Citat:
Ursprungligen postat av lepetitbazooka
Man kan helt klart "fånga dagen".
Din tillvaro och ditt liv blir alltid till det du gör det till. Du har ultimat kraft över dig själv och hur din dag ska vara. Väljer du att bli förbannad eller besviken över något så kan du räkna med att din dag kommer inte leda till det bättre.
Väljer du däremot att bortse från alla motgångar i din vardag, som mig själv idag när jag brände såsen på spisen, så finns det ju inget annat kvar än framgång.
Att försöka eliminera alla ens motgångar i vardagen är omöjligt eftersom alla människor felar. Ibland gör man större fel och ibland mindre.
du har faktiskt fel. din teori baseras på ett nästan mekaniskt, förutsägbart liv där inga oförutsedda händelser förekommer. men livet är allt annat än förutsägbart, det blir ju aldrig riktigt som man tänkt sig, eller hur?
det finns krafter utanför dig själv som kommer dra i dig från olika håll, påverka ditt liv och förmodligen sätta dina planer ur spel.
enligt egen erfarenhet tycker jag alltid att dagarna där något spontant händer är de bästa. när något man inte trott skulle hända, händer.