• 1
  • 2
2005-01-17, 12:49
Medlem
LordSwampys avatar
Jag undrar om det är någon som sitter på information om hur man bygger en WLAN 2.4Ghz störsändare. Det skall tydligen inte vara så svårt att bygga och inte heller att få tag i delar, enligt min datasäkerhet lärare.

Tack på förhand!
Citera
2005-01-17, 13:06
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordSwampy
Jag undrar om det är någon som sitter på information om hur man bygger en WLAN 2.4Ghz störsändare. Det skall tydligen inte vara så svårt att bygga och inte heller att få tag i delar, enligt min datasäkerhet lärare.

Tack på förhand!

Det beror mest på hur stor räckvidd den skall ha. En 2.4 ghz blåtand-sändare eller videosändare som som placeras i närheten av en basstation/accesspunkt kan störa ut denna. Videosändaren bör dock förses med rundstrålande antenn för att funka som störsändare.

Man stör i regel inte fullt ut, men förkortar räckvidden/hastigheten drastiskt.

Mer avancerade störsändare bygger på en PC med ett wlan-kort i som skickar ut paket som stör/begränsar trafiken på de aktuella kanalerna. För detta behövs dock speciella program, men de är inte svåra att skriva. I princip räcker det med att skicka ut beacon-paket på alla kanaler och använda de ID/MAC-adresser man ser i WLANet..
Citera
2005-01-23, 12:57
Medlem
pickopungs avatar
Köp en manick som skickar trådlösa signaler mellan t ex dekoder ---> tv-apparat. (köpte min på LIDL) Den går på samma frekvens, och stör ut det trådlösa nätet. Den gjorde det iaf hos mig, dessutom har tidningen Allt Om PC nämt det fenomenet i en artikel (nummer 10 -04, sidan 88, Punkt 4)

Hur det funkar att störa ut ett nät utanför en byggnad vet jag inte, men du kan ju alltid exprimentera (inte utanför mitt hus tack )

Och LIDL-manicken lämnade jag tillbaka, för den dög inte ens att skicka signaler mellan Boxer och tv men fri sikt på ett avsånd på 10 meter.

//pickopung
Citera
2005-02-07, 19:20
Medlem
ceziums avatar
power to the microvågsugn...

vad jag vet funkar det bra men en micro som man kör topless/open... den levererar på samma frekvens och med en mäktigt hög effekt... AP effekt = 5 w microvågsugn = ca 1000 w....

Låt det tala för sig själv...

om man sen placerar ut dom strategiskt kan man jama ut ett stort område...
Citera
2005-02-07, 19:57
Medlem
^swestres^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cezium
vad jag vet funkar det bra men en micro som man kör topless/open... den levererar på samma frekvens och med en mäktigt hög effekt... AP effekt = 5 w microvågsugn = ca 1000 w....

Skitbra med en rundstrålande mikrovågsugn.
Citera
2005-02-13, 13:24
Medlem
barateaus avatar
Citat:

hahahhaha sjyst cancer framkallning också.
Citera
2005-02-14, 11:13
Medlem
Megaforces avatar
Om man kör med en öppen mikro påslagen så lär man snart få besök av farbror blå för den strålar så mycket att den militära flygtrafiken kommer att märka det tämligen snabbt och anmäla det till PTS som då kommer att pejla in det illa kvickt..
Citera
2005-02-14, 23:41
Bannlyst
Måste testa :P
Citera
2005-02-15, 07:26
Medlem
Megaforces avatar
Gör det och din hjärna blir som ett kokt ägg om du står för nära mikron..
Citera
2005-02-15, 10:22
Medlem
^swestres^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbonow
Måste testa :P
Survival of the fittest
Citera
2005-02-16, 00:12
Bannlyst
ut med en förlängningsladd på gatan och vrida på utan att ha kopplat in elen i vägguttaget, stå 50 meter ifrån och koppla in och låta den gå och dra ur så har man stått 50 meter ifrån
Citera
2005-02-16, 00:14
Medlem
jenas avatar
Citat:

Hehe, du lär inte få några barn efter detta i alla fall....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in