2012-01-02, 02:40
Medlem
Nu när jag har hunnit återhämta sig efter nyår söker jag Flashbacks graviditets expertis.

Igår kväll på nyårsafton lyckades jag få hem en fin tös. När vi begav oss till sängs för att avsluta kvällen med lite 2012-sex berättade hon att hon inte tog något preventivmedel.

Jag letade därför upp en kondom och samlaget började. När jag väl kom slängde jag givetvis av kondomen men det var fortfarande mycket kåthet i stunden så det fortsatte med att hon fick oralsex och lite fingring.

I det fulla tillståndet vi båda var så bestämde vi att fortsätta samlaget men vi tänkte inte på kondom. Men efter bara några sekunder insåg jag att det kanske inte var så smart och stoppade. Jag uppskattar att det var ungefär 20-40 minuter efter första samlaget.

Själva frågan är ifall det är möjligt att hon kan bli gravid av sperman från första samlaget som kan vara kvar på penisen eftersom när jag kom i kondomen första samlaget så "badade" i alla fall ollonet i sperman eller har sperman hunnit dö efter dessa 20-40 minuter? Bör akut p-piller tas in i ekvationen?

Om hon ändå bara tagit den i tvåan hade jag sluppit denna ångest...

Tack på förhand
Citera
2012-01-02, 02:49
Medlem
Akut p-piller gäller.
Citera
2012-01-02, 02:50
Medlem
knokkelmanns avatar
finns absolut en risk, dock inte så stor. men lätt värt att punga ut 150 spänn och slippa bli far
Citera
2012-01-02, 02:58
Medlem
Xiztecs avatar
Bättre säker än osäker givetvis. Även om risken är ytterst liten.
Citera
2012-01-02, 10:47
Bannlyst
Allt beror ju på var i cykeln hon befinner sig
Citera
2012-01-02, 11:42
Medlem
risken finns såklart om du inte tvättat picken och pinkat emellan (rensat urinröret). men risken är ändå rätt liten.

hon kanske vet vart i menscykeln hon är och hur stor/liten risken är pga det också?
Citera
2012-01-02, 13:22
Medlem
Jag har bett henne att ta ett akut p-piller nu och hon ville naturligtvis också vara på säkra sidan. Tack för alla svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in