=sZwfNs1pqG0

Är två experiment som visar hur enkelt vita hederliga och kunskapsfyllda människor faller i monstrets gap.
Citera
2012-08-27, 17:24
Medlem
Nothing2says avatar
Cimmerian

Ok.
Tror ändå inte det blir bättre av att man försöker stänga ute människor. Eller försöker förstå orsaken till deras beteende. Tror inte på att döma en folkgrupp eller flera för all ondska i världen. Tror inte att det är en människas fel att två träter.

Men, använder du din förmåga att hitta information för att styrka ditt argument om varför andra etniska grupper är sämre och varför vi inte ska ha in fler hit?

Varför inte hitta lösningen då? Eller hitta några studier om hur människor påverkas av stress, tortyr, utanförskap, arbetslöshet. Menar, svenska män o kvinnor springer in i väggen och blir helt hopplösa av mindre än så.

Och, vart någonstans finns stuider som visar på att om man fryser ut en grupp människor så kommer de lättare in i samhället?
Eller att arbetslöshet och utanförskap är två faktorer som minskar brottsligheten?
Citera
2012-08-27, 17:44
Medlem
Nothing2says avatar
Deliberately

Jag säger inte att det är svenskar som är problemgruppen. Utan att även svenskar har problemgrupper inom sig. Jag säger att utanförskap och utfrysning aldrig varit en lösning som fungerat.
Jag säger också att min egen personliga erfarenhet av invandrare inte stämmer överens med din.
Samma gäller svenskar.

Det finns visst också svenska män som kör med gruppvåldtäkter. vissa andra fiskar också info i luften.
Det finns svenska män med respekt. Och självklart brister folk i respekt överlag. Speciellt mot andra grupper.
Förmodligen är svenska män fördjälviga mot svenska kvinnor, och andra etniska grupper mot sin... i stort sett i samma utsträckning.

Det kanske är lättare för oss mångkulturalister att acceptera argumenten om man säger; "Ja, jag vet att svenska människor också kan.. och.."

Nu blir det bara påhopp än hit än dit från alla. Människa som människa.
Citera
2012-08-27, 18:08
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

1) Men, använder du din förmåga att hitta information för att styrka ditt argument om varför andra etniska grupper är sämre och varför vi inte ska ha in fler hit?

2) Varför inte hitta lösningen då?

3) Och, vart någonstans finns stuider som visar på att om man fryser ut en grupp människor så kommer de lättare in i samhället?

4) Eller att arbetslöshet och utanförskap är två faktorer som minskar brottsligheten?

Vad gäller din långa text så ber jag dig förtydliga exakt vad du vill ha sagt med den. Är du för invandring från icke-vita folkgrupper, är det det du försöker säga?

Nå.

1) En orsak till att vi inte bör hysa invandrare från MENA, samt ett sydamerikaner och östeuropéer är att de oavsett socioekonomiska orsaker begår långt fler grova brott än andra, och därför skapar tiotusentals svenska brottsoffer varje år: offer för våldtäkter, personrån, misshandel, dödsmisshandel.

Kort: en orsak är att svenskar dör och skadas och våldtas som en följd av invandring från vissa folkslag.

Fråga: hur motiverar DU att svenskar ska råka ut för detta i tiotusentals bara för att vi "inte ska frysa ut folk"? Är det värre att folk inte får komma och bo i Sverige än att svenskar råkar ut för grova brott?

2) I tusentals år, periodvis med stora demografiska omvälvningar i världen, kan vi inte hitta ETT ENDA exempel på ett mångetniskt samhälle utan etniskt segregation, utan etniska konflikter av varerande grad. Mäktiga överherrar har i alla tider försökt ena folkslagen i ETT imperium, och folkslagen har aldrig ingått frivilligt i sådana, och när imperiet faller skingrar sig folket ALLTID av egen fri vilja och bildar sina egna etniska samhällen... om de kan.

Tänk om detta är axiom? Hur kan vi säga att det kan vara på något annat sätt när det ALLTID, utan undantag, sker på detta vis? Det du tror finns en "lösning" på är den mänskliga naturen, den fria viljan att bo med sina egna, gynna sina egna, och som du inser så kan du inte "lösa" en sådan sak, utan endast acceptera att det är så vi är.

Jag säger att vi människor är vad vi gör, och vad vi gör är att dra etniska gränser omkring oss, bilda ett "vi" vars fundament är folktillhörighet. Vi drar dessa gränser även inom samhället, när främmande folk strömmar in i det.

Det är du som glömmer människa i din nit. Du glömmer att studera människan och vad hon gör när hon lever med andra folkslag inom samma gränser. Och du glömmer att segregationen ALLTID sker av fri vilja. För att lösa detta måste du - likt Singapore - lagstadga MOT människans fria vilja. Du måste, likt alla imperiemakare före dig, fösa ihop folken och blanda dem med lagar och styrning.

3) Säg mig istället var det mångetniska samhälle finns som INTE är etniskt segregerat, där etnicitet inte verkar vara en viktig faktor? Säg mig var det finns en studie som visar att en människa hellre gynnar en person från främmande folkslag än en person från sitt eget?

4) Men den tar inte bort överrepresentationen. Faktiskt är förvärvsarbetande svartmuskiga invandrare OFTARE benägna till grov brottslighet än arbetslösa sådana.
Citera
2012-08-27, 18:21
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

1) Ur mitt perspektiv är jag mer villig att ta till mig mer kunskap och sträcka mig utanför ramen än vad du är.

2) Eftersom jag inte fördömer kunskapen.

3) Bara försöker räkna in den mänskliga faktorn och förklaringar bakom. Orsaken till VARFÖR har det blivit så här.

1) Men i praktiken innebär detta att du anser att det är rimligt att tusentals svenska kvinnor blir våldtagna av svartmuskiga invandrare varje år, att tiotusentals svenskar blir rånade, misshandlade och förnedrade varje år.

Jag vill inte att svenskarna ska fara illa. Det är min RAM. Att sträcka sig utanför den, med följden att våldet mot svenskarna fortsätter år efter år, är omoraliskt och perverst.

Kan du förklara för mig vad allt de tusentals svenskar som våldtas, misshandlas och rånas har gjort för att förtjäna att man VET om problemet men inte gör något åt det, bara fortsätter att ÖKA intaget av dessa riskgrupper år efter år?

Var är humanismen i detta? Var är medmänskligheten när det kommer till svenskarna? Medlidandet? Viljan att rädda och hjälpa?

2) Kunskapen om hur svenskarna varje år våldtas, misshandlas och rånas i tiotusentals är du sannerligen duktig på att bortse ifrån.

3) Varför det har blivit såhär, att svenskar i tiotusentals förvandlas till brottsoffer, våldtagna, dödade, rånade, misshandlade, är och förblir att folk som du är FÖR att släppa in MENA-folk och andra överriskfolkslag i Sverige och låta dem bo här.

Det är orsaken till svenskarnas lidande och skada.

Din förklaring till varför invandrarna gör så mot svenskarna är den vanliga förklaringen (som inte håller, eftersom blattar som förvärvsarbetar ÄNDÅ begår mer brott), nämligen att det är synd om dem, de är utanför, diskriminerade (vilket gör svenskarna till bovarna, bekvämt nog).

Nå, vilken är DIN lösning, rent praktiskt på detta sakernas tillstånd? Anser du att det FINNS en lösning? Tänk på att för varje år som du funderar på en lösning, som kanske inte finns, så våldtas tusentals svenska kvinnor av invandrare, tiotusentals svenskar rånas och misshandlas.

Glöm inte bort att svenskarna också är människor, och dessa som råkar så illa ut pga. invandringen... förtjänar inte dessa din mänskliga värme och omtanke?
Citera
2012-08-27, 20:04
Medlem
Nothing2says avatar
Cimmerian
Min långa text var du nog inte intresserad av att läsa. Du hittade inte svaret du sökte.
Jag är för invandring, men emot våld och kränkningar. Där inkluderat våld och kränkningar som svenskar är ansvariga för.

hur motiverar DU att svenskar ska råka ut för detta i tiotusentals bara för att vi "inte ska frysa ut folk"? Är det värre att folk inte får komma och bo i Sverige än att svenskar råkar ut för grova brott.

Svenskar skulle råka ut för grova brott även om det bara fanns renblodiga svenskar i landet.
Det finns invandrade kvinnor som står för en del av de anmälda brotten också.

Jag har definitivt ingenting emot att man utvisar grovt våldsbenägna människor. Jag har ingenting emot att man stympar män som grovt missbrukar sin rätt att ha en lem oavsett etnisk härkomst. Eller att man fryser in människor som Breivik tills sista andetaget är draget. Jag tycker att människor över lag får för många chanser och att Sverige är ett land som gör förövare till offer. "Det var ditt fel att du blev våldtagen för att du är kvinna och en man är slav under sina lustar! Han rår inte för sina handlingar"- är något som får framför allt svenska kvinnor att inte anmäla svenska män. Och något som svenskar stör sig på inom andra kulturer. Menar du att rätten att våldta svenska kvinnor är svenska mäns enbart, eller tror du på fullaste allvar att svenska män aldrig missbrukar sin lem?

Våldsbenägna människor kommer ändå alltid att finnas. I din utopi skulle likt förbannat tusentals svenska kvinnor bli sönderslagna av sina svenska landsmän. Skulle du då klappa din landsman på axeln?

Fryser man ut ett helt folkslag, fryser man även ut de +90% som faktiskt är hederliga. Man fryser ut de som behöver hjälp och som är mottagliga för en utsträckt hand. I vissa fall skulle man döma flera tiotusentals barn och andra oskyldiga till en brutal död.

Frys ut de som faktiskt begått brott istället för "alla". Alla invandrade män begår inte brott, precis som att alla svenska män inte heller begår brott.

Ska man ska ta bort allting som är en riskfaktor för våld i din utopi?
Ska alla lemmar stympas vid födseln? Eller ska vi bara ta bort den hos män som faktiskt missbrukat den?
Ska vi ha ett Sverige med totalt alkoholförbud? Alkohol är en faktor som sägs ligga bakom många brott. Likaså andra droger.
Förbjuda media med våld? Det säg att det visserligen bara är skadligt för folk som ligger i riskzonen.. flest män så klart (i genen.. ska den genen kanske plockas bort?). Ligger man inte riskzonen går man inte ut o slår folk efter att ha sett våld på TV. (Prevalens psykopati ca. 10%.)

Är det nästa steg i din utopi?

Nej, jag är INTE feminist. Jag har stor respekt för män som har respekt, och skulle definitivt inte vilja leva i en värld utan lemmar vars ägare var väl pålästa om hur den bör användas.

Kort:
Våld finns även om man fryser ut ett helt folkslag.
minst 90% av alla invandrare har goda avsikter och handlingar.
De har inte gjort sig förtjäna av att bli utsparkade eller utfrysta ur samhället.

Stympa alla män som missbrukar sin lem, även de svenska. Och utvisa de som göra grova överträdelser av svenska lagar. (Svenskar som gör grova överträdelser skulle förmodligen kunna få Öland för sig själv, eller någon annan ö)

Så är problemet löst sen. Då kan vi alla gå ut på krogen och i lugn o ro veta att ingen antastar någon annan.
Enkelt va? O mer rättvist, om de goda får stanna och de onda fly till Öland eller sitt hemland för landets eget förvar.
Citera
2012-08-27, 20:20
Medlem
Nothing2says avatar
Det där med Öland var en riktigt bra idé vid närmare eftertanke.

Om alla män tvingas genomgå skallröntgen o lämna in blodprov där man letar efter den sk Krigargenen, så kan alla män som är i Sverige, och alla män på väg in i Sverige, som har den defekta genen få slåss tillsammans på Öland.

För männen i sin helhet är inte en riskfaktor. Utan ca 10%. Vi kan räkna in de som en egen folkgrupp och döpa om Öland efter de. Och ta ner bron.

Så blir alla nöjda
Citera
2012-08-27, 20:57
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

Kort:
Våld finns även om man fryser ut ett helt folkslag.
minst 90% av alla invandrare har goda avsikter och handlingar.
De har inte gjort sig förtjäna av att bli utsparkade eller utfrysta ur samhället.

Stympa alla män som missbrukar sin lem, även de svenska. Och utvisa de som göra grova överträdelser av svenska lagar.

Utan svartmuskiga invandrargrupper i landet skulle det finnas våld och våldtäkt - men dessa brott skulle halveras. Det handlar om att skydda total tiotusentals svenskar. Svenskar med goda avsikter och handlingar, men som utsätts för detta vidriga för att sådana som du har bestämts sig för att vi ska hjälpa andra folkslag genom att låta dem bo här.

Finns det verkligen INGA andra sätt att hjälpa på? Tror du att arberna som kommer hit, somalierna, albanerna, skulle ha gått tortyr och död till mötes om vi inte släppte in dem? Miljoner av deras landsmän lever sina liv i dessa länder. Endast 5% av de som invandrar ÄR flyktningar, resten är inte i någon fara alls.

Ja, vi kan stympa våldtäktsmän och utvisa kriminella blattar, men vad hjälper det? Skulle DET minska antalet våldtagna och misshandlade och rånade svenskar? Skulle det göra Sverige tryggare för oss?

Än en gång: vad har svenskarna gjort för att förtjäna att otryggheten ökar i samhället, att våra offer för grov brottslighet fördubblas, att tiotusentals varje år får sina liv liv förstörda? Varför bryr du dig inte om svenskarna?
Citera
2012-08-27, 22:22
Medlem
Nothing2says avatar
Cimmerian

Brotten skulle minska, inte bara för att männen som utför brotten försvann. Utan även många av de utsatta kvinnorna. Och en stor del av Sveriges befolkning. Att brotten halveras som du säger, innebär ändå att 50% av brotten begås av svenskar. Det är fortfarande för mycket. Så, om vi utgår från att 50% skulle försvinna, så skulle närmare 10 000 svenska kvinnor ändå bli utsatta för sexrelaterade brott. Så Öland är en mycket bra idé.

Ur ett globalt perspektiv handlar det om att skydda mer än tiotusentals människor. En kamp om frihet för alla, även svenskar.
Skulle vi frysa ut folk ur specifika etniska bakgrunder, så skulle människor som du bestämma att den etniska bakgrunden bestämde rätten till ett värdigt liv. Fel etnicitet = försvinn. Låter inte det lite likt... hmm... vad hette han nu igen...

Dessutom skulle vi frysa ut oss själva. Andra etniska grupper skulle bli skeptiskt inställda till att hjälpa oss. Och vi skulle öka riskerna för att själv drabbas av krig, för att vi är ett så eget folkslag som undviker andra med öppet förtryck o hat. En anledning att börja kriga mot. Eller.. egentligen är det redan krig här oxå

Finns det verkligen INGA andra sätt att hjälpa på? En del av människorna som kommer hit går döden till mötes i sitt hemland. Inte alla. Vi hjälper på andra sätt, genom att försöka bygga upp andra länder med bistånd att starta upp självhushåll osv.

MEN Öland är en grymt bra idé. Noll tolerans mot övergrepp. Stympa svenska män och skicka dit de, andra kan åka hem.
O alla män med krigargenen kan förvisas dit, så minskar man riskerna och svenskarna kan vara trygga tillsammans med andra etniska grupper.

Svenskar är rätt duktiga på att ha sin Pride, att känna sig överlägsen andra. Att nonchalant slänga ut smädelser till folk som tycker annorlunda och skäller när andra gör så. Dubbelmoral. Att trycka på sin rätt till egen åsikt men kränker andra om de har en annan åsikt. Att försöka smita undan diskussioner genom dumförklaring istället för att förklara.

Det fick mig att tänka på alla tappra försök till att förklara för människor från andra länder att svenskar är oartiga och sällan säger "är du snäll o.." eller "Tack" och när de vill ha sin lärares eller någon annans uppmärksamhet ropar de bara "ÖHH Duuh!" eller "Hallå?!"

Respekt är en bristvara
Citera
2012-08-27, 23:19
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Deliberately

Lite får man väl fiska i luften.

Det finns länder i Afrika som faktiskt är rätt bra länder. Den bild jag fått uppmålad för mig av vita vänner som bor i afrika, eller har bott där är inte heller vacker. Precis som dina artiklar. Däremot berättar deras historier också om att landet fortsatte vara segregerat under finare mer acceptabla former. Ungefär som vi har det här nu. Rasism och diskriminering är ok under vissa former. Och om jag förstått det rätt så kom vita människor och även andra till Syd Afrika för att exploatera och leva med infödingar som slavar. Fixade fin Apartheid. När skyltar o dylikt försvann fanns fortfarande apartheid kvar i sättet hos människorna.
Rasism(vad det nu än betyder) och diskriminering är oundvikligt, det är mänskligt, det är bara ännu en av anledningarna till att olika raser/etniciteter INTE ska bo i samma land, i samma samhälle under samma stat, samma lagar, samma styre, samma system.

Just Sydafrika handlade mest om naturresurserna. De holländska kolonisatörerna bosatte sig i det sydvästra området som då inte beboddes. I sinom tid så kom britter dit och skulle ta över landet då det hade upptäckts stora diamantresurser just där. Detta ledde till att holländarna tvingas inåt landet och där var det bebott av hottentotter/bushnegrer, ungefär samtidigt migrerade bantunegrer in från nordöstra delen av nuvarande Sydafrika, och då fördrev holländarna och bantunegrerna hottentotterna/bushnegrerna från var sitt håll, hottentotterna/bushnegrerna gjorde förstås motstånd mot att främmande raser/etniciteter skulle ta deras land, och de blev då dödade. Med andra ord har de nuvarande folkslagen i Sydafrika ingen rätt till Sydafrika ur ett "ursprungsbefolkningsperspektiv", förutom hottentotterna/bushnegrerna som dock är en mycket liten minoritet som återstår.
Citat:
Här är svenskar vansinniga för att det kommer in folk från krigsdrabbade länder och hamnar i ett system vi byggt upp för att ingen ska halka under existensminimum. Med en politik som gör det nästan omöjligt att få jobb förrän man varit i Sverige i två år och lärt sig språket. O efter det är det fortfarande diskriminering på efternamn. Ett hat som stiger och blir mer öppen, samtidigt som en annan grupp vi sk PK käringar inte förstår tjafset.
Det där stämmer helt enkelt inte. Östasiater har inga som helst problem att lyckas i Sverige. Östasiater från dåtida krigsdrabbade lander som invandrade från Vietnam eller Sri Lanka har inte alls några liknande problem som de som idag kommer från Mellanöstern och Afrika, och de som kommer från icke-krigsdrabbade länder i Mellanöstern och Afrika visar samma överrepresentation som sina eventuellt krigsdrabbade grannar.

Sanningen är den att folk av viss ras inte klarar av att lyckas i våra samhällssystem. Inga förklaringar såsom socioekonomisk bakgrund, eller att de är rasfrämlingar eller att de kommer från konfliktdrabbade länder håller, utan mönstret gäller konsekvent efter vilken ras det handlar om.
Citat:
Dit kom folk och tyckte sig ha rätten att stå över lokalbefolkningen eftersom att de påstod sig vara bättre och finare och förvisade det landets ursprungsbefolkning till botten av samhället. Och där förväntar man sig att de snällt ska sitta och slicka skor?
Fast det där är ju inte en sanningsenlig beskrivning, negrer hamnar alltid i botten av samhället oavsett situation, oavsett hur mycket de favoritiseras, får extraresurser, extrahjälp, osv, negrer är alltid i botten av samhället för att de är negrer, det beror på dem själva.
Citat:
Hur hade då dessa arga svenskar här reagerat om människor från ett annat land, ex asiater kom hit och petade ner oss till botten av samhället.
Ptja, nu är det ju så att jag säger att var folk ska bo i ett eget land, så inga asiater ska bo i Sverige, liksom inga svenskar ska bo i asiatiska länder, inga afrikaner ska bo i Sverige och inga svenskar ska bo i afrikanska länder, helt enkelt. Negrer ska få leva i sitt eget land, precis som svenskar, liksom resten av vita folkslag och även asiater, etc.

Nu är det ju också så att svenskarna fortfarande kommer att ha det bra även om östasiater kommer och bor i Sverige och lyckas väl. Svenskar är ett högkvalitativt folkslag, så även om vissa östasiater är lite mer intelligenta än oss så kommer vi skapa för oss själva en trygg välståndstillvaro.
Citat:
Det är rätt lustigt att man är mer naiv om man försöker förstå och hitta förklaringar och tänka brett än om man bara stirrar blint på krumelurer på papper.
Vad menar du?
Citat:
När någonsin visar världshistorien på att diskriminering i form av 'Vi är bättre än de'- tänk har fungerat?
Vad pratar du om? Vadå "vi är bättre än de, fungerat"? Det har ju ingen betydelse huruvida svenskar anser sig bättre än negrer om negrer bor i sitt land och svenskar i sitt.
Citat:
När har det fungerat att stänga ute människor pga olika etniska bakgrunder?
Det har alltid varit det bästa, de har fungerat absolut bäst. Det är när man försöker fösa samman olika etniska grupper inom samma samhälle och land som du får massvis med problem och konflikter. Precis som Sverige var mycket mer harmoniskt och tryggt innan det började invandra massa sydländska folk och mellanösternfolk och afrikaner.
Citat:
Och vilka står bakom skapandet av de flesta sådana konflikter? Som med judarna, eller indianerna, eller aborginerna, eller de mörka afrikanerna...
De som står bakom skapandet av de flesta sådana konflikter är de som försöker fösa samman olika etniciteter inom samma land och samhälle, under samma stat och lagar.
Citat:
Varför är svenskar så himla mycket bättre som människor?
Själv känner jag mig inte bättre än andra etniska grupper..
Jag gillar svenskar mer än andra etniciteter. Därför är svenskar himla mycket bättre än andra. För mig är svenskar mycket mer värdefulla än andra människor.
Citat:
Varför har vita mer rätt att befinna sig överallt i världen på vilka premisser som helst än andra grupper? (DETTA märks tydligt om man söker visum till andra länder!!)
Jag anser att negrer har rätt att leva i sitt egna land, dvs subsahariska Afrika. Asiater hos sig, och européer ska då få bo i sitt egna land. Vita har inte mer rätt att bosätta sig i negerländer är negrer har att bosätta sig i vita länder, dvs ingen rätt alls. Om sedan negerländer vill tillåta visum till vita är en annan sak.
Citat:
O nej, White Flight är inte heller rätt.
Varför inte white flight rätt? Är det fel att vilja bo bland svenskar och sätta sina barn i en skola med andra svenska barn? Hur kan du tycka att det är fel? Låter som en väldigt hemsk syn du har.
Citat:
Men samtidigt har säkert positiv diskriminering varit nödvändigt. Eller inte... eftersom allt bara går runt runt runt runt... extremt åt ena hållet o extremt åt andra hållet.

Hittar du en bättre planet åt mig så säg till
En planet där var etnicitet och ras bodde i egna länder med självständighet vore absolut bäst. Nationalstaten med etnisk homogenitet är den bästa samhällskonstruktionen.
Citera
2012-08-27, 23:35
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Deliberately

Jag säger inte att det är svenskar som är problemgruppen. Utan att även svenskar har problemgrupper inom sig.
Ja, svenskar har en del kriminella hos sig, men de är mycket färre än bland mörkerfolk. Dessutom är kriminella svenskar mycket mer lätthanterliga just för att de är svenskar, och sedan så är förstås kriminella svenskar svenskars problem och ansvar, för det kommer alltid födas nya svenskar sålänge svenskar skaffar barn med svenskar, så det är oundvikligt.
Citat:
Jag säger att utanförskap och utfrysning aldrig varit en lösning som fungerat.
Det har jag inte heller sagt. Jag säger bara att svenskar ska bo i ett land för exklusivt svenskar, liksom somalier ska bo i ett land exklusivt för somalier, japaner i ett land exklusivt för japaner, osv. På så sätt minskar du friktionerna i samhället och den splittring i landet som den oundvikliga etniska segregeringen skapar.
Citat:
Jag säger också att min egen personliga erfarenhet av invandrare inte stämmer överens med din.
Samma gäller svenskar.
Om du inte gillar svenskar men gillar blattar(eller vad du nu är för något), så är det lugnt för mig, det får du göra, liksom jag gillar svenskar men inte blattar. Svenskar och blattar ska bara inte bo i samma samhälle och land.
Citat:
Det finns visst också svenska män som kör med gruppvåldtäkter.
Eh, nej det finns faktiskt inte det. Just gruppvåldtäkt är en sådan sak som svenskar aldrig utfört, det är uteslutande en mörkerfolksgrej.
Citat:
vissa andra fiskar också info i luften.
Det finns svenska män med respekt. Och självklart brister folk i respekt överlag. Speciellt mot andra grupper.
Förmodligen är svenska män fördjälviga mot svenska kvinnor, och andra etniska grupper mot sin... i stort sett i samma utsträckning.
Förmodligen? Vad är det för trams? Hur kan du påstå något sådant? Du vet väl att var fjärde svart i Sydafrika erkände att han våldtagit minst en gång? Visste du att var tredje svart kvinna i Kongo(tror det var det landet, är inte helt säker om jag minns rätt dock, men något svart land där nere i Afrika var det) enligt egen utsago våldtagits? Men sitter du här och påstår att svenska män är LIKA fördjävliga mot sina kvinnor?!
Citat:
Det kanske är lättare för oss mångkulturalister att acceptera argumenten om man säger; "Ja, jag vet att svenska människor också kan.. och.."

Nu blir det bara påhopp än hit än dit från alla. Människa som människa.
Svenskar är kriminella i mycket mindre utsträckning än mörkerfolk. Det är kollektiv som är det enda som spelar roll när man ska skapa ett samhälle. En etnisk grupp kommer oundvikligen att föda nya människor av samma etnicitet om de skaffar barn inom gruppen, alltså är etnicitet den minsta beståndsdelen du kan dela upp folk i, du kan inte separera människor inom samma etniska grupp till individer när det kommer till att skapa ett bra samhälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in