2012-01-02, 13:21
Medlem
Omegamans avatar
Har spytt hela natten och spyr fortfarande. Har också en kraftig diarré, skiter i princip vatten. Min spya och avföring är grön så jag antar att det är gallan för det inte finns något annat kvar. Först tänkte jag att det var pga maten men jag började spy först två i natten (min tid) och det har ite gått över än. Känner också att jag kan eventuellt ha feber.

Vad ska jag ta mig till?
Citera
2012-01-02, 13:27
Medlem
Xiztecs avatar
Försök ta dig till en doktor som pratar engelska, låter bara som du åkt på en magsjuka.
Ring svenska ambassaden i Brasilien om du behöver ytterligare hjälp om vad du ska göra.

+55 61 3442 5200
Citera
2012-01-02, 13:54
Medlem
Omegamans avatar
Det tänkte jag också först. Men ingen av de jag bor med visar samma symptom som mig. Är inte magsjuka väldigt smittsamt? Det är en som har haft diarré de senaste dagarna men det är allt. Sen har jsg givetvis ont i huvudet för jsg får inte behålla något av regnat dricker.
Citera
2012-01-02, 14:09
Medlem
Xiztecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omegaman
Det tänkte jag också först. Men ingen av de jag bor med visar samma symptom som mig. Är inte magsjuka väldigt smittsamt? Det är en som har haft diarré de senaste dagarna men det är allt. Sen har jsg givetvis ont i huvudet för jsg får inte behålla något av regnat dricker.

Beror på hur mycket närkontakt du haft med resten. Men försök få tag i en läkare, ring ambadassaden om du behöver medling.
Citera
2012-01-02, 14:48
Medlem
morkfromorks avatar
'The Black Doctor' ger lindring och vätska.

('Coca Cola')
Citera
2012-01-02, 15:44
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
'The Black Doctor' ger lindring och vätska.

('Coca Cola')

En myt som inte har någon sanning.

Det driver istället ut vätska ur kroppen, man ska aldrig dricka någon söt dryck vid diarree.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in