2012-01-20, 23:07
Medlem
Knotknets avatar
Självklart ska hunden dödas den fyller ingen funktion och är farlig för människor. Bedrövligt att idioter som ts tillåts hahund att ens behöva fråga om en sån här hund ska avlivas.
Citera
2012-01-20, 23:28
Medlem
Att avliva är faktiskt också att ta ansvar.
Jag skulle aldrig omplacera ett djur jag inte vågade ha själv, då skulle jag avliva.
Citera
2012-01-21, 00:39
Bannlyst
Avliva inte hunden.
Måste finnas någon annan lösning.
Senast redigerad av Painfree 2012-01-21 kl. 00:41.
Citera
2012-01-21, 00:53
Medlem
[quote=pudelo]Att avliva är faktiskt också att ta ansvar.
Jag skulle aldrig omplacera ett djur jag inte vågade ha själv, då skulle jag avliva.[/QUOTE

Antar att du är för dödsstraff?

Att avliva en hund är inte att ta ansvar. Det man gör är att man eliminerar resultatet av ens egna misslyckade uppfostran, ungefär som att föräldrar till skitmänniskor skulle avliva dem.
Citera
2012-01-21, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Painfree
Avliva inte hunden.
Måste finnas någon annan lösning.

+1!
Citera
2012-01-21, 10:48
Medlem
Summerbirds avatar
Raderat inlägg
Senast redigerad av Summerbird 2012-01-21 kl. 10:51.
Citera
2012-01-21, 13:39
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Larv.Varför skulle man ta bort en hund som ej gjort fel?
Du ger inga konkreta exempel på problemet.

HUNDEN BET BARN!!!!!!!!!! Är det rätt i din värld så hoppas jag att ditt stora djurintresse är guldfiskar.
Citat:
Ursprungligen postat av zelig
Jag kan ta och avsluta tråden och berätta att hunden avlivades.

Vi kom fram till att det var bästa beslutet för oss. Chansen att hitta någon hundkunnig person som skulle ta sig an just denna hund (som bitit barn och inte kom väl överens med andra hundar) bedömde vi som väldigt liten.

Mina barn är helt förtvivlade av att hunden är borta och svärmor tycker att det har blivit väldig tomt hemma. Hur som helst så sparar barnen sina pengar och ska ev. skaffa en hamster
Ni tog ett bra beslut. Hundar som biter hundar av olika orsaker kan "förlåtas". Men biter de barn så kan man aldrig lita på dem.
Visst är det ett jobbigt beslut. Men det blir jobbigare när man får läsa om hunden i lokalpressen.
Köp en katt till svärmor. För hund passar hon inte till att ha. För självklart var det inte hundens fel från början. Det var hennes brist på uppfostran av hunden.
Om dina barn saknar hund så är problemet lätt att lösa. Köp en hund till er familj i stället. Helst en renrasig som är välkommen hos alla hundklubbar.
Gå valpkurs med den o var lyhörd på vad erfarna hundägare tipsar om så skulle jag tro att ni kommer få en ny familjemedlem ni kommer trivas bra med.
Senast redigerad av provocative77 2012-01-21 kl. 14:33.
Citera
2012-01-21, 13:44
Medlem
apeofspaces avatar
jävla looser till svärmor. Man avlivar inte barnens familjemedlem för att man skiter i att uppfostra den.
Citera
2012-01-21, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apeofspace
jävla looser till svärmor. Man avlivar inte barnens familjemedlem för att man skiter i att uppfostra den.

Så jävla sant!!
Citera
2012-01-22, 02:44
Medlem
Och hur många dagar kommer hamstern att överleva? Ta och uppfostra era djävla packungar och dra inte in oskyldiga djur för att dina ungar ska ha lite kul!
Citera
2012-01-22, 05:25
Medlem
Kanske dax med lite vardagslydnad.

Ligger hunden i sängen? Sluta med det.
Pockar hunden på uppmärksamhet? Sluta med det.
Vaktar hunden? Gå emellan hunden och objektet. Rör dig mot hunden tills den viker av.

Lär hunden vad ett nej betyder. Sätt hunden framför dig. Sätt dig ned och lägg en godsak på golvet. Om hunden ställer sig upp eller nosar på godsaken, säg nej och mota undan hunden. ta bort godsaken och börja om.

Sätt dig ned med hunden och låt ungarna leka, om hunden reagerar försök avleda hunden med lek och att hunden bara har uppmärksamheten på dig. Visa också att du inte bryr dig om ungarnas lek. (titta inte på dom osv.)

Sen så undrar jag varför hunden måste vara med när dina ungars kompisar är med? Om inte hunden klarar av det, låt hunden vara i ett annat rum. Eller så använd koppel.

Har hunden samma beteende när du är närvarande?
Senast redigerad av Han där borta 2012-01-22 kl. 05:33.
Citera
2012-01-22, 07:10
Medlem
Varför i helvete skaffar man en hund, när man inte klarar av att uppfostra den? Hade du varit något som helst intresserad av din hund, så hade du fattat att han/hon inte mår bra.. En hund som vaktar så mycket mår ej bra. Fattar du inte att en hund tar sitt liv på allvar? OM inte du vaktar flocken (familjen) så gör hunden det. Det är en för stor uppgift för en liten hund.

Avliva både dig och hunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in