2012-01-04, 17:35
Medlem
Sonchais avatar
Är det inte våra nysvenskar som håller på att etablera sin affärsverksamhet och bara vill bli av med lite konkurens?! Har lite svårt att tro att det är Andersson, Svensson och Karlsson som står för skjutandet. Det kanske skulle vara en nationalekonomiskt genidrag att vänta tills siste man i ”grupperna” står med rykande pistol och då, så att säga, frihetsberöva honom.
Citera
2012-01-04, 17:43
Medlem
Kassiopeias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Har ni tänkt på hur tyst det blivit om Landskrona förresten?

Grängesbergsgatan har helt OK firmor, bl.a. för däck och fälgar, med bra priser. Justa killar där många inkl. jag handlar.

Diskuterade just Landskrona med föräldrarna häromdagen. Det har blivit mycket tyst. Jag håller utkik efter nya 'pojkstreck på Avpixlat.
En däckhandlare-verkstad var med i Sydvenskan-artikeln jag nämnde. Han förutsåg att flytta inom en snar framtid då undantagstillståndet skrämmer bort många kunder. Samtidigt är det tyvärr en nödvändighet.
Citera
2012-01-04, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrjosefsson
För helvete, jag ser det helt uteslutet att det är CLS som är BO, han spelar i Malbas Oldboys, är lagledare för laget, har suttit i Malbas styrelse...... Det har gått mer än ett dygn sedan han skulle blivit mördad och inte en bokstav har de skrivit på sin hemsida om en tragiskt avliden klubbmedlem.... Dessutom spelar deras ungdomslag på som vanligt i Lundaspelen.......hallå har ni sett R.I.P text någonstans??.......

Såg något på deras hemsida idag men är borta nu.....
Citera
2012-01-04, 17:52
Medlem
Har bott granne med BO för många år sedan verkade vara en skärpt kille familjen hans var lika trevlig! Man fick intrycket av att han kunde hålla på med något lurt men frun hans var rena r**k objektet!
Citera
2012-01-04, 18:02
Medlem
Hmms. Killen bor på gården där en flashback-användare tidigare har handlat droger, han var (enligt många) en skötsam och driven kille som verkade (av facebook at döma) ogilla kriminalitet. Skulle det vara BO som varit intervjuad i artikeln någon sida bak om hur dåliga polisen var på att rycka ut när man anmälde pågående brott så finns det en klar motivbild i min mening.

Facebook-profilen som hänvisar till att CL skulle vara homosexuell har en vän. Denna vännen har också bara en vän, CL. Dock står det där att han jobbar på Muntimun, så kan ju faktiskt stämma. Även om det låter konstigt att ha en facebook-profil med endast en vän, en vän som dessutom bara har en själv som vän.
Citera
2012-01-04, 18:05
Medlem
botsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willbew
Skulle det vara BO som varit intervjuad i artikeln någon sida bak om hur dåliga polisen var på att rycka ut när man anmälde pågående brott så finns det en klar motivbild i min mening.

Om det är chatten i Sydsvenskan du syftar på så skedde den EFTER skjutningen. Inte troligt att det är BO med andra ord.
Citera
2012-01-04, 18:10
Medlem
Sinisa Curavic ‎@ Anna, han blev skjuetn till dods pa oppen gata, mycket svart att forsta, men det kan verkligen handa vem som helst var som helst. http://www.sydsvenskan.se/
för ungefär en minut sedan · Gilla

Källa:
http://www.facebook.com/sinisa.curavic?ref=pb
Citera
2012-01-04, 18:15
Bannlyst
Gissar på att folk förknippat smällen med fyverkerier och därför sagt att dom inte hört något pistolskott och dom som var utanför och gick och sa att dom hade hört ett "Pistolskott" måste ju vara vana bland skjutvapen isf för det är ju bara 4 dagar sen nyårsafton många har ju säkert raketer och smällare kvar...

Men är det inte dags för polisen i skåne att börja rensa lite snart kanske?
Det har ju gått way för långt nu börjar fan likna nåt jävla ghetto i usa eller nåt ^^

Långa fängelsestraff och deporteringar hoppas jag på inom en snar framtid .
Citera
2012-01-04, 18:17
Medlem
nu e det bekräftad att den mördade är Charles Limerius

http://www.facebook.com/limerius
Citera
2012-01-04, 18:21
Medlem
MedelLagoms avatar
Är detta BO? http://img.tweetimag.es/i/Limerius_o
Citera
2012-01-04, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Är detta BO? http://img.tweetimag.es/i/Limerius_o

ja
Citera
2012-01-04, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av botsman
Om det är chatten i Sydsvenskan du syftar på så skedde den EFTER skjutningen. Inte troligt att det är BO med andra ord.
Har ingen aning vart det kom ifrån, det florerar så många artiklar i tråden att jag inte ens tog mig möda att läsa den. Om fallet är som du säger så stryk hela mitt inlägg som tes.
-------

Var precis på Nydala torget och två polismän var där och typ patrullerade. Såg ut som dom letade efter någon. De gick fram och tillbaka och såg vilsna ut, kan de ha letat efter GM eller är det bara del i "vi ska visa oss mer"-projektet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in