• 4
  • 5
2012-10-10, 10:24
Medlem
His avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geuse
?
Hur gamla är ni som svarat?
Infantilare svar/diskussion får man leta efter
Haha, word. Folk pratar som om skådespeleri är att fysiskt förändra sin kropp, det psykiska är ju det intressantaste. Att spela inifrån och ut.
Citera
2012-10-11, 18:09
Medlem
Fjodorovs avatar
Det svåra ligger väl i att greppa hur karaktären man spelar ska vara och sedan imitera denna karaktär utan att det ska se ansträngt eller märkligt ut, dvs naturligt.

Men det svåra är väl som sagt att man som skådespelare är i en beroendetillställning till regissörer, producenter och alla möjliga folk som har en massa skådespelare att välja mellan, därför är kontakter och framförallt bra sådana väldigt nödvändigt.

Annars kan man ju regissera och skapa filmer själv, så slipper man hamna i den beroendeställning. Men det kostar ju också en herrans massa, speciellt om man ska distribuera dem också.
Citera
2012-10-30, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
De svåra rollerna är väl kanske tex Leo Di Caprios insats i Blood Diamond. Christian Bales insats som Bruce Wayne/ Batman. och Heath Ledgers insats som Jokern.. Dom rollerna måste man verkligen vara en bra skådespelare för att kunna göra!
Ja detta är ju helt klart tre av filmhistoriens största skådespelarinsatser, om man är under 15.
Citera
2012-10-30, 04:06
Medlem
Kickexs avatar
Ja här i Sverige är det väl inget svårt.
Kvalitén på svensk film talar väl för sig själv.

EDIT: Kan lägga till att vara en svensk regissör lär då inte heller vara så svårt.
Citera
2012-11-05, 17:43
Medlem
skogsluders avatar
När det verkligen slog mig att det är svårt att komma in i karaktär och förmedla känslor så man beror publiken var när jag såg den nya filmen TED.
Skaparen av Family guy har gjort en film som handlar om en animerad teddybjörn och hans kompis (Mark Wahlberg)

När då Teddybjörnen dör där på bordet och Wahlberg sitter där bredvid i soffan och gråter tillsammans med Mila Kunis, då insåg jag!
Citera
2013-05-01, 23:38
Medlem
Leafdrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsluder
När det verkligen slog mig att det är svårt att komma in i karaktär och förmedla känslor så man beror publiken var när jag såg den nya filmen TED.
Skaparen av Family guy har gjort en film som handlar om en animerad teddybjörn och hans kompis (Mark Wahlberg)

När då Teddybjörnen dör där på bordet och Wahlberg sitter där bredvid i soffan och gråter tillsammans med Mila Kunis, då insåg jag!

...... Ärligt?
Citera
2013-05-02, 20:42
Medlem
skogsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leafdrop
...... Ärligt?

Mark wahlberg får sitt gråt att se väldigt trovärdigt ut och då kollar man på bordet och där ligger en teddybjörn.. då jag insåg vad skådespel verkligen går ut på.
Gör han ett dåligt gråt så säger de cut, gör redo för en ny tagning och då ska han se lika tagen och ledsen ut som innan.

Jag säger inget om att skådespelet var utmärkt eller liknande, bara att det var då jag förstod hur det verkligen är att vara en skådespelare som sitter med en kamera upp i ansiktet med 10 personer runt omkring och ska se så förstörd och ledsen ut.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in