Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
En hund som bitit ett barn har inget existensiellt berättigande längre.
Citat:
Är inte terriers lite ettriga av sig av naturen? Och handlar det om en liten rackare? Hur stor skada kan hunden göra?
Hunden är som Carl Bildt d.v.s
a medium sized dog with a big dog attitude
Skämt o sido så är hunden i fråga extremt lynig och vid flera tillfällen utan någon som helst förvarning gått till anfall. Varje gång så är det väl itron att den ska skydda "flocken" antar jag. Nu är det inte så att den står och skäller en stund utan den biter direkt.
Händelsen som fick bägaren att rinna över hände förra veckan...dagarna innan jul. Svärmor kommer förbi på besök och då hon står på knäna och torkar tassar så råkar min ena sons kompisar (grannens son som är 8 år) närma sig vår uppfart för att kolla om min son vill leka med honom. Hunden sliter sig då loss och biter till pojken vid lårpartiet. Som ni förstår så blev situationen minst sagt kaotiskt och våra möjligheter att ha hunden kvar i vårt område helt omöjliga.
Citat:
Det borde finnas nån pensionär som gärna tar en liten, rumsren vovve. Då kan den få bli ensamhund och slippa kontakt med barn. Med bara 7 år på nacken kan hunden ha många år kvar att leva.
Jag håller med. Samtidigt börjar även svärmor bli till åldern kommen så jag tror att hennes förutsättningar att ta hand om hunden är svårare speciellt nu när vi inte kan kliva in och hjälpa till med att ta hand om den längre.
Citat:
Det är inte ens säkert att barnen kommer att förlåta dig/er om ni avlivar hunden. Det kan faktiskt bli en sak som hänger med dem hela livet
Jag vet, jag förlorade själv en hund då jag var barn och det är en händelse som hängt kvar väldigt länge. Det är väl en av anledningarna att jag startade denna tråd. Det är inte heller bara mitt beslut utan hela familjens (och främst svärmors). Hur som helst så ville jag mest kolla vilka andra möjligheter det finns innan vi gör något oåterkalleligt.