• 1
  • 2
2012-01-02, 18:07
Medlem
woords avatar
God afton alla flashbackare!

Nu är det som så att jag har fått i present att jag ska få köra antingen en Ferrari 458 Italia eller en Lamborghini Gallardo LP 560-4.
Min fråga är nu, vilken av dessa ska jag välja? För- och nackdelar med de båda bilarna? Vad hade du valt och varför?

Tack på förhand!
Citera
2012-01-02, 18:09
Medlem
SWsGentlemannens avatar
Hur exklusiv vill du vara?

Ferrari spottar ut runt en 6000-8000 bilar per år.

Lamborghini runt en 2000-3000 bilar.

Åkat är ungefär samma upplevelse.

Mvh
Roger(Moore)
Citera
2012-01-02, 18:12
Medlem
mrnitrouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woord
God afton alla flashbackare!

Nu är det som så att jag har fått i present att jag ska få köra antingen en Ferrari 458 Italia eller en Lamborghini Gallardo LP 560-4.
Min fråga är nu, vilken av dessa ska jag välja? För- och nackdelar med de båda bilarna? Vad hade du valt och varför?

Tack på förhand!

Har du erfarenhet av att köra motorstarka bilar sedan innan så ta lamborghinin annars Ferrarin
Citera
2012-01-02, 18:14
Medlem
LYrexos avatar
Jag tycket att ferrarin är snyggare än den andra så därför hade jag valt ferrarin.
Citera
2012-01-02, 18:16
Medlem
Eldarons avatar
Själv så tycker jag ferrarin är ett bra val, men lambon är också jäkligt snygg.
Citera
2012-01-02, 18:29
Bannlyst
Har en kompis som fick samma sak! Rådde honom till att ta lambon! Mer exklusivitet!
Citera
2012-01-02, 18:30
Medlem
woords avatar
Tackar för svaren hittills.

Finns det något man kan säga om skillnader i prestanda mellan de två? Vilken är snabbast? Högst acceleration etc.
Citera
2012-01-02, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woord
Tackar för svaren hittills.

Finns det något man kan säga om skillnader i prestanda mellan de två? Vilken är snabbast? Högst acceleration etc.
Om du "fått möjlighet" att köra bilarna, d.v.s. de är inte dina, så kommer du inte köra någon av dem så aggressivt och snabbt så att det spelar roll. Hade du kunnat köra dessa bilar ens i närheten av deras gräns så hade du inte ställt den där frågan.

Jag hade tagit Ferrarin för att jag inte gillar utseendet på Lambos. Det är väl ungefär de variabler du får räkna in, snarare än motorprestanda.

Det enda jag kan nämna är väl egentligen att Lambon har fyrhjulsdrift och Ferrarin bakhjulsdrift. Men om det inte är dina däck så tvivlar jag på att du får bränna gummi ändå.
Citera
2012-01-02, 18:41
Bannlyst
Ferrari men lamborghini är dyrare
Citera
2012-01-02, 18:42
Medlem
oloas avatar
Jag hade nog valt Lambon

Dem som inte har råd med lambo kör ferrari
Citera
2012-01-02, 18:44
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Får du köra fordonet eller åka med? Hur lång är resan 5-10 min för 2000 kr?
Citera
2012-01-02, 19:16
Medlem
woords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assultfrodo2
Om du "fått möjlighet" att köra bilarna, d.v.s. de är inte dina, så kommer du inte köra någon av dem så aggressivt och snabbt så att det spelar roll. Hade du kunnat köra dessa bilar ens i närheten av deras gräns så hade du inte ställt den där frågan.

Jag hade tagit Ferrarin för att jag inte gillar utseendet på Lambos. Det är väl ungefär de variabler du får räkna in, snarare än motorprestanda.

Det enda jag kan nämna är väl egentligen att Lambon har fyrhjulsdrift och Ferrarin bakhjulsdrift. Men om det inte är dina däck så tvivlar jag på att du får bränna gummi ändå.

Jag är medveten om att jag inte kommer att kunna toppa, men det handlar lite om att det är fräckt att säga att man kört en bil som toppar x km/h och gör 0-100 på y sekunder
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in