2012-09-16, 03:25
Medlem
Idag har Groupon ett erbjudande, saxat ur e-postrubriken: "Gillette rakblad -59%".

Ur texten:
"Det här får du:
Gillette Fusion Power kompatibla rakblad
Välj mellan 8, 16 eller 24 st. rakblad
Fem tätt placerade individuella blad för närmare rakning
Precisionsblad vid trimning av polisonger och mustascher
Passar även till Gillette Fusion och Gillette Fusion Proglide
Leverans hem"

Så, Groupon marknadsför sugiga kopior som Gillette-rakblad i e-postrubriken. Smart. Undrar vad Gillette tycker om det? Grouponhatare kontaktar med fördel Procter & Gamble, som jag hör för mig äger Gillette nuförtiden.
Citera
2012-09-16, 13:54
Medlem
Redors avatar
Det är ju mest skit som Groupon "säljer". Det är aldrig kvalité att snacka om..så bara av den saken känner man sig lurad.

Sen bygger allt på samma koncept, sälja ansiktsbehandlingar, bilservice, tandvård och lite hushållsprodukter då o då. Alltid samma typ av saker. Hur kan detta ens vara lönsamt!?

Leveranstiden är dessutom i snitt 4 veckor (upp till 6 v). Vilket är löjligt lång tid. Visst, det är säkert många som beställer men 4 veckor är ändå orimligt.

Sen luras man att köpa produkten av klockan som räknar ner till dealen är slut.
Många gånger fortsätter en ny, exakt samma deal efter att den ena är "slut". På så sätt får man ju fler köpare eftersom man tror att man går miste om dealen annars.
Citera
2012-09-17, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skjutmigihuvudet
Idag har Groupon ett erbjudande, saxat ur e-postrubriken: "Gillette rakblad -59%".

Ur texten:
"Det här får du:
Leverans hem"

Så, Groupon marknadsför sugiga kopior som Gillette-rakblad i e-postrubriken. Smart. Undrar vad Gillette tycker om det? Grouponhatare kontaktar med fördel Procter & Gamble, som jag hör för mig äger Gillette nuförtiden.

Reagerade oxo på det här.
Så dessa "gilette-kompatibla" rakblad, som händelsevis ser ut EXAKT som gillette-blad, är alltså någon form av kopior?
Det hela låter helt fantastiskt olagligt.

Nu skiter jag iofs i det juridiska (är det något bolag man skall göra en profit på så är det väl just Gilette med deras löjligt höga priser och besynnerliga marknadsandel som i det närmaste påminner om ett monopol på en sån enkel produkt som rakblad) så nästa fråga blir väl:

Är dessa blad bra? Någon som provat?
249 spänn för 24 blad är extremt billigt om dom verkligen är helt likvärdiga med orginalen...motsvarande antal giletteblad hade väl spunnit loss på drygt 1200 sek, så det är alltså 80%rabatt vi snackar här.
Citera
2012-10-25, 09:00
Medlem
enligt allabolag.se tjänar Groupon/Mycitydeal numera väldigt bra...18,8 mkr på en oms på 73 mkr.
Citera
2012-10-31, 15:08
Medlem
Redors avatar
Fattar inte hur det ens kan gå runt. Men det är väl för att folk är så kåta på allt med %%%. Mig själv inräknat

Tycker dock deras leveranstider på många produkter är löjlligt långt, 4-5 veckor!!?, Förstår att det är många som ska skickas ut, men det är inte rimligt att först betala och sen få sina varor efter 5 veckor.

Det tillkommer ibland frakt på grejer och då är det inte så mkt billigare, så det får man se upp med.
Citera
2012-11-08, 10:26
Medlem
Redors avatar
Idag har dem deal på Samsung Galaxy S3, är det något att satsa på?
Företaget som levererar är Spanskt, känns sådär..
Citera
2012-11-09, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skjutmigihuvudet

Ur texten:
"Det här får du:
Leverans hem"

Jag köpte dessa och blev grundlurad. Enligt rubrik tror man att de kompatibla med alla gillette rakhyvel, jag trodde de var original. Enligt Gillette så ser de hårt på detta och strider mot deras regler, så alltså olagligt. Jag kommer genast göra återköp på dessa för att de är rena skiten. Provade 1 trodde de var äkta hela "ansiktet" följde med. Fyfan va ont det gjorde. Det borde stå i Rubriken Rakblad kopior och hell no så är det 70% rabatt eller vad det var, för de är inte ens värda de peng jag la inte ens för 1000 st.
Senast redigerad av Djinn1982 2012-11-09 kl. 05:35.
Citera
2012-12-04, 11:22
Medlem
kul att höra.. jag som köpte 5 paket med rakblad... Jag var lite nyfiken på vinluftaren:

http://www.groupon.se/deals/hela-sve...mited/13968861

men ville kolla lite på nätet först och hittade sen en identisk som säljs på fyndiq så jag mailade groupon:

nick, dec 03 18:17 (CET):

...nu 149 kr men som skulle kostat 698 kr? ehm nej den säljs just nu för 59 spänn:
http://fyndiq.se/hemmet/ovrigt/83594...t?ref=prisjakt

fortsätter ni så här så är ni bedragare

------------------

Hej Nick!

Tack för ditt mail!

När vi startar ett samarbete med en partner så utgår vi från det ordinarie priset vår partner säljer produkten för. Vi kan tyvärr inte jämföra våra priser med vad andra företag har för priser då vi inte har samarbete med dem.

Jag önskar dig en fortsatt trevlig dag!

Återkom om jag kan hjälpa dig ytterligare.

Vänliga hälsningar,
Tom, Kundsupporten

Jahapp så var det med det, intrycket är ju att de samarbetar med vem som helst helt okritiskt. Det börjar ju bli en svensk tradition med Telia, HM mfl. Var tog den svenska moralen vägen?
Senast redigerad av nick112 2012-12-04 kl. 11:31.
Citera
2012-12-06, 11:14
Medlem
LuminorBases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nick112
kul att höra.. jag som köpte 5 paket med rakblad... Jag var lite nyfiken på vinluftaren:

http://www.groupon.se/deals/hela-sve...mited/13968861

men ville kolla lite på nätet först och hittade sen en identisk som säljs på fyndiq så jag mailade groupon:

nick, dec 03 18:17 (CET):

...nu 149 kr men som skulle kostat 698 kr? ehm nej den säljs just nu för 59 spänn:
http://fyndiq.se/hemmet/ovrigt/83594...t?ref=prisjakt

fortsätter ni så här så är ni bedragare

------------------

Hej Nick!

Tack för ditt mail!

När vi startar ett samarbete med en partner så utgår vi från det ordinarie priset vår partner säljer produkten för. Vi kan tyvärr inte jämföra våra priser med vad andra företag har för priser då vi inte har samarbete med dem.

Jag önskar dig en fortsatt trevlig dag!

Återkom om jag kan hjälpa dig ytterligare.

Vänliga hälsningar,
Tom, Kundsupporten

Jahapp så var det med det, intrycket är ju att de samarbetar med vem som helst helt okritiskt. Det börjar ju bli en svensk tradition med Telia, HM mfl. Var tog den svenska moralen vägen?

Ren bluff med andra ord.
Jag blev blåst på deras jävla flygdeal förut och riktigt dåligt bemött av deras värdelösa kundtjänst.

Usch vilket oseriöst bolag
Citera
2015-11-16, 15:26
Medlem
Minkybabys avatar
Groupon lägger ner i Sverige och övriga Norden
Citat:
Groupon var en stor succé vid börsnoteringen 2011. Men sedan dess har affärerna gått trögare för rabattsajten. I Sverige är exempelvis Schibsted-bolaget Let's Deal etta på marknaden, och nu rapporterar techsajten Breakit att Groupon lägger ned sin verksamhet här.
http://www.resume.se/nyheter/artikla...gn=unspecified
Citera
2015-11-16, 17:57
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Groupon lägger ner i Sverige

Fick ett mejl från Groupon:

Citat:
Kära kund,

Efter en grundlig analys av svenska marknaden, har vi beslutat att upphöra med vår nuvarande verksamhet i landet från och med den 16 november 2015. Vi beklagar att vi därför meddelar vi dig att vi inte kan erbjuda dig några nya deals i framtiden.

[...]

Vi har inte tagit detta beslut lättvindigt. Vi har noggrant utvärderat vår globala närvaro och marknaderna för att se huruvida marknadspotentialen och de investeringar som behövs matchar varandra. Eftersom vi inte ser en grund för en tillräckligt lönsam verksamhet inom den närmaste tiden, har vi tagit det svåra beslutet att upphöra med vår nuvarande verksamhet.

Själv har jag bara utnyttjat Groupon-erbjudanden en enda gång. Men jag tycker det har snackats mycket bland de jag känner om olika erbjudanden.

I mejlet nämns den svenska marknaden. Innebär det att man fortsätter på andra marknader? Vad gör att just Sverige inte fungerar?
Citera
2015-11-16, 18:14
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Jag vet inte men jag tror de har dåligt rykte här, särskilt i och med ett Uppdrag Granskning-avsnitt för några år sen. I alla fall hos mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in