2012-01-02, 17:16
Medlem
Hej!

Jag har blivit av med min bil i november. Jag skulle slja den och skrev kontrakt med kparen, men senare visade det sig att allt vart bluff och jag har inte ftt mina pengar fr bilen. Det r polisanmlt, men jag har fortfarande inte ftt ngra pengar eller bil tillbaka. I och med att jag "gav" honom bilen s klassas det inte som stld, utan som olovligt frfogande... S frskringen tcker inte detta.
Men min frga r ifall kanske ngon har sett bilen och i s fall var?

Det ska rra sig om trakterna nere i Malm antagligen.

Bilen r en BMW M3 -02. Silvrig med regplten CUD924 (om den nu sitter kvar).. r dock rdd fr att den forslats utomlands redan... Finns en liten skada i lacken p hgersidan p framspoilern. Tnkte se efter hr p Flashback om det kanske finns ngon som sett den eller om ngon kanske ser den dr nere, bor sjlv i Gteborg.. Vet inte om det hr r rtt del i forumet att posta p men...

Tack i alla fall!

MVH Kristoffer!
2012-01-02, 17:19
Medlem
Tony.Sopranos avatar
Kan du inte ladda upp en bild p kontraktet?
2012-01-02, 17:20
Medlem
Core.s avatar
Vad vet du om kparen?
2012-01-02, 17:20
Bannlyst
Sjlvklart finns inte pltarna kvar. Hur gick affren till?
2012-01-02, 17:22
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Foto p krkort/pass/ID tog du hoppas vi d du inte ftt cash.. Kan kanske lggas upp om det inte bryter mot ngn regel,ser inget brott i detta fall dock.

Mer info

Edit: Frbaskat dumt o kasta in en trd o sen logga ut TS..
Senast redigerad av MASSAGATTI 2012-01-02 kl. 17:23. Anledning: Edit:
2012-01-02, 17:53
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Att folk inte drar lrdom av andras dumhet, Du fr enbart skylla dig sjlv.
Varfr ska vi hr p Flashback hjlpa dig nr du sjlv satt dig i den hr situationen?

Inga pengar i handen = Ingen bilnyckel.
Inga pengar verfrda till konto = Ingen bilnyckel.

Lr er ngon gng istllet fr att starta snyfttrdar hr p Flashback.
2012-01-02, 17:56
Medlem
andibullas avatar
Varfr "organiserad brottslighet" ?

Du blev blst i en affr, och du har enligt papprerna gett bort din pizzarcer till en glad skning
2012-01-02, 18:33
Medlem
Kunde tyvrr inte vara kvar online d jag sitter p jobbets dator, har rast en liten stund nu igen...
Men nej, jag vet, hade planerat resa och bokat biljett till Australien och var alldeles fr ivrig med att f slt min bil s jag frhastade mig lite. Alltid ltt att vara efterkok dock!
Han som skulle kpa bilen gde en firma vid namn "Autostyle", och jag kollade upp fretaget och det fanns registrerat p internet med org. nr. osv. Och killen fanns ocks med p internet som "bilfrsljare" p hitta.se
Kan slnga upp en bild p bilen nr jag kommer hem men jag vet inte om man kanske bryter mot ngra regler om man visar upp kontraktet med kparens personuppgifter m.m. p...? Polisen har killen i hktet i Trelleborg, och han har erknt att han bedragit mig (och en till p en Audi i samma veva), men han har ju sklart inte pengarna att betala mig med just nu. De han gav bilen till "vgade" han inte nmna namnen p d han tydligen r rdd fr sitt liv. S det hela har stannat upp lite nu, funderar p att ta kontakt med ngon advokat och se vilka mjligheter man har...?

Det jag tnkte var bara att snllt frga om ngon hr sett bilen, inte f ngon att tycka synd om mig!

Tack i alla fall!
2012-01-02, 18:35
Moderator
blomvattnares avatar
Privata efterlysningstrdar - nix.

Trden lses.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem