Orsaken jag saknar just 0.7 poäng är att jag inte klarade någon sommarkurs för 1-2 år sedan, så inget som går att fixa.
Citat:
Ursprungligen postat av Goto10
1, Sluta böla och hoppas på att någon ska komma och rädda dig bara du snyftar tillräckligt. Välkommen till verkligheten.
Jag trodde att socialen fanns där så att folk inte svälter. Förväntade mig att socialen skulle åtminstone hjälpa med mat när de hjälper andra med sin knark.
Citat:
Ursprungligen postat av Goto10
2, Ta en ordenlig funderare på om plugga verkligen är din grej. Vissa är bättre på det praktiska, alla har inte läshuvud.
Jag har inte haft problem med CSN förut så det har inte med det att göra.
När det gäller jobb har jag sökt en massa (via arbetsförmedlings sida) men alla jobb kräver ju antingen körkort, avklarad utbildning eller erfarenhet. Jag har inget av dem. Plus att jag bor i Umeå som är studentstad och det gör det hela ännu svårare. Har inte heller bott så länge i Sverige, något som kan göra mig mindre attraktiv i jämförelse med svenskar som ansöker.
Jag skriver faktiskt en omtenta om få dagar. Men vad om jag misslyckas med det? Sen tar det ju också en massa tid för att tentan ska rättas, ansöka, få svar.
Bostadsbidrag får jag redan och det är anledningen jag lyckats klara mig så länge