2012-01-02, 00:02
Medlem
I onsdags på fyllan tävlade jag och några kompisar om vem som kunde slå hårdast i en brevlåda och jag drog på allt vad jag palla utan större smärtor.

Dagen efter var det lite små blåmärken runt lill-finger knogen och ring-fingerknogen och detta gjorde inte speciellt ont dock var handen lite öm. men i förrgår började det bli ett stort blåmärke som växte upp på sidan av handen och lillfingret tappade känseln då o då(var ute på svinkall promenad). idag är typ 25% handen blå om man inte räknar med fingrarna. och ring-fingerknogen är öm men gör inte ont?

Någon som vet vad de kan vara? är det bara att ta det lugnt tills de försvinner eller borde ja uppsöka doktor om något ev. har en spricka eller liknande
Citera
2012-01-02, 00:12
Medlem
Zelogaths avatar
Förlorad känsel låter som du har pajat eller iallafall skadat en nerv, att handen ändrar färg tyder på blödning.
Om jag vore du så skulle jag gå till läkare snarast möjligt
Citera
2012-01-02, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Förlorad känsel låter som du har pajat eller iallafall skadat en nerv, att handen ändrar färg tyder på blödning.
Om jag vore du så skulle jag gå till läkare snarast möjligt

hittade en bild på google och typ såhär mycket är lila just nu och det var för 5 dagar sedan(röda cirkeln) http://img40.imageshack.us/img40/2042/hando.jpg
Citera
2012-01-02, 00:41
Medlem
brewslees avatar
Du borde definitivt gå till doktorn ASAP. Händerna innehåller många små ben och om det går snett där så blir det inte roligt alls. Ta det från nån som vet.
Citera
2012-01-02, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brewslee
Du borde definitivt gå till doktorn ASAP. Händerna innehåller många små ben och om det går snett där så blir det inte roligt alls. Ta det från nån som vet.

snackade med en polares farsa som är läkare, han undersökte lite över skype och sa att blödningar brukar gå över efter 10 dagar. efter 7 dagar brukar det bli gult. det är som en blåtira eller stukad fot. dock sa han att det kunde vara en spricka i knogen som kunde bli ett problem i framtiden om jag inte kollade upp de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in