• 1
  • 2
2012-01-03, 15:04
Medlem
svanevits avatar
Min dator blev stulen och jag hade teamviewer i den, om dom omformaterar hårddisken försvinner min länk till datorn då eller ligger den fortfarande kvar? Hittills så har jag inte sett att den startats eftersom jag har teamviewer på alla datorer och telefonen.
Citera
2012-01-03, 15:13
Medlem
0lofpalmes avatar
Ja eftersom teamviewer tas bort när disken formateras?
Citera
2012-01-03, 15:15
Medlem
svanevits avatar
Tack för det, jättekonstigt, datorn blev stulen i slutet på November och forfarande inte startad någongång??????
Citera
2012-01-03, 15:18
Medlem
Harrypotheads avatar
Är ju inte direkt svårt att blåsa den om de nu vill. Tar en sopa fem minuter att göra..
Citera
2012-01-03, 15:20
Medlem
Xiztecs avatar
Teamviewer är inget spion program direkt, räcker med att dem stänger av teamviewer så kan du inte ansluta överhuvudtaget. Så om dem formaterat din dator så är dina chanser lika med noll olyckligtvis!
Citera
2012-01-03, 15:26
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiztec
Teamviewer är inget spion program direkt, räcker med att dem stänger av teamviewer så kan du inte ansluta överhuvudtaget. Så om dem formaterat din dator så är dina chanser lika med noll olyckligtvis!
Fast man kan installera programmet som en tjänst. Dock vore man riktigt dum i huvudet om man snodde en dator och sen använde den på internet utan att formatera den först
Citera
2012-01-03, 15:30
Medlem
Gurka___s avatar
Eller så har dom helt enkelt startat den, inte anslutit till internet, kollat om det fanns nåt roligt på den, sen antingen slängt eller formaterat och använt den. Något sånt hade i varje fall jag gjort om jag hade, av någon anledning, en stulen dator till mitt förfogande. (Om jag räknar bort att lämna igen den alltså)
Citera
2012-01-03, 15:30
Medlem
svanevits avatar
Det förstår jag, jag är bara intresserad av att se om den fortfarande "lever" jag har den fortfarande synlig i de andra datorerna, om jag försöker ansluta så borde den tala om att id nummret inte finns!
Citera
2012-01-03, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svanevit
Tack för det, jättekonstigt, datorn blev stulen i slutet på November och forfarande inte startad någongång??????

En vettig tjuv formaterar systemet direkt...
Citera
2012-01-03, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svanevit
Det förstår jag, jag är bara intresserad av att se om den fortfarande "lever" jag har den fortfarande synlig i de andra datorerna, om jag försöker ansluta så borde den tala om att id nummret inte finns!

Det spelar ingen roll ifall du har en länk till datorn som du hade TV på... de andra datorerna vet ju inte ifall den stulna datorn är på eller inte ifall systemet är blåst....
Citera
2012-01-03, 23:38
Medlem
TorrentLovers avatar
Installera Prey nästa gång, då är det en chans att din dator kopplas upp till nätet innan de försöker att blåsa om systemet, och då kan du få fina rapporter om var datorn är/hur tjuven ser ut/osv, om du har markerat den som "saknad" det vill säga..
http://preyproject.com/

Dessutom, följ deras enkla råd:
"We encourage you to add a BIOS password and disable booting from removable devices on your PC, so that the thief will be forced to boot into the previous installation and thus, not be able to format your hard disk easily."
Senast redigerad av TorrentLover 2012-01-03 kl. 23:44.
Citera
2012-01-04, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Installera Prey nästa gång, då är det en chans att din dator kopplas upp till nätet innan de försöker att blåsa om systemet, och då kan du få fina rapporter om var datorn är/hur tjuven ser ut/osv, om du har markerat den som "saknad" det vill säga..
http://preyproject.com/

Hade jag varit tjuv eller köpt en begagnad dator så hade jag letat upp manualer till det som jag hade köpt/stulit och tagit reda på hur man rensar CMOS'en... fast det är ju jag det...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in