• 1
  • 2
2005-01-16, 12:28
Medlem
Agent Coopers avatar
Jag har precis slagit till på en dator tänkt främst för spelande. Borde jag ha valt något annat i.s.f.?

Intel® Pentium® 4 Processor 560 med HT technology (3.6GHz, 800MHz FSB, 1MB cache)
1024MB PC-4200 Dual Channel DDR2 533MHz [2x512]
Hårddisk: 250GB Hårddisk SATA (7200RPM) m. 8MB DataBurst™
256MB PCI Express™ x16 ATI Radeon™ X850XT Platinum med DVI/VGA - TV out via S-video port och dual monitor support
16x DVD+/-RW och 48x CD-RW
Sound Blaster® Audigy™ 2 ZS (Dell) PCI med Dolby Digital, 7.1 och IEEE1394
Citera
2005-01-16, 12:43
Medlem
Nemesis1s avatar
Skulle rekommendera att du istället för de klassiska RAM, processor och grafikkort satsar på en så grym bildskärm och stora högtalare istället... Processorhastighet och grafikkort osv förbättras hela tiden, och enligt mig är det otroligt slöseri att köpa något bättre än "standard-för-nya-datorer", men högtalare och monitor kommer du alltid att ha glädje av...

Dessutom så ökar nog inte spelupplevelsen såå mycket av att du kör ett modernt spel i "1600x1200 - high detail" än om det körs i "1024x768 - medium detail", en stor skärm och ett hemmabio-klass ljudsystem är däremot en stor förändring...
Citera
2005-01-16, 12:45
Medlem
Auditors avatar
Amd är väll vassare generellt på spel.. medans P4 är bättre.. på nån databehandlingstjofräsmäcklapäroperation?

Sen hade nog ett par Raid diskar suttit som en smäck istället.. blir förståss dyrare...
Citera
2005-01-16, 12:48
Medlem
Hispers avatar
Får man vara så närgången och fråga vad du får betala för tingesten?
Citera
2005-01-16, 13:19
Medlem
Agent Coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Får man vara så närgången och fråga vad du får betala för tingesten?

Cirkus 25 000:-
Citera
2005-01-16, 14:29
Medlem
Auditors avatar

inom 6 månader(ungefär) har den halverats i pris
Citera
2005-01-16, 15:08
Medlem
Agent Coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auditor

Skulle bli jobbigt om man tänkte så hela tiden.
Citera
2005-01-16, 15:11
Medlem
Citat:

Aldrig i #ASD"Asdoaud9087 att den har halverats

däremt köp två sata, vad är vitsen med en, blir ju inte direkt snabbt överföringar då
Citera
2005-01-16, 15:48
Medlem
Auditors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent Cooper
Skulle bli jobbigt om man tänkte så hela tiden.

joh.. men att köpa den absoluta bästa är aldrig vidare bra då det är snuskigt dyrt gämfört mot steget under.. då det är som nyast faller det som en sten.

och som mannen ovan sa.. två sata Raid diskar sitter som en smäck kan jag tänka.
Citera
2005-01-16, 18:39
Medlem
nxstys avatar
Citat:
joh.. men att köpa den absoluta bästa är aldrig vidare bra då det är snuskigt dyrt gämfört mot steget under.. då det är som nyast faller det som en sten.

Jag håller med. Det är bäst att köpa det näst senaste istället, det som funnits ute på marknaden ett tag. Fast är man rik så.

Själv skulle jag satsat på en AMD64 istället men annars ser det fint ut.
Citera
2005-01-16, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent Cooper
Cirkus 25 000:-

För en dator med endast ett syfte, dessutom ett extremt trivialt syfte, nämligen SPEL!?!?

Vet inte om jag skall eller .

Vad tar det åt dig människa? Vänta i ett halvår och köp samma burk till halva priset, som någon annan redan sagt.

Har själv en dator i princip endast för spel, men 25 laxar...

Jag är medveten om att jag inte bidrog med något i denna tråden genom detta inlägg men jag var bara tvungen att reagera.
Var glad att jag inte började med solidaritetssnack á la: "Folk svälter i Afrika och du köper en dator för spel för 25,000 kr."
Citera
2005-01-16, 19:04
Medlem
Hade jag haft råd hade jag antagligen lagt ut minst 25 000 på en dator. Inte för att man verkligen behöver det senaste, utan för att jag vill ha det, prylbög som jag är. En enda gång har jag haft råd att köpa det värsta som fanns och det var ett 9700 Pro när det begav sig. Det gick på lite över 4000:- och jag betraktar det fortfarande som ett väldigt bra köp eftersom det klarar det mesta galant fortfarande.
Men visst, att köpa det senaste är väl inte det bästa ekonomiskt sett. Men det är kul.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in