2012-08-28, 09:47
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nothing2say

1) Ur ett globalt perspektiv handlar det om att skydda mer än tiotusentals människor. En kamp om frihet för alla, även svenskar.

2) Dessutom skulle vi frysa ut oss själva. Andra etniska grupper skulle bli skeptiskt inställda till att hjälpa oss. Och vi skulle öka riskerna för att själv drabbas av krig, för att vi är ett så eget folkslag som undviker andra med öppet förtryck o hat.

1) Så, detta globala perspektiv, som fördubblar den grova brottsligheten i landet, som bokstavligen våldtar svenska kvinnor i tusentals och skapar brottsoffer av tiotusentals svenskar... skulle alltså vara BRA för oss?

Du ser alltså en orsak att fortsätta låta detta ske, för att det handlar om MER än svenskarna som våldtas, mördas, misshandlas?

Varför offrar du brottsoffernas frihet, lycka, liv och hälsa? Vi HAR frihet, vi svenskar, och utan svartmuskiga invandrare i landet skulle denna frihet vara större, brotten halverade, tryggheten större, landet rikare... och INGEN skulle hindra dig och andra som brinner för att hjälpa svartmuskiga folkslag att åka ner och göra just det.

Win-Win.

Som det är nu så offras svenskarnas land och liv och hälsa för invandringens skull.

Detta kan du aldrig motivera annat än att du anser att de svenskar som offras gott kan offras, eftersom det är viktigare för dig att se till att skydda och rädda svartfolk.

2) Bara i en mycket märklig hjärna kan det faktum att folk inte får komma och bo här likställas med att man hatar resten av världen, eller förtrycker dem. De allra flesta människor är INTE migranter, endast en liten, liten del. De allra flesta människor bor och lever och dör i sina hemländer. Detta är normen.

Vill du då tillåta fri invandring? För om du inte vill det så har även DU en gräns, eller hur? Och vad händer när DIN gräns är uppnådd? Jo, då utsätter du ju de som inte får komma till Sverige för "hat och förtyck", eller hur? Då är DU rasisten, och någon som är för fri invandring kommer att fråga dig varför du inte vill hjälpa stackarna, varför du hatar och förtrycker andra.
Citera
2012-08-28, 11:35
Medlem
Nothing2says avatar
Deliberately

Måste faktiskt erkänna att jag verkligen gillar dina inlägg o ditt sätt att diskutera. Tack!

Man kanske kan säga att rasism är brist på empati, eftersom det finns studier som visar att hjärnan inte förmår att skjuta iväg neuroner för människor som tillhör en utgrupp. Och att empatin är större hos människor som tillhör "mångkulturalister". ex http://www.michaelinzlicht.com/research/publications/Gutsell%20&%20Inzlicht,%20in%20press.pdf

Det finns även en del studier som tyder på att människor med rasistiska värdegrunder brister i förmågan till abstrakt tänkande. Citerar ett citat av Sarte ur en studie "They wish to lead a kind of life wherein reasoning and research only play a subordinate role, wherein one seeks only what they´ve already found, wherein one becomes what he already was" http://www.amsciepub.com/doi/abs/10.2466/pr0.1993.73.2.542
Den studien visar att det egna behovet av kognition korrelerar med fördomar.

Och det stämmer in på ditt uttalande om att rasism och diskriminering är oundvikligt. Eftersom hjärnan i sig själv är en levande organism och som inte slutar att förändras förrän den är död. Så att säga att det är oundvikligt är att säga att du tror att människan inte kan förändras.

Däremot skulle det också vara spännande med en studie för att ta reda på om människor med önskan av homogena länder har högre korrelation med pessimism än andra också. För det verkar som att det hänger ihop.
En del människor försöker trycka på att minst 90% av invandrarna är bra, och fokuserar på det positiva. medan andra fokuserar på de 10% som är dåliga. Och hävdar att de är realister. Men vad är mer realistiskt om man tittar på siffrorna?
Du tycker förmodligen att dina 10% ur pappret är mer realistiskt eftersom du fokuserar så mycket på det att det blir till 99% av din verklighet.
En grupp fokuserar på problem och det som står på papper i siffror. En annan på möjligheter och tycker att siffrorna på pappret 90% bra.
Jag gillar inte negativt tänkande, även om jag inte blundar för våld och sådant. Jag väljer att tänka positivt eftersom mitt eget liv blir betydligt roligare så.

Och det är väldigt svårt för mig att ändra min syn på invandring eftersom det är knappt 10% som är dåligt. Det är mycket mer givande att fokusera på de 90% som är bra. Därför är jag för globalisering.

Just afrika är en världsdel känd för sin låga utbildningsnivå. Det handlar inte om hjärnkapaciteten. Klart att de har lägre IQ när de inte har haft någon möjlighet till utbildning. De har tur om de får gå fyra år i skolan. Då kanske man ska ge de en ärlig chans och mäta sin intelligens med en som har lika många års utbildning. Mycket av koloniseringen o korrupta ledare står bakom att de aldrig fått den möjligheten. Och eftersom hjärnan är en växande organism, som kan förändras och som anpassar sig vid skador. Mer hos barn.. Så finns det ingenting som säger att en afrikan inte kan lära sig lika mycket som en svensk. Testa den hypotesen och släng 100 afrikaner i en skola i 15 år så får vi se. 15 års skolgång är trots allt ungefär vad en svensk genomgår om man räknar med högskolestudier.

Dessutom är det faktiskt den med mer kunskap som har en skyldighet att förmedla till lägre kunniga. Gör man inte det försvinner även kunskapsarvet från Sverige. Hur skulle våra barn lära sig läsa om vi inte berättade hur man gör?
Och ju bättre sätt man har att förmedla kunskap desto bättre lär sig ett svenskt barn. "Du är ju dum i huvudet, det står inte lamm. Det står lam!!" är inte ett effektivt sätt, det är att dumförklara. "man kan läsa a på två sätt, antingen a eller aaaa. nu står det l-a-m, det är bara ett m. Då blir det oftast långt a!" Vet man anledning bakom, är det lättare att kunna applicera kunskapen till andra former. Man behöver inte lära sig allting utantill utan förstår.

Så, om vi sätter in 100 afrikaner under samma förutsättning som vi själv haft så jämnar sig resultaten ut. Kunskap har man inte ensamrätt på.

Östasiater har tillgång till skolor, och betydligt lägre analfabetism. Dessutom har många asiater en disciplin utöver det ordinära och pluggar stenhårt och får därför något som i folkmun kallas spetskunskap. Hur mycket spetskunskap har en tredjeklassare hunnit förvärva? Det finns många tredjeklassare som sorgligt nog inte ens läser flytande.

Även om du önskar att alla människor höll sig inom sitt lands gränser, så skulle de stora företagen banna det. Globalisering gäller inom de flesta sektorer idag. Chefer söker över gränsen efter folk med spetskunskaper som kan utveckla sina företag. För att den kunskapen inte finns i Sverige. Det blir en nedveckling för företag då, och för världens ekonomi.

Med exemplet att östasiater ex kom hit, var för att du skulle leka med din fantasi om hur det kändes att städa upp efter denne. Att sätta sig in i en situation som inte finns, tänka utanför. Abstrakt. Inte att du skulle ha det bra ändå. Utan OM de ställde dig på samhällets botten. svårt?

Jag tror ändå att det är rädslan för förändring som skrämmer och skapar konflikter i invandrarfrågor. Vilka trevliga restauranger vi hade haft om de serverade surströmming.

White flight hjälper inte integration, ger inte samma förutsättningar. Skapar in och ut grupper. Attributionsfel. Fientlighet. 90% av invandrarna är trots allt bra
Dessutom blir det dubbelmoral så det om det, om man själv skapar egna kolonier i sitt hemland och sen blir arga på grannen för att denne inte integrerar i samhället. Hur ska någon kunna integrera om ingen talar om hur det fungerar?

En planet där etniska grupper bodde var för sig är inte en bättre planet för mig. Genom att jämföra den svenska kulturen med andras lär jag mig var jag själv brister, vad som fungerar bättre hos andra och sämre i min kultur.
Det är välkänt fenomen att grupper som är emot oliktänkande ofta fastnar i sin utveckling och halkar efter. Något som organisationer världen över åtminstone börjat uppmärksamma.
Man vet också att oliktänkande och olika värdegrunder etc gynnar frihet, just för att man inte fastnar i sitt eget tänkande.
Citera
2012-08-28, 11:44
Avslutad
Citat:
Deliberately

Måste faktiskt erkänna att jag verkligen gillar dina inlägg o ditt sätt att diskutera. Tack!

Man kanske kan säga att rasism är brist på empati, eftersom det finns studier som visar att hjärnan inte förmår att skjuta iväg neuroner för människor som tillhör en utgrupp. Och att empatin är större hos människor som tillhör "mångkulturalister". ex http://www.michaelinzlicht.com/research/publications/Gutsell%20&%20Inzlicht,%20in%20press.pdf

Det finns även en del studier som tyder på att människor med rasistiska värdegrunder brister i förmågan till abstrakt tänkande. Citerar ett citat av Sarte ur en studie "They wish to lead a kind of life wherein reasoning and research only play a subordinate role, wherein one seeks only what they´ve already found, wherein one becomes what he already was" http://www.amsciepub.com/doi/abs/10.2466/pr0.1993.73.2.542

Och det stämmer in på ditt uttalande om att rasism och diskriminering är oundvikligt. Eftersom hjärnan i sig själv är en levande organism och som inte slutar att förändras förrän den är död. Så att säga att det är oundvikligt är att säga att du tror att människan inte kan förändras.

Däremot skulle det också vara spännande med en studie för att ta reda på om människor med önskan av homogena länder har högre korrelation med pessimism än andra också. För det verkar som att det hänger ihop.
En del människor försöker trycka på att minst 90% av invandrarna är bra, och fokuserar på det positiva. medan andra fokuserar på de 10% som är dåliga. Och hävdar att de är realister. Men vad är mer realistiskt om man tittar på siffrorna?
Du tycker förmodligen att dina 10% ur pappret är mer realistiskt eftersom du fokuserar så mycket på det att det blir till 99% av din verklighet.
En grupp fokuserar på problem och det som står på papper i siffror. En annan på möjligheter och tycker att siffrorna på pappret 90% bra.
Jag gillar inte negativt tänkande, även om jag inte blundar för våld och sådant. Jag väljer att tänka positivt eftersom mitt eget liv blir betydligt roligare så.

Och det är väldigt svårt för mig att ändra min syn på invandring eftersom det är knappt 10% som är dåligt. Det är mycket mer givande att fokusera på de 90% som är bra. Därför är jag för globalisering.

Just afrika är en världsdel känd för sin låga utbildningsnivå. Det handlar inte om hjärnkapaciteten. Klart att de har lägre IQ när de inte har haft någon möjlighet till utbildning. De har tur om de får gå fyra år i skolan. Då kanske man ska ge de en ärlig chans och mäta sin intelligens med en som har lika många års utbildning. Mycket av koloniseringen o korrupta ledare står bakom att de aldrig fått den möjligheten. Och eftersom hjärnan är en växande organism, som kan förändras och som anpassar sig vid skador. Mer hos barn.. Så finns det ingenting som säger att en afrikan inte kan lära sig lika mycket som en svensk. Testa den hypotesen och släng 100 afrikaner i en skola i 15 år så får vi se. 15 års skolgång är trots allt ungefär vad en svensk genomgår om man räknar med högskolestudier.

Dessutom är det faktiskt den med mer kunskap som har en skyldighet att förmedla till lägre kunniga. Gör man inte det försvinner även kunskapsarvet från Sverige. Hur skulle våra barn lära sig läsa om vi inte berättade hur man gör?
Och ju bättre sätt man har att förmedla kunskap desto bättre lär sig ett svenskt barn. "Du är ju dum i huvudet, det står inte lamm. Det står lam!!" är inte ett effektivt sätt, det är att dumförklara. "man kan läsa a på två sätt, antingen a eller aaaa. nu står det l-a-m, det är bara ett m. Då blir det oftast långt a!" Vet man anledning bakom, är det lättare att kunna applicera kunskapen till andra former. Man behöver inte lära sig allting utantill utan förstår.

Så, om vi sätter in 100 afrikaner under samma förutsättning som vi själv haft så jämnar sig resultaten ut. Kunskap har man inte ensamrätt på.

Östasiater har tillgång till skolor, och betydligt lägre analfabetism. Dessutom har många asiater en disciplin utöver det ordinära och pluggar stenhårt och får därför något som i folkmun kallas spetskunskap. Hur mycket spetskunskap har en tredjeklassare hunnit förvärva? Det finns många tredjeklassare som sorgligt nog inte ens läser flytande.

Även om du önskar att alla människor höll sig inom sitt lands gränser, så skulle de stora företagen banna det. Globalisering gäller inom de flesta sektorer idag. Chefer söker över gränsen efter folk med spetskunskaper som kan utveckla sina företag. För att den kunskapen inte finns i Sverige. Det blir en nedveckling för företag då, och för världens ekonomi.

Med exemplet att östasiater ex kom hit, var för att du skulle leka med din fantasi om hur det kändes att städa upp efter denne. Att sätta sig in i en situation som inte finns, tänka utanför. Abstrakt. Inte att du skulle ha det bra ändå. Utan OM de ställde dig på samhällets botten. svårt?

Jag tror ändå att det är rädslan för förändring som skrämmer och skapar konflikter i invandrarfrågor. Vilka trevliga restauranger vi hade haft om de serverade surströmming.

White flight hjälper inte integration, ger inte samma förutsättningar. Skapar in och ut grupper. Attributionsfel. Fientlighet. 90% av invandrarna är trots allt bra
Dessutom blir det dubbelmoral så det om det, om man själv skapar egna kolonier i sitt hemland och sen blir arga på grannen för att denne inte integrerar i samhället. Hur ska någon kunna integrera om ingen talar om hur det fungerar?

En planet där etniska grupper bodde var för sig är inte en bättre planet för mig. Genom att jämföra den svenska kulturen med andras lär jag mig var jag själv brister, vad som fungerar bättre hos andra och sämre i min kultur.
Det är välkänt fenomen att grupper som är emot oliktänkande ofta fastnar i sin utveckling och halkar efter. Något som organisationer världen över åtminstone börjat uppmärksamma.
Man vet också att oliktänkande och olika värdegrunder etc gynnar frihet, just för att man inte fastnar i sitt eget tänkande.

Vad exakt är bra med globalisering och invandring om jag får fråga? Är det värt att arbetslösheten skjuter i höjden och att välfärden monteras ner sakta men säkert? Att åldringar inte vågar gå ut på kvällarna? Att kvinnor inte vågar gå hem själva på kvällarna?

De 10% som du inte själv tycker är bra är anledning nog till att se över invandringen ordentligt om du frågar mig iallafall
Citera
2012-08-28, 12:00
Medlem
Nothing2says avatar
Deliberately
Nu blir det långt o mycket.

Jag gillar svenskar. Jag gillar bara inte stämplar och grupper och indelningar. Så kort o gott, jag älskar människor.

Det finns svenska män som kör med gruppvåldtäkter. En väninna till mig råkade ut för det för många år sedan. minst 10 år sedan. Det var flera män som turades om medan hon låg däckad. Samtliga renrasigt svenskar. Med flera vittnet som inte var inblandade i akten, både män och kvinnor. Och ingen gjorde något. Kanske inte för inte som svenskar är kända för sin feghet?

I somras gjorde en norska en anmälan om att fyra svenskar våldtagit henne. Och jag kan mycket väl relatera till att det är sant. För samtliga svenska kvinnor jag pratat har bevittnat egna övergrepp utsatta av män, i olika grader. Allt från att en vän körde hem henne för att hon var för onykter och våldförde sig på henne, till okända män som slänger upp lemmar i ansiktet.. till att okända män helt utan förvarning klämmer på brösten. Ofta sambon eller pojkvännen som tyckt att det bara är att trycka in den fastän hon sagt nej, för att det är hans rättighet.
Jag har idag inte träffat EN ENDA SVENSK KVINNA som ALDRIG blivit sexuellt trakasserad eller utnyttjad eller våldtagen. Jag blir glad den dag jag gör det, och jag är övertygad om att de finns. Annars blir jag mörkrädd för svenska män. Endast ett fåtal av de har gjort anmälningar, eftersom processen att göra en anmälan är jobbigare än att bearbeta traumat själv. Det är ökänt att det är kvinnans fel för att hon finns till. Man säger "Vilken jävla Idiot." Känner sig smutsig, äcklig och tappar självrespekten, och uppfattningen av var gränser egentligen går. Man gråter, är arg.. och sen fortsätter man med sin hemlighet. Det är så det är. Det är något man köpt...

I samtliga fall och alla gånger, har endast EN väninna EN gång blivit HOTAD av en grupp invandrare.

Därför finns det ett mörkertal. Blunda inte för det. Betrakta dina kära landsmän på krogen nästa gång. Ordentligt.
Och var går gränsen? Ska man anmäla killen som står och stönar i örat när man står i kön för att hämta sin jacka? Ska man anmäla killen som känner i skrevet när han går förbi när man inte ens hinner se mer av honom än en blond kalufs som sticker upp.
Ska man anmäla han som lägger handen på bröstet istället för att skaka hand?

I så fall skulle jag ensam kunna öka ut svenska mäns trakasserier med minst 3 olika män varje gång jag gick ut på krogen. Men jag gör inte det. Istället väljer jag att ytterst sällan gå ut. Du ser, hur fri är jag som kvinna i Sverige?

ALLA svenska män gör inte sådant, precis som ALLA afrikanska män inte gör så.
Skillnaden är helt enkelt att svenska män gör det på ett mer sofistikerat sätt.

VAD får dig att tro att alla svenska män har så mycket mer respekt för svenska kvinnor?
Senast redigerad av Nothing2say 2012-08-28 kl. 12:05.
Citera
2012-08-28, 12:33
Medlem
Nothing2says avatar
Gorgoroth
Citat:
Vad exakt är bra med globalisering och invandring om jag får fråga? Är det värt att arbetslösheten skjuter i höjden och att välfärden monteras ner sakta men säkert? Att åldringar inte vågar gå ut på kvällarna? Att kvinnor inte vågar gå hem själva på kvällarna?

De 10% som du inte själv tycker är bra är anledning nog till att se över invandringen ordentligt om du frågar mig iallafall

Globalisering och invandring gör att människor inte låser sitt sätt att tänka eller vara utan utvecklas och förändras.

Globalisering är positivt för att andra länder har kunskap och varor som gynnar den svenska industrialismen.
Invandrarna står inte bakom att den svenska välfärden sjunker och arbetslösheten stiger.
Invandrarna har inte bestämt programmet de ska gå innan de får jobb, de har inte bestämt ersättningen de får istället för att jobba.
Invandrarna har inte bestämt att vi ska ha ett välfärdssamhälle och bli ökända för skyhöga skatter. Invandrarna har inte upprättat hur organisationer ska beskatta arbetare, eller hur staten ska skjuta in med bidrag till arbetslösa så att de får en fot in i organisationer.
Invandrarna har inte bestämt att Sverige ska vara ett beroende samhälle som har ett skyddsnät.
Invandrarna har inte bestämt att organisationer inser att det blir billigare och högre vinster om de flyttar sin verksamhet till ett annat land.
Invandrarna har inte bestämt att ALLA ska ha samma rätt till försörjning via det svenska sociala nätverket.
Invandrarna har inte byggt upp den svenska byråkratin.
Invandrarna har inte byggt upp vårt sätt att handskas med brottslingar eller flyktingar eller invandrare.
Invandrarna har inte bestämt att Sverige ska vara ett polisfattigt område med underbetalda poliser.

De har inte samma rätt att påverka hur vi bygger upp vårt land.

Dessa män är inte invandrare och gjorde så att kvinnor inte var bekväma när de gick hem:
Niklas Eliasson, misstänkt för 15 överfall i Örebro. http://www.expressen.se/nyheter/sveriges-varsta-serievaldtaktsman-genom-tiderna-atalas-i-dag/ Dömd

Niklas Lindgren - Den dömde hagamannen som gjorde kvinnor trygga i umeå. http://sv.wikipedia.org/wiki/Hagamannen

Anders Eklund for väl runt genom hela Sverige säkert..
http://sv.wikipedia.org/wiki/Per_Anders_Eklund

Samtliga tror jag dömda under 2000 talet. En hyllning för att svenska män aldrig skapar skräck..
Citera
2012-08-28, 12:50
Avslutad
Citat:
Gorgoroth

Globalisering och invandring gör att människor inte låser sitt sätt att tänka eller vara utan utvecklas och förändras.

Globalisering är positivt för att andra länder har kunskap och varor som gynnar den svenska industrialismen.
Invandrarna står inte bakom att den svenska välfärden sjunker och arbetslösheten stiger.
Invandrarna har inte bestämt programmet de ska gå innan de får jobb, de har inte bestämt ersättningen de får istället för att jobba.
Invandrarna har inte bestämt att vi ska ha ett välfärdssamhälle och bli ökända för skyhöga skatter. Invandrarna har inte upprättat hur organisationer ska beskatta arbetare, eller hur staten ska skjuta in med bidrag till arbetslösa så att de får en fot in i organisationer.
Invandrarna har inte bestämt att Sverige ska vara ett beroende samhälle som har ett skyddsnät.
Invandrarna har inte bestämt att organisationer inser att det blir billigare och högre vinster om de flyttar sin verksamhet till ett annat land.
Invandrarna har inte bestämt att ALLA ska ha samma rätt till försörjning via det svenska sociala nätverket.
Invandrarna har inte byggt upp vårt sätt att handskas med brottslingar eller flyktingar eller invandrare.
Invandrarna har inte bestämt att Sverige ska vara ett polisfattigt område med underbetalda poliser.

Dessa män är inte invandrare och gjorde så att kvinnor inte var bekväma när de gick hem:
Niklas Eliasson, misstänkt för 15 överfall i Örebro. http://www.expressen.se/nyheter/sveriges-varsta-serievaldtaktsman-genom-tiderna-atalas-i-dag/ Dömd

Niklas Lindgren - Den dömde hagamannen som gjorde kvinnor trygga i umeå. http://sv.wikipedia.org/wiki/Hagamannen

Samtliga tror jag dömda under 2000 talet. En hyllning för att svenska män aldrig skapar skräck..

Dock så var värsta våldtäktsmannen i Sveriges historia en Iranie. Hej påré
Jag känner inte till ett enda fall i Sverige där föräldrar kastar sina döttrar på balkonger.

Vad gäller de fall du refererar till, är det anledning till att överösa Sverige med folk från kaosländer?
Ganska självklart att även Svenskar begår brott i landet dom bor i, tycker du inte?
Varken jag, eller någon annan på Flashback hävdar att Svenskar inte begår brott.
Därimot kan du ju ta dig en titt på olika fängelser i Sverige och se en liten lätt överrepresentation av invandrare.
Citera
2012-08-28, 12:59
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Gorgoroth

Hoppsan hejsan du lyckades hitta de 3 klassiska svenska våldtäktsmännen under 2000-talet, samma 3 som alltid dras fram för att påvisa att det minsann finns även svenska sexualbrottslingar.
Bra jobbat, kan du hitta fler?
Under samma tidsperiod så kan man hitta 100-tals med svåruttalade utländska namn, kan du inte lista åtminstone en handfull av dessa med?
Jag kan hjälpa dig att komma igång.....
Alexandramannen, Ephraim Tadele Yohannes, Mariannelund 8 st!!!, Henok Wie Fre, osv. osv......
Det är bara att fylla på listan.
För övrigt så är du knappast svensk då ditt skriftspråk är ganska taffligt och avslöjande.
Citera
2012-08-28, 14:02
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Deliberately

Ja men det är väl trevligt, finns en del som säger att de hatar det också. Du är ivarjefall hövlig, även om jag finner dina icke-verklighetsförankrade utsvävningar irriterande.
Citat:
Isåfall menar du att rasism=etnocentrism? Etnocentrism är ett allmänmänskligt drag, och fungerar på liknande vis som kring din egen familj. Du värderar din egen familj högre, du ger din egen familj mer omsorg, du bryr dig mer om din egen familj, än de utanför. Du gynnar helt enkelt och känner mer empati med de som är lika dig själv, och din folkgrupp, din etnicitet är en förlängning av din familj, då en etnicitet bara är en större grupp familjer med släktskap till varandra eftersom de gift sig för det mesta inom den etniska gruppen.

Jag skulle inte alls säga att mångkulturalister har större empati. Mångkulturalister har påfallande låg empati för svenskars liv och väl och ve, där de värderar etniska främlingar högre. Mångkulturalister har alltså inte högre empati, utan är bara empatisk mot andra men mindre för svenskar, emedan nationalister har högre empati för svenskar men mindre empati för andra.
Citat:
Nä, nu skulle jag inte lita på denna studie innan jag läst den. Jag har läst allt för många sådana här "psykologiska analyser" av "rasism" som är ren bluff och båg och strunt när man läst själva rapporten och dess metodik och hur de drar slutsatser från allt möjligt galet.

Det enda jag kan se på det där abstraktet är att de pratar om "rasfördomar", inte om rasism i sig. Faktum är att rasism som begrepp lider av fullständig urvattning, ingen vet vad det betyder utan det slängs runt sig på alla möjliga vis, den enda sammanhängande betydelsen den har är som ett begrepp för de enligt staten och media ideologiska åsiktskättare. Fördomar kan definieras hur som helst, dessa begrepp urvattnas av staten och media i dess iver att klistra på sina meningsmotståndare psykiska åkommor och diagnoser. Staten och media kallar det fördomar att konstatera bara en konkret verklighet såsom att zigenare stjäl mycket mer än svenskar. Så du ser hur begrepp kan förvridas till något helt oigenkännligt och verklighetsfrämmande.

Så...tillåt mig vara skeptisk till den där slutsatsen från "undersökningen". Sen undrar jag inte om jag minns fel när James Waller är den där "6miljoner-gasade-judar"-besatta mannen. Låt mig säga som såhär att jag inte tänker lita på ett ord av vad han påstår innan jag läser själva faktan han backar upp det med först.
Citat:
Ja, människan är på ett visst sätt biologiskt. Precis som du inte kan få en apa att bete sig som en människa genom uppfostran och social prägling hur mycket du än försöker, så kan du inte få människor att bete sig och tänka hur som helst genom social prägling eftersom vi i grunden är biologiska varelser som agerar efter hur våra gener tillåter oss att agera.
Citat:

Fast du säger det ju själv, du uppfattar det som att du ogillar en majoritet svenskar. Så det är inte direkt bara 10% av blattar som är problem, utan blattar är på sitt sätt och är i majoritet inte gillade när de är på sitt sätt, sen som du såg tidigare så var det kring 25% registerade för brott enligt BRÅ bland nordafrikaner och 26% bland övriga afrikaner exklusive östafrikaner. Man behöver inte nödvändigtvis säga att blattars sätt att vara på är fel, precis som att man inte säger att katters sätt att vara på är fel, utan vi kan bara konstatera att blattar är annorlunda än svenskar och svenskar inte gillar det, svenskar är annorlunda än blattar och blattar inte gillar det, vi bör bara helt enkelt inte bo i samma land och samhälle eftersom vi är för olika.
Citat:
Jo, det handlar om hjärnkapaciteten. De koreaner som migrerade till USA kom dit som helt outbildade och fattiga, men ändå lyckades de resa sig till toppen. Sen så har vi adoptionsstudien där det visade sig att svarta adopterade barn till välbärgade vita familjer konsekvent ändå presterade markant lägre på IQ-test än vanliga vita barn i vanliga vita medelklassfamiljer.

Det handlar alltså inte om tillgång till utbildning som avgörande. Det handlar om genetiken, det finns ingen annan förklaring. Sen så bör du ju veta att det finns mellanösternfolk och afrikaner som fötts i Sverige av sina invandrade föräldrar och som har gått genom hela svenska skolan, de presterar fortfarande betydligt sämre, ja, faktiskt katastrofalt dåliga resultat.

Det finns alltså mykcet som säger att en afrikan inte kan lära sig lika bra som en svensk. Den tesen är väl testad och håller.
Citat:

Det är just testat med afrikaner med samma förutsättning eller t.o.m bättre än vita, och resultaten är INTE utjämnade, utan afrikanerna har betydligt lägre resultat.
Citera
2012-08-28, 14:08
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Och eftersom hjärnan är en växande organism, som kan förändras och som anpassar sig vid skador. Mer hos barn.. Så finns det ingenting som säger att en afrikan inte kan lära sig lika mycket som en svensk. Testa den hypotesen och släng 100 afrikaner i en skola i 15 år så får vi se. 15 års skolgång är trots allt ungefär vad en svensk genomgår om man räknar med högskolestudier.

En liknande hypotes har testats och den är inte glädjande för er som inte tror på rasens betydelse när det gäller intelligens. http://en.wikipedia.org/wiki/Minnesota_Transracial_Adoption_Study
Citera
2012-08-28, 14:08
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

1) Jag gillar svenskar.

2) Det finns svenska män som kör med gruppvåldtäkter.

3) I somras gjorde en norska en anmälan om att fyra svenskar våldtagit henne.

4) ALLA svenska män gör inte sådant, precis som ALLA afrikanska män inte gör så.

5) Skillnaden är helt enkelt att svenska män gör det på ett mer sofistikerat sätt.

6) VAD får dig att tro att alla svenska män har så mycket mer respekt för svenska kvinnor?

1) Inte mycket nog för att vilja halvera de årliga våldtäkterna, misshandlarna, rånen och inbrotten som vi VET begås av invandrare. Du "räddar" hellre icke-svenska personer än skyddar svenskar. Din prioritering är kristallklar.

2) Ja. Men alla fakta vi har visar att svartmuskiga invandrare markant OFTARE begår våldtäktsbortt och grova brott generellt än svenskar. Överrepresentation. Som till och med är HÖGRE hos förvärvsarbetande blattar än hos arbetslösa blattar.

Är det faktum att alla folkgrupper har våldtäktsmän ett bra skäl att fördubbla de egna landets våldtäkter genom invandring? Låter det bra i ditt huvud?

3) De fyra gärningsmännen var svartskallar, syrianer.

4) Nej, men svarta och svartmuskiga är markant överrepresenterade, vilket innebär att bland 100 blattar finns det många FLER våldtäktsmän än hos 100 svenskar, och bland vissa negerfolkslag, som sydafrikaren, är var fjärde man en våldtäktsman. Just brutal gängvåldtäkt är i det närmaste ett signum för negrer. Läs här vad en svart journalist säger om saken:

http://www.independent.co.uk/news/uk/crime/gang-rape-is-it-a-race-issue-1711381.html

In 1999 I witnessed a gang rape in Sierra Leone. I was forced to watch a group of rebel soldiers taking it in turns to rape a young girl in front of an audience of jeering men. It was the height of the civil conflict and rape had become a devastating weapon of war. When I moved to Britain I believed I had escaped such horrific sexual violence. As my Dispatches investigation tomorrow night shows, I was mistaken. Gang rape is happening here – and what I have found most disturbing as an African is that a disproportionate number of these attacks are being carried out by black or mixed-race young men.

Clearly this is not a crime exclusive to black communities, but I found it impossible to ignore the fact that such a high proportion were committed by black and mixed-race young men. As a black man as well as a journalist, I wanted to understand what lay behind such attacks.

5) Du glömmer en till viktig skillnad: svenskar gör det inte lika ofta heller, vi har helt enkelt mycket färre våldtäktsmän i våra led, och extremt mycket färre gruppvåldtäktsmän.

6) Vi våldtar inte kvinnor lika ofta som blattar och negrer gör det?
Citera
2012-08-28, 14:17
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Inte alla östasiater har det, och historiskt har det inte allt för länge sedan funnits mycket dåliga förhållanden i krigshärjade delar av östasien, så det stämmer inte att afrikaner misslyckas för att de har dåliga förutsättningar medan alla andra har bra förutsättningar. Dessutom måste man ju fråga sig varför afrikanerna aldrig lyckats skapa bra förutsättningar, varför har européerna lyckats skapa bra förutsättningar för sig, varför har östasiater lyckats skapa bra förutsättningar för sig? Det beror på dem själva, afrikanerna misslyckas inte pga dåliga förutsättningar, utan de misslyckas ju även med att skapa bra förutsättningar. De misslyckas helt enkelt pga att de är afrikaner.

Sen så har negrer haft flera gånger just bra förutsättningar. I Haiti så har de fått ärvt en färdig civilisation, fyra gånger! De senaste tre gångerna har de givits utbildning, givits sjukvård, det har byggs skolor åt dem, byggt sjukhus åt dem, byggs bostadsområden åt dem, asfalterats långa sträckor väg åt dem, och även byggt moderna saker såsom telefoninät, osv. Varenda gång de vita lämnade Haiti efter att ha byggt upp det och utbildat negrerna, så har landet förfallit tillbaka till negerstandard, precis som i Afrika.

Här kan du se om du vill:
http://www.youtube.com/watch?v=NsinspmxXTg
Citat:
Sådana eventuella spetskunskaper som företag kanske inte hittar i Sverige handlar ju inte direkt om några afrikaner eller mellanösternfolk. Det handlar om väldigt få mängder och i nästan alla fall hittar du det bland andra västerlänningar och om inte annat östasiater och kanske möjligtvis någon fåtal mellanösternperson. Men dessa mängder är minimala och ingenting likt den invandring vi har idag av massvis med okvalificerad arbetskraft där i princip ingen behövs sett till helheten utan bara blir en ekonomisk och kriminell börda.
Citat:
Ja, om vi låtsas att det blev så skulle jag förstås inte gilla det. Jag säger inte att vita har rätten att göra sådana saker i icke-vita länder heller.
Citat:
Jag tror ändå att det är rädslan för förändring som skrämmer och skapar konflikter i invandrarfrågor.
Nej, det är att man kan konstatera att mörkerfolk är en ekonomisk börda, är en kriminell börda och att alla svenskar ser att varenda område med mycket mörkerfolk blir ett område man undviker likt pesten. Det är också precis det som svenskar gör, flyttar från alla områden som blir mångkulturella illa kvickt.
Citat:
Vilka trevliga restauranger vi hade haft om de serverade surströmming.
Vad menar du?
Citat:
White flight hjälper inte integration, ger inte samma förutsättningar. Skapar in och ut grupper. Attributionsfel. Fientlighet.
Men tänk om man inte vill ha integration? Tänk om man vill leva separerat? Vad säger du då?
Citat:
90% av invandrarna är trots allt bra
Nej, det är de inte.
Citat:
Jag blir inte arg på araber eller kurder eller somalier eller bantunegrer eller turkar eller assyrier eller några andra främmande etniciteter för att de segregerar sig, tvärtom jag välkomnar det, och kan konstatera att de inte vill leva med svenskar och precis som svenskar inte vill leva med dem. Jag vill inte leva med mörkerfolk, jag vill leva separerat från dem. Jag vill inte integrera, de vill inte integrera, vi ska alltså bo i olika länder.
Citat:
Men detta gör du inte genom att ta hit massvis med etniska främlingar, då du bara skapar massa kulturkrockar, konflikter, motsättningar och problem och då även fientlighet. Jag är övertygad om att vi haft sämre relationer med ex kineser om de bodde flera miljoner i Sverige, än som nu när det inte bor så många här. Du lär dig av andra kulturer genom att besöka deras land och turista, där får du uppleva och se deras kultur i sin egen miljö, och det är precis såhär kulturutbyten skett genom hela historien. För efter besöket så kanske du tar till dig någon del du gillar av deras kultur, försvenskar och assimilerar det och sedan tar med dig det hem. Du tvingas inte med hela paketet där det mesta är inkompatibelt med det svenska och mycket som du rentav avskyr.
Citat:
Ja då kan vi väl konstatera att staten och media som hatar oliktänkande isåfall har det värst.
Citera
2012-08-28, 14:18
Medlem
Nothing2says avatar
Cimmerian

Precis som en del av er påstår att tydliga landsgränser inte innebär fientlig inställning mot samtliga. Betyder inte fria gränser att man automatiskt tycker att våld är ok.

Därför tycker jag att vi kan skicka in en petition till riksdagen och kräva att Öland blir Sveriges alcatraz. Med skillnad att man inte bara skickar dit alla som dömts för brott. Utan även alla män inom Sveriges gränser som har den defekta genen som kan sparka igång psykopati. Idag är tekniken så bra, så det räcker med ett blodprov som samtliga män kan lämna in när de går i årskurs 6. Ungefär som att man bestämt att alla kvinnor ska vaccineras mot livmodershalscancer.

Där kan de männen bo tills man hittat ett vaccin som fixar den genen.
Vidare kan man kräva att regeringen lagstiftar att män bara har en chans att missbruka sin lem, sen blir de av med rättigheten att äga en.
Det är 10% risk att du skulle få flytta till den ön. 10% möjlighet att du är den defekta genen man hittat hos en psykopat och vid för mycket stress i form av traumatiska upplevelser eller bara onödigt högt tempo skulle den genen ta över och du begå onödiga brott.

Ett tydligt tecken på att man saknar den genen är bristande empati. Bristande förmåga att sätta sig in i en annan människas situation. Det sägs att även om man haft en stabil och trygg uppväxt så saknar ändå människan ånger och dåligt samvete vid övertramp.

och vårt nya Alcatraz på Öland, dit vi hänvisar alla män som ligger i riskzonen att begå brott pga genetiken är en lika bra lösning som att stänga gränsen för en folkgrupp.
För de männen som har den genen kan inte tillhöra den svenska hederliga gruppen av ädla människor va?

Kvinnorna som begår brott kan man skicka till Gotland.

Den lösningen ligger faktiskt på samma nivå som din lösning om att stänga gränser för att motarbeta brott. Skillnaden är att människor som inte ligger i riskzonen får leva kvar på fastlandet.

Skillnaden du och jag har i människosynen är att jag inte kan förmå att tänka mig vilken annan människa som helst som mindre värd än mig, oavsett bakgrund. Jag har inte förmågan att dela upp människor i etniska grupper som du har. Jag ser inte att människor är lika olika som du gör.

Dessutom verkar det som att jag inte kan blunda för att även svenskar begår hemska brott, alltid gjort och alltid kommer att göra. Det känns som att jag skulle sätta huvudet i sanden om jag skyllde allt på invandringen, när de faktiskt inte har byggt upp samhället.
Jag kanske gillar att se det mer som att invandrarna belyser områden inom sveriges struktur där vi brister. För folk som lägger skulden på andra kulturer ser var det brister när de gör det, även fastän de blundar för människor som räknas in i sin egen grupp.

För mig blir det fel och känns naivt att tro att problemen försvinner om man stänger gränser. Eller lägger skulden på en specifik grupp människor.
Man kan göra om strukturen i Sverige. Släppa på den svenska fegheten. Upplysa hårdare om lagar och ge strängare straff.

Män som du som värnar så mycket om kvinnor som mig, kan ha på sig gula västar och leka ögon på stan så att kvinnor kan gå trygga om det är så viktigt. Jag själv är mest rädd för krogen. Inte att gå igenom min stadsdel där 80% är invandrare efter att mörkret har lagt sig.

Att fokusera på något som visar var det brister och försöka stöta bort det, är inte att komma till roten av problemet och lösa det. Fria gränser, men hårdare straff. Livstid är inte några futtiga år.

Jag tror säkert att du lyckas trycka till en del människor med ditt vi och de prat och att det är så synd om svenskarna. Själv är jag förmodligen så naiv i dina ögon som ändå påstår att det inte är invandrarnas fel och att hela sveariket behöver mer kurage, framförallt inom regeringen. Lösningen är inte att stänga gränser.

I ett annat inlägg har jag länkat till en del artiklar oxå. Som visar på att ju mer fördomar man har gentemot en sk "utgrupp" desto mindre empatisk förmåga har man, via skallröntgen. Dessutom finns det en länk som visar på att det finns en korrelation mellan främlingsfientlighet och bristande förmåga till kognition. Är snäll o citerar citatet ur artikeln åt dig oxå.
Citat:
"They wish to lead a kind of life wherein reasoning and research only play a subordinate role, wherein one seeks only what they´ve already found, wherein one becomes what he already was"
Lite som att man motarbetar förändring, för att man inte klarar av att sin egen världsbild skakar. Ligger nog mycket sanning i det.

Förresten, NZ är ett land som tycker om olika nationaliteter. Min upplevelse av NZ och även deras upplevelse, är att integrationen fungerar.

De tar också emot flyktingar från FN
http://www.immi.se/journals/index.php/aom/article/viewArticle/30/24

Och de gör bland annat så här:
http://www.community.net.nz/casestudies/somali.htm

Citat:
Immigrants are a vital aspect of New Zealand’s future. Their successful integration into our economy and society is of critical importance both to their personal experience of settlement and to the wellbeing of New Zealand as a whole. This programme explores how immigrant employees and business owners utilise their skills and experience as they settle in New Zealand.
http://newsettlers.massey.ac.nz/

Härligt http://www.gisborneherald.co.nz/article/?id=29135

Självklart har de också problem med segretion.. http://www.gwu.edu/~soc/docs/Ishizawa/Ethnic_Residential.pdf

Kort: Jag är för invandring och emot brott. Behöver jag upprepa det igen o igen o igen?

Och på något sätt känns det som att många svenskar har huvudet under marken, när de så uppenbart visar sina fantastiska sidor för resten av världen.
http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2012/apr/18/racism-becoming-the-norm-sweden

Citat:
In her attempt to justify her participation in the event, Adelsohn Liljeroth said that art was meant to be provocative, and that the pictures of the event are misunderstood. This reveals her careless attitude towards this racist incident, but it is also a familiar manifestation of Swedish politics and how it views black people.

Clearly, Adelsohn Liljeroth participated and encouraged a crude racist act in her capacity as a government representative. What makes matters worse is that she subsequently expressed no regret, instead choosing to question the intelligence of all those who criticise her.

Tyyyyypisk svensk mentalitet. Eftersom jag inte stödjer rasistiska tankar, och anser att invandrarna är orsaken till all förödelse i Sverige så brister jag i min intelligens och är dum i huvudet. Precis som Liljeroth visar upp för hela världen.

Gör det mig till en stolt svensk? Nej. Det gör mig till rädd för att kallas Svensk eftersom man springer i..vad var det nu han hette igen.. hans fotspår.. med judarna där..

Och så vill Svenskarna och Sverige och få mig att förstå att invandring är något negativt, och att svenskar är så mycket bättre än alla andra?
När den goda tiden var förbi för länge sedan och Thailands tandvård är flera årtionden framför svensk tandvård, och amerikanska optiker undrar när fan man köpte glasögon när glasögonen är tillverkad med en teknik de bojkottade för över 10 år sedan.

Och asiater blir förstummade när de möter ett Sverige som påstås vara ledande inom teknik o industri och ser inte något av det..

Mmm.. vad härligt att Sverige halkar efter när man är så mån om att hålla sina gränser!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in