2012-01-02, 12:20
Medlem
hall dr!

jag hade medlemskap p ett gym i gbg fr 2 r sedan som jag sen sa upp fr att flytta till Norge.
fr ett tag sen fick jag inkasso p att jag inte betalat medlemsavgift p ver 2 r. och idag drogs de pengar frn mitt swedbank konto som jag brjat anvnda nu igen.

Jag VET att jag sagt upp medlemskapet, men dom sger att dom inte har papper p det.
Jag har krvt att dom tar bort skulden och betalar tillbaka alla pengar dom dragit av mig under denna tiden som jag varit uppsagd.

min frga r:

vem vinner denna tvisten? Jag som konsument eller dom pga att dom INTE har ngot papper p detta.

tack fr svar flashbackers!
Citera
2012-01-02, 12:33
Medlem
dauits avatar
Eftersom du inte har skrivit p ngon slags avtal s borde du vinna! r du helt sker p att du inte ha skrivit p ngot, om det r ett muntligt avtal dremot, jag d blir det jobbigt eftersom d mste bde du och motparten bevisa vem som har sagt vad!
St p dig och hota med att fra det vidare till ARN etc
Citera
2012-01-02, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dauit
Eftersom du inte har skrivit p ngon slags avtal s borde du vinna! r du helt sker p att du inte ha skrivit p ngot, om det r ett muntligt avtal dremot, jag d blir det jobbigt eftersom d mste bde du och motparten bevisa vem som har sagt vad!
St p dig och hota med att fra det vidare till ARN etc

Frst.. tack fr snabbt svar.

Dom har papper p att jag r medlem, men dom har inte papper p att jag skrivit under ett uppsgningsavtal. Knns som att jag har en uppfrsbacke dr.

Dom frgade om jag hade en kopia p uppsgelsen men jag har flyttat cirka 3 gnger sen allt utspelade sig. Man slnger ju massa skit d. och gamla kopior p frn gym man inte tror man r medlem av rknas du i min vrld som skit - och slngs.

Har du tips p hur jag kan g vidare?
Citera
2012-01-02, 13:00
Medlem
dauits avatar
tyvrr s stannar min kunskap dr, ska brja lsa rttskunskap nu efter jullovet s frhoppningsvis fr jag lite mer ktt p benen och kunskap! Ska g nu men kan terkomma med ett svar senare p eftermiddagen!
Citera
2012-01-04, 12:27
Medlem
Utan att vara helt sker:
Borde ett medlemskap inte rknas p samma stt som en prenumeration? Dvs att du mste frnya avtalet typ 1 gng per r? Isfall sgs det ju per automatik upp nr du vljer att inte frnya det genom att betala in avgiften. Men vnd dig till konsumentverket (kan kontakta en rdgivare p deras hemsida).

Rent generellt s r det vl s att konsumentkplagen oftast str till konsumentens frdel nr det gller sdana hr tvister.
Citera
2012-01-04, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gillarpengar1
Utan att vara helt sker:
Borde ett medlemskap inte rknas p samma stt som en prenumeration? Dvs att du mste frnya avtalet typ 1 gng per r? Isfall sgs det ju per automatik upp nr du vljer att inte frnya det genom att betala in avgiften. Men vnd dig till konsumentverket (kan kontakta en rdgivare p deras hemsida).

Rent generellt s r det vl s att konsumentkplagen oftast str till konsumentens frdel nr det gller sdana hr tvister.

Oftast skriver man p ett lpande avtal som frlngs per automatik om inte man sger annat.

hade sjlv samma tvist tidigare men d var gymmet scyssta och kunde se att jag aldrig utnyttjat kortet och frstodd att det blivit fel, De gav tillbaka alla pengar de dragit ver tv r bortsett frn en administrativ avgift p 30kr per mnad som de tog ut.
Citera
2012-01-07, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RWelsh
Oftast skriver man p ett lpande avtal som frlngs per automatik om inte man sger annat.

hade sjlv samma tvist tidigare men d var gymmet scyssta och kunde se att jag aldrig utnyttjat kortet och frstodd att det blivit fel, De gav tillbaka alla pengar de dragit ver tv r bortsett frn en administrativ avgift p 30kr per mnad som de tog ut.

Jag har svrt att tro att dom kommer betala mig ngonting, men jag vill inte hamna i fogden fr ngot jag inte anvnt.
- Som ngon nmnde med att dom va schyssta, knns som att det r mitt enda alternativ hr. Men eftersom jag redan skrivit ett pissed off mail till dom (fr en vecka sedan, utan svar- IGEN) s r den bron nog brnd, riven, uppbyggd och frintad igen.

Men ska frska f tag i dom i veckan. kollar dom inte mailen fr man ju ringa. lttare att formulera sin ilska i text bara. blir ltt hetsigt annars.

men tack fr svaren FB!
Citera
2012-01-21, 13:31
Medlem
Du kan ju frfalska en kopia p ett uppsgningsdokument.. Annars kan du ju du bara spela p. Kontakta din bank och sg att verfringen som dom dragit r obehrig. Gr det omgende. Kontakta ocks gymmet och sg att du vidtar tgrder omgende om inte pengarna kommer tillbaka. Var hrd, ta kontakt via telefon eller vanligt brev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in