Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-01-02, 17:04
  #1
Medlem
Otems avatar
Under nyårsafton skedde två fall av grov misshandel på två olika platser i Härnösand.
Ett fall skall ha ägt rum vid Högslätten och den andra vid Härnögården.
Samtliga tre personer som utfört båda misshandelsfallen är anhålla av jouråklagare.
Männen är födda mellan 1990-1991.

Här nedan publiceras händelsen från polisen.se

2011-12-31 23:49, Bråk, Härnösand

Större bråk vid Högslätten
Påringning om ungdomar som slåss med bl.a s.k fjäderbatonger. Någon av dem skall ha fått en kraftigare smäll mot huvud och blöder kraftigt. Ev kan ytterligare någon person vara skadad. Två polispatruller arbetar med händelsen nu.
Mer information kommer om möjligt.(Naturligtvis kommer det ingen uppdatering)-.-'

Härnösands Allehanda skriver följande----> http://allehanda.se/start/harnosand/...el-i-harnosand

Mina frågor och funderingar: Enligt polisens uppgifter verkar det som fjäderbatonger endast varit iblandat i bråket vid Högslätten medans Härnösands Allehanda skriver att bråket med fjäderbatonger skall ha ägt rum på Härnögården? och enligt Härnösands Allehanda skall polisen hittat mannen som blev misshandlad vid Högslätten i en bil med utslagna tänder( där står inget om Fjäderbatonger)

Är det någon som kan sammafatta dessa separata fall fullständigt för mig? vore väldigt tacksam.
Någon som har andra uppgifter angående dessa ärenden? Någon som vet vilka dessa våldsamma personer är? Hur är det annars i Härnösand? Mycket bråk/Våldsamheter?
Citera
2012-01-02, 22:02
  #2
Medlem
Allehanda.se med pappersupplagan Tidningen Ångermanland är kanske de minst trovärdiga i detta. De brukar röra ihop ett och annat..

Dock är jag lika nyfiken som dig om vad detta handlar om?

Några som glider omkring minuter innan det nya året bara för att ge folk spö eller vad?
Citera
2012-01-02, 23:28
  #3
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay letterman
Allehanda.se med pappersupplagan Tidningen Ångermanland är kanske de minst trovärdiga i detta. De brukar röra ihop ett och annat..

Dock är jag lika nyfiken som dig om vad detta handlar om?

Några som glider omkring minuter innan det nya året bara för att ge folk spö eller vad?

Ok, ja jag undrar med vad det är för personer som är så brutala, dock vet jag inte om det är en uppgörelse eller oprovocerat.
Citera
2012-01-03, 02:41
  #4
Medlem
ProfessorAs avatar
Helt klart är ju att de tre anhållna killarna var ute efter bråk, varför går man annars runt med batong? En liten reflektion är att både Högslätten och Härnögården är rätt ocentrala platser vad gäller firanden av olika slag så det tyder på en uppgörelse. Högslätten kan bli rätt ensligt nattetid även om det bor folk alldeles i närheten. Härnögården är däremot bemannad dygnet runt då det är ett demensboende vilket gör det till en ganska ostrategisk plats för en uppgörelse.
Citera
2012-01-03, 22:05
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorA
Helt klart är ju att de tre anhållna killarna var ute efter bråk, varför går man annars runt med batong? En liten reflektion är att både Högslätten och Härnögården är rätt ocentrala platser vad gäller firanden av olika slag så det tyder på en uppgörelse. Högslätten kan bli rätt ensligt nattetid även om det bor folk alldeles i närheten. Härnögården är däremot bemannad dygnet runt då det är ett demensboende vilket gör det till en ganska ostrategisk plats för en uppgörelse.

Uppgörelsen var vid högslätten men en person sprang undan och hanns ikapp vid härnögården?
Teori..
Citera
2012-01-04, 12:33
  #6
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorA
Helt klart är ju att de tre anhållna killarna var ute efter bråk, varför går man annars runt med batong? En liten reflektion är att både Högslätten och Härnögården är rätt ocentrala platser vad gäller firanden av olika slag så det tyder på en uppgörelse. Högslätten kan bli rätt ensligt nattetid även om det bor folk alldeles i närheten. Härnögården är däremot bemannad dygnet runt då det är ett demensboende vilket gör det till en ganska ostrategisk plats för en uppgörelse.

Okej, Du vekar iallafall känna till platserna rätt bra, men jag bara undrar, är det inte svårt att få tag på fjäderbatonger? dom används ju vanligtvis utav polis,militär,väktare m.m, kan dom kanske köpt dom illegalt på något sätt? Tror ni dessa ungdomar var med i nått gäng? var det en uppgörelse om en narkotika-affär eller nått liknande?
Citera
2012-01-04, 12:36
  #7
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay letterman
Uppgörelsen var vid högslätten men en person sprang undan och hanns ikapp vid härnögården?
Teori..

Enligt härnösands allehanda verkar det vara två olika personer som blivit skadade, det skrev polisens hemsida också.
Citera
2012-01-04, 17:22
  #8
Medlem
Kan tilläggas att det var två fester i närheten som fullkomligt hade spårat ur under kvällen/natten (ett bostadsområde som var "drabbat" var det s.k Volontären). Polisen hade även avhyst folk från en av festerna i närhet av tolvslaget, vet ej om det var före eller efter. Troligen finns det ett samband med detta då det enligt personer som befann sig i närheten var "en satans massa drägg" som rörde sig i krokarna.

Vi har även ett par kända individer i de åldrarna som brukar gå runt och smälla ner folk helt oprovocerat. Enligt rykten ska en Jonsson eller Johansson vara inblandad, kan dock ej bekräfta (men finner det högst troligt).

Det är för övrigt lättare att få tag på en fjäderbatong än en vettig kniv här i krokarna.


EDIT:

För att visa vilka områden och avstånd det rör sig om (och samtidigt stärka teorin om att det troligen är fylleidioter som varit i farten) :

http://g.co/maps/ejqc3

Markör A motsvarar volontären
Markör B motsvarar Härnögården
Markör C motsvarar "Högslätten"
__________________
Senast redigerad av AltGrrr 2012-01-04 kl. 17:31.
Citera
2012-01-05, 09:31
  #9
Medlem
Släppta

http://allehanda.se/blaljus/brott/1....ter-batongbrak
Citera
2012-01-05, 11:25
  #10
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay letterman
Släppta

http://allehanda.se/blaljus/brott/1....ter-batongbrak

Men hur fan kan dom släppas efter att ha erkänt? polisen måste ju massvis med bevis mot dom, borde dom inte häktas med desamma? Tycker det är väldigt konstigt måste jag säga, och dessutom att tidningen skriver ''misshandel'' och inte ''grov misshandel'' gör mig irriterad. Jag tycker det är för jävligt rent ut sagt.
Citera
2012-01-05, 11:33
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Men hur fan kan dom släppas efter att ha erkänt? polisen måste ju massvis med bevis mot dom, borde dom inte häktas med desamma? Tycker det är väldigt konstigt måste jag säga, och dessutom att tidningen skriver ''misshandel'' och inte ''grov misshandel'' gör mig irriterad. Jag tycker det är för jävligt rent ut sagt.

Jag undrar med hur åklagaren tänkte... häktningsskäl borde ju finnas.
Citera
2012-02-26, 22:54
  #12
Medlem
SpryBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AltGrrr
Vi har även ett par kända individer i de åldrarna som brukar gå runt och smälla ner folk helt oprovocerat. Enligt rykten ska en Jonsson eller Johansson vara inblandad, kan dock ej bekräfta (men finner det högst troligt).

det är ingen i släkten jonsson som varit i farten i detta bråk, det är några andra "kändisar" i härnösands området. jag känner båda dom två "bråkiga" jonsson men ingen av dom var närvarande i detta.

btw första inlägg
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback