Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Larv.Varför skulle man ta bort en hund som ej gjort fel?
Du ger inga konkreta exempel på problemet.
HUNDEN BET BARN!!!!!!!!!! Är det rätt i din värld så hoppas jag att ditt stora djurintresse är guldfiskar.
Citat:
Ursprungligen postat av zelig
Jag kan ta och avsluta tråden och berätta att hunden avlivades.
Vi kom fram till att det var bästa beslutet för oss. Chansen att hitta någon hundkunnig person som skulle ta sig an just denna hund (som bitit barn och inte kom väl överens med andra hundar) bedömde vi som väldigt liten.
Mina barn är helt förtvivlade

av att hunden är borta och svärmor tycker att det har blivit väldig tomt hemma. Hur som helst så sparar barnen sina pengar och ska ev. skaffa en hamster

Ni tog ett bra beslut. Hundar som biter hundar av olika orsaker kan "förlåtas". Men biter de barn så kan man aldrig lita på dem.
Visst är det ett jobbigt beslut. Men det blir jobbigare när man får läsa om hunden i lokalpressen.
Köp en katt till svärmor. För hund passar hon inte till att ha. För självklart var det inte hundens fel från början. Det var hennes brist på uppfostran av hunden.
Om dina barn saknar hund så är problemet lätt att lösa. Köp en hund till er familj i stället. Helst en renrasig som är välkommen hos alla hundklubbar.
Gå valpkurs med den o var lyhörd på vad erfarna hundägare tipsar om så skulle jag tro att ni kommer få en ny familjemedlem ni kommer trivas bra med.