2012-01-03, 18:02
Medlem
okois avatar
Hej! Nu vet jag inte om mitt ämne hamnar rätt men det handlar i alla fall om min ekonomi.

Jag är i princip arbetslös. Har ett vikariat men jobbar nästan aldrig. Jag går hos en jobbcoach och har någonting som heter "jobbgaranti för ungdomar". Jag får varje månad ut ca 2800kr för att jag är "arbetssökande".
Jag har flyttat hemifrån för inte så länge sedan och har en hyra på 2500. Därefter har jag 2-300 kr att leva på. Nu till min fråga: Är det någon som vet om jag på något sätt kan få mer pengar från någonstans? Det känns inte så optimalt att leva på 200 kr varje månad. Jag söker jobb, men alla som är arbetslösa vet ju i princip hur det är ute på arbetsmarknaden just nu. Så, tills jag hittar ett jobb kan jag behöva lite extra stöd. Vart kan jag vända mig?

Tack på förhand!
Citera
2012-01-03, 18:05
Medlem
DoOrDoNots avatar
Kontakta soc för ekonomiskt bistånd.

Bostadsbidrag?
Citera
2012-01-03, 18:14
Medlem
okois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoOrDoNot
Kontakta soc för ekonomiskt bistånd.

Bostadsbidrag?

Ja, det får nog bli så.
Jag vet inte om bostadsbidrag är möjligt för mig. Jag bor i ett kollektiv och nånstans läste jag om att om de andra har jobb osv så är det meningen att de i princip ska hjälpa till att försörja mig. Och det är ju inte riktigt helt okej, haha.
Citera
2012-01-03, 21:17
Medlem
Bostadsbidrag är möjligt om man har låg inkomst och är inneboende. Antar att du räknas som inneboende i ditt kollektiv? Eller står ni på hyreskontraktet gemensamt?

Det där med försörjningsplikt om man bor tillsammans brukar endast gälla om man är gifta alternativt är sambos. Inte vänner som bor tillsammans eller om man är inneboende eller bor i kollektiv. Så tror att du har missuppfattat det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in