2012-01-01, 22:42
Medlem
cookizs avatar
Hej! Tänkte kolla om nån kan tipsa mig om hur jag kan kolla ifall min betalnings anmärkning är kvar eller hur lång tid det är kvar på den? Fick min anmärkning efter ej betalda ränta i samband med deklaration för 3 år sedan. Jag betalade pengarna så fort jag fick räkningen men kommer inte ihåg när det var och vill verkligen teckna om mitt mobil abonnemang efter drygt 4 års användande och andra telefonvanor tips mottages!
Citera
2012-01-01, 22:48
Medlem
Är 5 år på skatteverket
Citera
2012-01-01, 23:04
Medlem
3 år
Citera
2012-01-01, 23:11
Medlem
cookizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brollio
Är 5 år på skatteverket

Så ifall man har fått kronofogden på sig tack vare skatteverket så sitter pricken kvar i 5 år ist för 3?? Låter skumt vart hittar man info om det?

"Om du är privatperson finns anmärkningen kvar hos kreditupplysningsföretagen i tre år. Tiden räknas från den dag då själva händelsen som orsakade anmärkningen inträffade. Därefter försvinner anmärkningen, förutsatt att skulden är betalad." taget från http://www.kronofogden.se/infotext/b...880002329.html

Detta gäller då inte längre då det är en skuld från skatteverket?? ...eller misstolkade jag dig på något sätt?
Citera
2012-01-01, 23:17
Medlem
Nä jag drygade mig bara eftersom det finns en miljon trådar med exakt samma fråga.

Ont. Ratsit.se

Kör deras test på självbevakning som ska va gratis så bör du se ifall du har något.
Citera
2012-01-01, 23:51
Medlem
cookizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brollio
Nä jag drygade mig bara eftersom det finns en miljon trådar med exakt samma fråga.

Ont. Ratsit.se

Kör deras test på självbevakning som ska va gratis så bör du se ifall du har något.

Tack så mycket för hjälpen!! Står att det inträffade 2009-01-05 skuldsaldo är alla på 0. Ingen skuldsanering eller utmätning. Så då ska den ha släppt till fredag så jag kan gå och göra om mitt abonemang på fredag Tack så mycket för hjälpen! :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in